Jos saisit viettää joulusi ihan just niinkuin itse toivot? Miten sen tekisit, kerro?
Minkälainen joulu se olisi? Missä, mitä, miten ja kenen kanssa? Ihan ilman rajoitteita, minkälainen on sun toivejoulu?
Kommentit (38)
Mä viettäisin joulua meidän suuressa talossa maalla. Tilaa ja rauhaa olis ja jokainen saisi vetäytyä omaan rauhaan silloin kun lystää. Kaikki ruuat ja juomat ja herkut hommattais valmiina. Paikalla olis mun rakas mies ja aikuiset lapset ja niiden perheet, siltäosin kun ne itse haluais. Aamulla puuro sit, rantasauna lämpiäis ja sen jälkeen laitettai ruuat pöytään. Sit avattais lahjat ja jokainen nautiskelis illasta oman toiveensa mukaan. Eli mä söisin suklaata, lukisin kirjaa ja pussailisin.
Kaivatun kanssa kahdestaan jossain rauhallisessa paikassa. Tiedän, ei ole koskaan mahdollista, mutta haaveillahan saa.
Paikalla ei ole väliä jos saa viettää sen oikean henkilön kanssa.
Varmaan viettäisimme pari päivää sängyssä löhöillen, hakisimme vain välillä syötävää ja juotavaa. Sylittelyä, läheisyyttä ja hellyyttä, miljoona suudelmaa, rakastelua, unta
Mun unelmani
Katsoisin mieluusti telkkarista CNN tai BBC yhtiöiden tekemää suoraa lähetystä Moskovasta, missä kansa olisi noussut vallankumoukseen ja he onnistuisivat sen tekemään. Putin olisi jo tapettu ja roikkuisi jossain lyhtypylväässä köyden jatkona.
Kotona olisin. Tilaisin ison perhepitsan lempitäytteillä, ostaisin jouluolutta, valkoviiniä ja pikkusikareita. Kuuntelisin lempimusiikkiani ja pelaisin tietokoneella, lähetellen joulutoivotuksia kavereille. Todellisuudessa makaan porukoiden lattialla ja räplään puhelinta. Yöllä käyn runkkaamassa vessassa.
Perheen kanssa jossain Karibialla sijaitsevalla saarella rannalla löhöillen.
Lapissa kaksi viikkoa yksib korpimökissä törpötellen, lukien kirjoja ja saunoen.
Vierailija kirjoitti:
Kotona olisin. Tilaisin ison perhepitsan lempitäytteillä, ostaisin jouluolutta, valkoviiniä ja pikkusikareita. Kuuntelisin lempimusiikkiani ja pelaisin tietokoneella, lähetellen joulutoivotuksia kavereille. Todellisuudessa makaan porukoiden lattialla ja räplään puhelinta. Yöllä käyn runkkaamassa vessassa.
Tämä kuulostaa tutulta, loppuhuipennusta myöten!
Olispa mulla mies jonka kanssa olla.
Jos kaikki olisi mahdollista, niin oltaisi ihastuksen kanssa reissussa jossakin suurkaupungissa ihmettelemässä oikeasti massiivista joulutunnelmaa. Etukäteispäivät kierreltäisi ja shoppailtaisi, aattona hemmottelua viimeisen päälle. Poreamme, takkatuli, kunnon ruokaa ja viiniä, ikkunoista näköala kaupunkiin ja tunnelmallinen lumisade ulkona.
Kotona YKSIN, söisin kinkkua ja ruisleipää, en tekisi muuta ruokaa, naukkailisin viskiä takkatulen ääressä, saunoisin ja ulkoilisin, mutta enimmäkseen lukisin ja laiskottelisin.
Jos meidän talo olisi siisti olisi tosi ihanaa vaan laittaa koristeet paikoilleen ja tehdä joululaatikot ja paistaa kinkku, siinä se. Meidän joulut on juuri sellaisia kuin haluan ja tykkään, paitsi se helvetillinen siivoaminen, eikä koskaan aika ja voimat riitä siihen että saisi kaikki huoneet siivottua. Enkä puhu nyt mistään kaappien siivoamisesta, vaan eri paikoissa lojuvista vaate jne kasoista, joista pitäisi päästä eroon jotta kehtaisi edes ottaa tunnelmallisia joulukuvia perheestä.
Olisin kahdestaan kotona mieheni kanssa, joulupaidoissa tonttulakit päässä toisiimme keskittyen. Olisi kaikki ihanat joulukoristeet ja itse pitkin kuuta väsätyt ruuat, aatonaattoyönä olisi kinkunvalvojaiset. Joulupukin kuuma linja pyörisi taustalla kun touhu olisimme. Ehkä jokin pieni ulkoilu, vaikka pulkkamäkeen? Joulusauna, jotkin pienet kivat lahjat, lautapelejä, joululeffa, hellää jouluseksiä. Olisi IHANAA.
Ikää 34, en ole koskaan ollut kotonani jouluna, aina omilla vanhemmillani.
Juuri niin kuten olen joulun aina viettänyt!
Jossakin lämpimässä. Kävisin hierojalla jne. Olisin kauhean rakastunut ja tämä mies olisi reissussa mukana.
Lämpimät terveiset kaikille heille, jotka eivät pysty viettämään joulua oman rakkaan kanssa, syystä tai toisesta. Joulu on ilon juhla, mutta monille myös suurta surua. Voimia ja siunausta elämäänne.
Vierailija kirjoitti:
Jos meidän talo olisi siisti olisi tosi ihanaa vaan laittaa koristeet paikoilleen ja tehdä joululaatikot ja paistaa kinkku, siinä se. Meidän joulut on juuri sellaisia kuin haluan ja tykkään, paitsi se helvetillinen siivoaminen, eikä koskaan aika ja voimat riitä siihen että saisi kaikki huoneet siivottua. Enkä puhu nyt mistään kaappien siivoamisesta, vaan eri paikoissa lojuvista vaate jne kasoista, joista pitäisi päästä eroon jotta kehtaisi edes ottaa tunnelmallisia joulukuvia perheestä.
Miksi kerätty vaatekasoja. Hullujako te olette?
Vierailija kirjoitti:
Jos osaat jo runkata, niin luulisin sinun joissa an valmistaa itsellesi joulunkin. Säästä vanhempiesi hermoja ja anna heille joulurauha. Iso mies ja kehtaat vielä valmiille mennä. Typerys.
Voisin viettää jossain missä ruokaa ja ohjelmaa myöten kaikki olisi järjestetty. Esim jokin maaseudulla oleva yritys. Jonkin hyvä niin ystävän kanssa.