TATUOIDUT, apua!!!!!
Eli, kävin tänään aamuna ottamassa kuvan ihoon ja menin sitten hakemaan apteekista Helosania. Apteekkari sanoi, että voidetta ei enää suositella tatuoinnin hoitoon koska koostumusta on muutettu ja useat tatoidut ovat valittaneet mm. Polttelua. Otin sitten punaista Bebathenia .no, myöhemmin käymään tuli tatuoitu ystäväni joka haukkui ostokseni maan rakoon ja sanoi, että Bebathen vie kuvasta värit! :O ketä tässä nyt uskoa?
Kommentit (47)
Punaista bebanthenia en käytä sen limaisen koostumuksen takia. Yäk. Helosan on toiminut aina ja sitä käytän tälläkin hetkellä tuoreen kuvan rasvaukseen..
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:15"]Ei kukaan täyspäinen töhritytä nahkaansa surkeilla piirroksilla..
[/quote]
Et ole tainnut tatuointeja nähdäkkään.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:04"]Mä olen käyttänyt vaan perus Bepanthenia, sitä sinistä. Ei sen ole niin väliä mitä käyttää, rasvan tulee olla oikeasti rasvaista. Pointti siinä on se ettei kuva pääse halkeilemaan.
[/quote]
Mulla ainakin kuivui se iho hetkessä kun sinistä bepanthenia kokeilin..
Punaista bepanthenia mä olen kaikkiin neljään käyttänyt eikä yhdestäkään värit mihinkään ole hävinny. Helosania kokeilin ensimmäisellä kerralla mut se vaihtu ekan yön jälkeen. Heräsin yöllä kun koko iho kutis aivan saakelisti ja oli täynnä näppyjä. Helisan ei siis sovi mun iholle ollenkaan jostain syystä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:54"]
Ihan vitun WT ottaa joku tatta. [/quote]
Ihan vitun idiootti käyttää sanaa wt ja tatta.
[/quote]
Nauroin ääneen sanalle "tatta"? Ei jumalauta, kuka tällasia keksii, saati sit käyttää? :D
[/quote]
Mun 2-vuotias poikani, joka ei osaa sanoa k-kirjainta käyttää tota sanaa. ;)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:14"]
[/quote]
Nauroin ääneen sanalle "tatta"? Ei jumalauta, kuka tällasia keksii, saati sit käyttää? :D
[/quote]No kuule ihan normaalia käyttää sanaa tatta täällä peräseinäjoella.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:14"]
[/quote]
[/quote]No kuule ihan normaalia käyttää sanaa tatta täällä peräseinäjoella.
[/quote]T.4
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 15:15"]
Ei kukaan täyspäinen töhritytä nahkaansa surkeilla piirroksilla..
[/quote]
Ei niin. Ammattinsa osaavan tatuointitaiteilijan työt sen sijaan ovatkin aivan toinen asia.
Hahhah
Peräseinäjoella :D :D
Onnea ja hyvää elämää sinne ;)
Kyllä värit pysyy. Itsellä ja miehellä on runsaasti tatuointeja ja punaisella bepanthenilla on rasvailtu. Hienosti on värit pysynyt. Käytä vaan sitä rauhassa.
Ei ole rasvasta kiinni jos väriä lähtee vaan siitä, että tatuointia ei ole rasvattu kunnolla ja riittävän usein vaan se on päässyt kuivahtamaan -> rupi vienyt väriä.
Muistathan, että terveesti rupeutuneesta tatuoinnista kuuluu irrota noin viikon päästä ylimääräistä väriä hippuina pois. Silti jäljelle jää kirkkaat ja hyvät värit.
Tosta Helosanista. Se on ainoa rasva, joka itselläni pitää edes jossain kuosissa kuivuvat rystyset. Mikään tässä viimeisen 15 vuoden aikana kokeilluista salvoista ei toimi yhtä hyvin, ei lähellekään yhtä hyvin. Bepanthen taas pahentaa kuivaa ihoani, hirveätä ainetta. Joillekin taas Bepanthen auttaa parhaiten. Pointtini on, että jokaisen iho reagoi erilailla eri voiteisiin ja varmaan myös tatuoinnin paranemiseen auttaa se rasva, mikä muutenkin sopii parhaiten. Eli sitä laittaisin, mikä tehoaa omaan nahkaan.
Tosiaan Helosanin koostumusta on muutettu joskus vuosia sitten. Silloin kun itse siihen tutustuin ensimmäisen kerran, niin tuubin kyljessä luki, että se sisältää jotain desinfioivaa ainetta. Luulen, että se on osasyy, miksi sitä ennen käytettiin niin paljon tatuoinneissa. Enää tätä tekstiä ei lue, joten se ominaisuus lienee voiteesta poistunut.
Siitä värien lähtemisestä... Ei siitä voi suoraan rasvaa syyttää, "käytin punaista bepanthenia ja värit lähti". Vaikka tatuointi olisi otettu samassa paikassa missä edellinenkin eikä aikaväliä olisi edes paljoa, ei se takaa että tatuoijan käyttämä väri olisi samaa. Erimerkkiset värit pysyy eri tavalla. Myös se, mihin tatuointi on tehty, vaikuttaa. On eri asia ottaa tautointi esim kaulaan, jossa iho on ohut, kuin esim sääreen jossa on huomattavasti paksumpi iho. Riippuu myös kuinka syvälle tatuointi on hakattu. Myös eri ihmisillä pysyy tatuoinnit eri tavalla. Ja tosiaan, noin viikon päästä tatuoinnin tekemisestä ylimääräinen väri lähtee ruven mukana pois.
Värikuva ja punainen bepanthen täälläkin toimi hyvin. Ja miehen kuviin (mustia, hiukan väriä yhdessä) myös laitettiin punaista bepanthenia. Älä usko kaveria, eiköhän apteekissa tiedä paremmin muutenkin.
Minulle tatuoija suositteli nimenomaan punaista bepaa. Myös netissä suositellaan punaista, koska se on sinistä rasvaisempaa, joten sitä ei tarvitse jatkuvasti laittaa kuvan päälle. Melko iso tatuointini parani alle viikossa, eikä värit haalistunut normaalia enempää. Ja tästä tatskasta siis kaksi kuukautta aikaa.
Haittaako jos laittaa tatskaan vaseline ? Auheuttaaki se jotain tatskal ?
Köyhä vittupää oot saatana tapa ittes ei kukaa sua kaipaa homo
Kikkelikokkelii kirjoitti:
Köyhä vittupää oot saatana tapa ittes ei kukaa sua kaipaa homo
Woah menikö tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Ihan vitun WT ottaa joku tatta.
No kuule ihan normaalia käyttää sanaa tatta täällä peräseinäjoella.
Ei vittu. :D peräseinäjokinen puhuu white trasheista. :'D mee ny juntti roskiin.
Bebathenia vain ! ei se niitä värejä mihinkään vie , höpö höpö. Helosania tosiaan muutettu niin, ettei sovi enää tatskarasvaksi .(
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 14:54"]Ihan vitun WT ottaa joku tatta.
[/quote]
Ihan vitun WT haukkua muita.