Jos saisit viettää joulusi ihan just niinkuin itse toivot? Miten sen tekisit, kerro?
Minkälainen joulu se olisi? Missä, mitä, miten ja kenen kanssa? Ihan ilman rajoitteita, minkälainen on sun toivejoulu?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meidän talo olisi siisti olisi tosi ihanaa vaan laittaa koristeet paikoilleen ja tehdä joululaatikot ja paistaa kinkku, siinä se. Meidän joulut on juuri sellaisia kuin haluan ja tykkään, paitsi se helvetillinen siivoaminen, eikä koskaan aika ja voimat riitä siihen että saisi kaikki huoneet siivottua. Enkä puhu nyt mistään kaappien siivoamisesta, vaan eri paikoissa lojuvista vaate jne kasoista, joista pitäisi päästä eroon jotta kehtaisi edes ottaa tunnelmallisia joulukuvia perheestä.
Miksi kerätty vaatekasoja. Hullujako te olette?
Stop tykkänään, tämä oli haaveilu- ei arvosteluketju!
Haluaisin viettää sen mökillä, mutta harmi kun teini ei suostu tulemaan sinne. Olisi lunta ja takassa tuli ja kun tulee pimeä, näkyisi tähtiä. Kävisin vanhassa kirkossa jouluhartaudessa ja söisin pitkin iltaa herkkuja.
Miehen kanssa nukkuisin kotona univelat pois. Välillä kylpylään lämminvesialtaaseen lillumaan ja hierontaan. Matkat tunnetun taksifirman takseilla.
Kasvisruokia ja riistapullia. Punaviiniä. Tapanina voisin tarjota läheisille herkkukahvit. Paljon valoja ja kynttilöitä.
Kotona. Ei ketään perheen ulkopuolisia paikalla. Valmista ruokaa riittävästi, ettei sitä tarvitse kuin lämmittää kun tulee nälkä/ruoka-aika. Paljon suklaata, alkoholitonta glögiä/joulumehua, piparkakkuja, joulutorttuja. Ei mitään suunnitelmia, eikä vaatimuksia tai paineita siitä, mitä tehdään. Mitä tekemistä keksittäisikään, olisi osallistuminen vapaaehtoista.
Joulupaketista voisi löytyä esim. joku hyvä kirja, mitä lukiessa joulunpyhät vierähtäisivät rattoisasti omassa sängyssä maaten.
Joulu vanhanaikaisessa pienessä mökissä, joulukorttumainen maisema. Jouluruokia, joulukuusi, joulusauna, vanhanajan tunnelma. Ehkä rekiajelu. Hyvää lukemista. Vanhanaikaisia tonttuja paljon koristeina.
Olisin kotona, kissojeni ja koiran kanssa. Kiireetön aamu, lenkki koiran kanssa, söis kun nälättää, takkaan tuli ja hyvän kirjan ääressä ilta.
Vaan ei. Vanhempien luo on mentävä, usean sadan kilometrin päähän. Kuuntelemaan, miten onneton mun elämä on avioeroni jälkeen - josta siis jo neljä vuotta, ero pettävästä miehestä ihan omasta toimestani ja olen onnellinen.
No, mun joulu alkaa kotiuduttuani sieltä.
Töihin aattoiltana klo 18 ja vapaalle tapanina klo 00.
Massit pois vaan.
Jossain vuoristomajassa Sveitsin alpeilla. Daniel Craigin kanssa. Hän olisi ostanut minulle lahjaksi timanttikorun ja rakastelisimme takkatulen äärellä kun ulkona lumi hiljalleen putoaisi ja peittäisi majamme huomaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vuoristomajassa Sveitsin alpeilla. Daniel Craigin kanssa. Hän olisi ostanut minulle lahjaksi timanttikorun ja rakastelisimme takkatulen äärellä kun ulkona lumi hiljalleen putoaisi ja peittäisi majamme huomaansa.
Tää ois kyllä hyvä :D
Joko kotona ja mun kaikki läheiset olisivat meillä.
Syötäisiin äidin tekemiä jouluruokia ja mun tekemiä jälkiruokia ja herkkuja. Koti on kauniisti koristeltu ja ulkona lyhtyjä ja kynttilöitä.
Kiva rento tunnelma ja -5 pakkasta ja lunta sen verran, että pääsee hiihtämään (aamulla oltaisiin tehty hiihtolenkki ja sen jälkeen saunottu) ja tietty aurinkoista.
Toinen vaihtoehto voisi olla joulu jossain ihanassa lämpöisessä paikassa luxus hotellissa perheen kanssa…
Minä saan viettää joulun ja kaikki muutkin päivät niin kuin itse tahdon. Joulua en halua viettää, ja matkustan aina ulkomaille jouluksi.
Jotenkin rauhallisesti, ilman mitään säätöä ja pahaa mieltä.
Miten te viitsitte mennä sen mukaan, mitä muut haluavat? Jos ei huvita mennä kyläilemään, älkää menkö. Korona-aikana voi kätevästi keksiä jonkun pikku flunssan, jonka varjolla voi jättäytyä omaan kotiin, jos ei kehtaa suoraan sanoa että ei halua reissata jouluna vaan olla ihan vaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Miten te viitsitte mennä sen mukaan, mitä muut haluavat? Jos ei huvita mennä kyläilemään, älkää menkö. Korona-aikana voi kätevästi keksiä jonkun pikku flunssan, jonka varjolla voi jättäytyä omaan kotiin, jos ei kehtaa suoraan sanoa että ei halua reissata jouluna vaan olla ihan vaan kotona.
Niinpä, millähän sen Daniel Gregin saisi vielä ylipuhuttua ja kuka ottaisi noi lapset mun reissun ajaksi?
Ensinnäkin mulla ois jouluna vapaata, eikä vastentahtoisia vuorotöitä neljättä vuotta putkeen.
Joku muu siivoaa mun talon ja tekee ruoat. Saan mennä saunapuhtaana valmiiseen pöytään. Lapset söis samaa kiltisti, eikä niille tarvis keittää jouluna toiveiden mukaan makaronia.
Ruoan kanssa olisi hyvää olutta ja viiniä.
Lahjat olisivat mieluisia ja kuunneltaisiin kaunista joulumusiikkia. Saisin illan maata sohvalla lempikirjailijani parissa, eikä huolta kotiitöistä. Lunta leijailisi ja edessä olisi vielä toinenkin vapaapäivä.
Terveisin puhelinasiakaspalvelija
Lisää toiveita, näitä on hauska lukea!
Miehen kanssa kaksin kotona, ei sukulaisvierailuita.
Sushia ja joku laadukas iso suklaarasia.
Hyviä leffoja ja möyhyä.
Näin meillä vietetään joulut.
Hiukan lapsekas, kuten yksi vanha koulutoveri oli vielä aikuisenakin. Ateria koko perheen kesken.
Jossain mökissä tai kotona.
Joulu ei saa olla kalsea. Hiukan stressiä valmisteluissa silti.