Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karkkipäivä-Sanni ja lentopelko

Vierailija
22.02.2015 |

Sanni kertoo blogissaan kärsineensä lentopelosta, joka on nyt äitynyt niin pahaksi, että hän joutuu käyttämään lentojen aikana alkoholia sekä lääkärin ohjeen mukaisesti Diapamia.

Blogitekstin kuvituksena on kuvia Sannin käyttämästä Diapam-liuskasta.

Eihän tässä mitään ihmeellistä - mutta kun ne Diapamit ovat menneet vanhaksi elokuussa vuonna 2011!

Tästä herää muutamia kysymyksiä:

Kenen wanhoja lääkkeitä Sanni nappailee?

Onko koko tarina lääkärin antamasta käyttöohjeesta keksitty juttu? Vai onko Sanni vaihtoehtoisesti nuukuuttaan jättänyt itselle määrätyt lääkkeet hakematta ja syönyt noita kaapista löytyneitä ikiwanhoja?

Onko noin vanhassa diapamissa tehoa minkä verran jäljellä? Sanni kun valitteli, ettei huomannut lääkkeestä mitään tehoa. Voisiko hän olla tässä oikeassa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:36"]Jos on pienibudjettinen ihminen kuten ylempänä sanottiin, voipi olla, ettei ole hakenut niitä lääkärin määräämiä Diapameja vaan saanut lähipiiristä jotain käyttämättä jääneitä? [/quote] Eikö ole laitonta antaa itselle määrättyjä kolmiolääkkeitä toisten käyttöön? No, kohta bloggaaja koittaa peittää mokansa varmaankin lauseella "käytin vuosia vanhaa kuvaa" tai jotakin vastaavaa :D

[/quote]

Tääkin takaportti on jo viety sillä, että ekassa pamiliuskakuvassa on viisi tablettia ottamatta, viimeisessä enää kolme. Blogitekstissä Sanni vielä toteaa, ettei ole aiemmin Diapamia käyttänyt - joten kai tästä voi päätellä, että Sanni napsi jollekin muulle määrättyjä pameja.

Vierailija
2/37 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän rauhoittavia lennoille. Opamox tai Xanor. 1 pilleri max 1½. Ja ei ikinä tulisi mieleenkään ottaa alkoholia niiden kanssa. Siitä olen todella tarkka.  Ja vähintään vuorokauden ennen lääkkeenottoa ja viimeisen otosta se minimi vuorokausi väliä.

Lääkkeet rentouttaa, mutta kuitenkin skarppi fiilis.  Minä olen matkustanut paljon ja ennen en lääkkeitä tarvinnut.  Tulipa sitten vaan se kerta, että seinä tuli vastaan. 

Mut mitenkään en hyväksy noita alkoholi + lääkeistä hankittuja coctaileja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopelkoon , ensimmäisellä kerralla, määrätään paljon pameja miedompi lääke.

Vanhoista lääkkeistä myös katoaa teho.

Vierailija
4/37 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Sanni ottanutkaan pameja alkon kanssa! Jollain lennolla joi viiniä ja toisella taas kokeili pameja jotka eivät auttaneet. Kirjoitti vielä että olisi halunnut viiniä, mutta ei tietty voinut sitä enää juoda kun otti rauhoittavat. Minun mielestäni ei ole yhtään kiva että te kauhistelette täällä jonkun sekakäyttöä joukolla ettekä ole lukenut edes koko postausta. Näin ne turhat juorut lähtee liikkeelle.

Vierailija
5/37 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kommentoinut kuvaa??

Vierailija
6/37 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vanhoissa lääkkeissäkin tuntuisi olevan tehoa niitä ei kannata syödä koska epäpuhtauksia on muodostunut enemmän.

Vierailija
7/37 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:08"]Lentopelkoon , ensimmäisellä kerralla, määrätään paljon pameja miedompi lääke.

Vanhoista lääkkeistä myös katoaa teho.
[/quote]

Mä sain opamoxeja lentopelkoon, ihan ensimmäisellä kerralla. Kyllä se on ihan lääkäristä kiinni.

Vierailija
8/37 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:21"]

Eihän Sanni ottanutkaan pameja alkon kanssa! Jollain lennolla joi viiniä ja toisella taas kokeili pameja jotka eivät auttaneet. Kirjoitti vielä että olisi halunnut viiniä, mutta ei tietty voinut sitä enää juoda kun otti rauhoittavat. Minun mielestäni ei ole yhtään kiva että te kauhistelette täällä jonkun sekakäyttöä joukolla ettekä ole lukenut edes koko postausta. Näin ne turhat juorut lähtee liikkeelle.

[/quote]

Luepas tarkemmin! Sanni kertoo ottaneensa pamia niin meno- kuin paluulennollakin. Paluulennolla aloitti alkon tankkaamisen jo kentällä, ja koneessa pään selvittyä vaihtoi Diapamin. Jatkolennolla jatkoi jälleen viinillä. Diapam on pitkävaikutteinen, ei sen kanssa alkoa sovi ottaa yli vuorokauteen. 

Tosin Sannillahan taisi vahingossa olla menemättä sekakäytön puolelle, jos ei niissä vanhoissa lääkkeissä kerran ole mitään tehoa jäljellä. :D

Vierailija
9/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi huomannut päiväyksiä tiirailla..

