Onko 174 cm pitkä mies lyhyt?
Kommentit (104)
Hah! Itse olen 161cm ja ei sillä ole liiemmin väliä ollut, että olen naista kymmenenkin senttiä lyhyempi. Hyvin harvat ovat tuosta vain tokaisseet minun olevan liian lyhyt... en ole edes rikas, komea tai korkeasti koulutettu....
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:14"]
Säälittävä hukkapätkä. Ei muuten mitään mutta kun nämä lehmäntaluttajat ovat usein myös varustettu huonolla itsetunnolla jota pönkitetään isolla egolla ja yleensä vielä jollain saakelin kehonrakennus-harrastuksella. :'D
[/quote]
Eli keskipituutta lyhyemmät miehet eivät saa kuntoilla ja olla lihaksikkaita, koska se on automaattisesti itsetunnon pönkitystä? Heidät on siis tuomittu olemaan läskejä tai pulkannaruja vain siksi etteivät anna sinulle väärää kuvaa? Voi jeesus sentään.
Yleensä treenattu kroppa kertoo ihan vain kiinnostuksesta treenailuun ja ihan yhtäläillä voi 175cm mies olla sporttinen ilman mitään itsetunnon pönkitystä.
No, on keskimittaa lyhyempi. Ei kuitenkaan kovin montaa senttiä, joten en tiedä, onko "lyhyt" vai keskikokoinen.
Mitään väliä sillä pituudella ei minulle ole. Olen seurustellut 190-senttisen miehen kanssa ja tapaillut miestä, joka oli minua lyhyempi (tarkkaa pituutta en tiedä, itse 169 cm). Tällä hetkellä 178-senttisen miehen kanssa aviossa. Erot näiden miesten välillä ovat liittyneet ihan muihin asioihin kuin pituuteen.
Tunnen muuten vain vähän yli 160-senttisen miehen, joka on todella lempeä ja hauska. Ei puhettakaan mistään aggressiivisuudesta tai ylikompensoimisesta. Että se siitä.
Oma ihanteeni on nimenomaan 175cm mies. Olen itse 168cm nainen ja tuo n.7cm pituusero on täydellinen. Halailu ja pussailu on kivempaa, moni seksiin liittyvä juttu on täydellisen helppoa jne. Toki tuokaan ihanne ei ole minulle mikään kiveen kirjoitettu, miehessä on muita paljon tärkeämpiäkin ominaisuuksia.
En kuitenkaan tarvitse mitään 190cm pituista miestä tunteakseni oloni pieneksi. Olen siro ja kroppani on treenattu, olen siis reilusti pienempi 175cm treenattua miestä. Yleensä nämä 30cm pituuseroa vaativat naiset ovat pyöreämpiä tai muuten vaan epäsiroja.
Mitä väliä? Keskipituutta lyhyempi joo mutta who cares oikeesti.
N19 163cm
Yleisesti ajatellaan, että sellainen 180 cm pitkä mies on hyvän pituinen. Eikö?
No herrajumala joku 5 cm siitä pois ei näy missään!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus
Kattokaa mikä on maailmanlaajuisesti ihmisten keskipituus. Naisten 154 cm ja miesten 166 cm. Suomi kuuluu pisimpien ihmisten maihin. Suomi on aika pieni maa...
Keskimittainen minusta, itse olen 165. Ja ihan kelpo pituus minusta :)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:18"]
Olen 175cm, mutta harva osaa sitä arvioida silmämääräisesti, ellei ole itse samanpituinen ja tule aivan viereen seisomaan. Ihan hyvin voisin väittää olevani esim. 180cm eikä kukaan ihmettelisi. Oikeastaan ainoat ihmettelyt olen saanut osakseni, kun olen sanonut pituuteni, useimmat luulivat pidemmäksi.
Nämäkin "mun miehen pitää olla vähintään 180cm" -naiset eivät itsekään tiedä vastaantulevista kuka on vähän sen mitan yli tai alle, elleivät varta vasten ala mittaamaan.
[/quote]
Aivan. Harrastan koripalloa ja olen suhteellisen liikunnallinen valtaväestöön verrattuna. Olen sopusuhtainen ja vielä ryhdikäs ja komea surkea koripallon harrastaja.
Silti osa kuvittelee minut lähes 190cm. Naiset eivät siis edes tiedä miltä todella pitkä mies näyttää minuun verrattuna :D
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:18"]
Yleisesti ajatellaan, että sellainen 180 cm pitkä mies on hyvän pituinen. Eikö?