Vierailija
10/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lentää todella harvoin, eikä ole huomannut lääkkeiden menneen vanhaksi?

Vierailija
11/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko diapamia käyttää alkoholin kanssa? Kuulostaa pelottavalta yhdistelmältä ja hörhöjen hommalta. Luulisi noilla saavan pään hyvin sekaisin... En kyllä söisi vanhoja lääkkeitä, enkä tuollaisia muutenkaan.

Lukiko blogissa joskus, että sisko tms. on lääkäri?

Vierailija
12/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja bonuskysymyksenä: ottiko Sanni oikeasti noita lääkkeitä? Vai onko lentopelko virallinen selitys sille, miksi Sanni aikoo jatkossa reissata (halvemmalla) junaa ja laivaa käyttäen. Sannihan kertoi blogissa ujostelleensa ja peitelleensä pientä budjettiaan ja sitä, ettei hänellä oikein olisi varaa tehdä mitään reissussa. 

Vierailija
13/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön rauhoittavia vain ja ainoastaan lentopelkoon. Kaksi kertaa olen ottanut muutenkin suvun kuolemantapauksien vuoksi koska en ole saanut muuten itseäni niskasta kiinni toimimaan "kunnon äitinä". En ole itsekään katsellut rauhoittavien päiväyksiä. Niitähän jää kuitenkin aina yli takaisin apteekkiin palautettavaksi.

Jos minulla ei olisi rauhoittavia lentopelkoon en voisi käydä perheeni kanssa matkoilla, sukulaisissa jne. Alkoholia en ole juonut kuin viimeksi pullon siideriä vuonna 1998. 

Vierailija
14/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:22"]

Voiko diapamia käyttää alkoholin kanssa? Kuulostaa pelottavalta yhdistelmältä ja hörhöjen hommalta. Luulisi noilla saavan pään hyvin sekaisin... En kyllä söisi vanhoja lääkkeitä, enkä tuollaisia muutenkaan. Lukiko blogissa joskus, että sisko tms. on lääkäri?

[/quote]

Paljon puhuttu sekakäyttö on tyypillisimmin juuri alkoa ja pameja sekaisin. Edullisempi tapa saada pää sekaisin.

Vierailija
15/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:27"]

Minäkin syön rauhoittavia vain ja ainoastaan lentopelkoon. Kaksi kertaa olen ottanut muutenkin suvun kuolemantapauksien vuoksi koska en ole saanut muuten itseäni niskasta kiinni toimimaan "kunnon äitinä". En ole itsekään katsellut rauhoittavien päiväyksiä. Niitähän jää kuitenkin aina yli takaisin apteekkiin palautettavaksi.

Jos minulla ei olisi rauhoittavia lentopelkoon en voisi käydä perheeni kanssa matkoilla, sukulaisissa jne. Alkoholia en ole juonut kuin viimeksi pullon siideriä vuonna 1998. 

[/quote]

Sanni kertoo blogissaan ottaneensa tälle reissulle ensi kertaa eläessään rauhoittavat mukaan. Tähän asti harrastanut vain "lentoalkkistelua" (ilmaus Sannin oma).

Vierailija
16/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta. Ei ihme etteivät vaikuttaneet mitenkään. Eihän noissa ole enää mitään tehoa jäljellä.

Vierailija
17/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:21"]

Jos lentää todella harvoin, eikä ole huomannut lääkkeiden menneen vanhaksi?

[/quote]

Muuten hyvä teoria, mutta Sanni lentää melko usein, ei ole ennen käyttänyt, lääkkeet ovat menneet lähes viisi vuotta sitten vanhaksi eli ostettu jotain 8-10 vuotta sitten. :D 

Vierailija
18/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienibudjettinen ihminen kuten ylempänä sanottiin, voipi olla, ettei ole hakenut niitä lääkärin määräämiä Diapameja vaan saanut lähipiiristä jotain käyttämättä jääneitä?

Vierailija
19/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google-lääkärinä itselleen toimimalla löytyy monta kokemusta joissa lääkäri on määrännyt diapamia juuri lentopelkoon. Ehkä hän on säästänyt tässä(kin), selvittänyt itse lääkeohjeen ja ottanut (aiemmin määrätyt?) pamit lääkekaapin pohjalta käyttöön. Vähän riskialtista kyllä, varsinkin alkoholin kanssa.

Luin joskus että melatoniinia ei saa käyttää lentokoneessa nukahtamisavuksi koska se tekee helposti tokkuraisen olon ja vaikeuttaa huomattavasti mahdollisessa hätätilanteessa toimimista - eikös diapam liian suurena annoksena tee samoin? (ja alkoholi myös, jännä ettei sen käytössä neuvota kohtuullisia määriä turvallisuussyistä?)

Vierailija
20/37 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:27"]

[/quote]

Sama täällä. En juo alkoholia, ei kiinnosta saada pönttöä sekaisin millään tavalla. Diapamia otan lentäessä ja hammaslääkärikäyntien aikana. Ei tule mitenkään sekava olo, sellainen olo vain, ettei ole mitään hätää ja ehkä hiukan väsyttää.