No herrajumala joku 5 cm siitä pois ei näy missään!
[/quote]
Tällä palstalla sellainenkin on lyhyeksi todettu. Missä lie menee se lyhyen ja pitkän miehen raja? Kaiketi jossain 185 cm paremmalla puolella?
Tapailin joskus miestä, joka oli varmaan n. 170-senttinen. Oltais voitu harrastaa seksiäkin seisaaltaan, mutta mua häiritsi, kun oli niin lyhyt. Oon ite 163 cm.
174-senttinen on aika normaali, mutta ennemmin lyhyehkö kuin pitkä.
On todellakin lyhyt. N168cm. Mieheni on 185cm kuten myös isäni ja isäpuoleni 184-86. Harmi kun ei oikein pituudelle voi mitään. Eräs ystäväni (mies) on juurikin tuon pituinen eikä löydä naista vaikka muuten hyvä ulkonäkö ja luonne, hän aina murehtii tätä asiaa mutta eihän sille mitääb mahda :(
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:15"]
On lyhyt. Skandinaavisen miehen keskimitta on selkeästi yli 180cm.
[/quote]
Suomalaisten miesten keskimitta alle 35-vuotiaista laskettuna on jo peräti 183 cm.
[/quote]
Lähde tähän? Mielellään jokin muu lähde, kuin mututuntuma tai stetsonista vedetty tieto.
[/quote]
Tuossa professori Leo Dunkelin tutkimuksen mukaan koko suomalaisen miesväestön keskipituus on 181 cm.
Kun huomioidaan, että tässä tuloksessa on mukana myös vanhemmat miehet jotka ovat kutistuneet iän myötä tai jääneet lyhyemmiksi sota-ajan heikon ravinnon vuoksi, niin nuorempi polvi on n. 183 cm pitkää. Juuri yksi päivä luin tutkimusta aiheesta, mutta en nyt muista mikä sen nimi on niin en löytänyt sitä tähän ihan äkkiä.
Tutkimuksen mukaan Suomi oli kuitenkin selvästi jakautunut lyhyempiin itäsuomalaisiin ja pidempiin länsisuomalaisiin, varsinkin nuoret pohjalaismiehet olivat suurella todenäköisyydellä yli 180 cm pitkiä.
Oikeasti naisille pitäisi asettaa joku oma mittayksikkönsä etteivät pilaa miesten valtakunnallista mittayksikköä. Naisille 190cm mies on oikeasti 170-180cm komea tai muilta taidoiltaan natsaava.
Sama pätee myös kullinmittaus kyselyissä. 20cm tarkoittaa naisilla todellisessa valtakunnallisessa mitta-arvossa noin 16-17,5cm.
T: 11cm mies
Mulle just sopiva, olen itse reilu 163cm. Mun mies on itseasiassa 174cm!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:28"]
Olen itse vain 163cm pitkä, joten minulle aivan sopiva, pitkälle naiselle lyhyt. Miesten keskuudessa varmaan lyhyehkö keskipituinen.
[/quote]
Miten se voi olla pitkälle naiselle lyhyt, mutta miesten keskuudessa vain "lyhyehkö keskipituinen"? Eikös miehet kuitenkin ole keskimäärin pidempiä kuin pitkät naiset?
[/quote]
Ajattelin, että nimenomaan pitkä nainen on miestä huomattavasti pidempi, kun taas miesten joukossa on sekä pidempiä, samanpituisia että lyhyempiä. Ja monet naiset olettavat ja odottavat miehen olevan itseään huomattavastikin pidempi, minkä takia huomaavat kyllä, jos mies on samanpituinen tai lyhyempi. Eli pitkälle naiselle mies on lyhyt, mutta miesten monenpituisessa joukossa suunnilleen keskipituisena mies on keskipituinen, pisimmille miehillekin keskipituinen saattaa ja varmaan tuntuukin lyhyeltä.
Mulle kyllä kelpais. Olen jotain 168cm enkä yleensä käytä korkoja. Oikeastaan sellainen +5cm pidempi mies olisi tosi hyvä, suudellessa ei tarttis kurottautua korkeuksiin ja sängyssä päällekäin oltais melkeen kasvokkain. =) =)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:27"]
On todellakin lyhyt. N168cm. Mieheni on 185cm kuten myös isäni ja isäpuoleni 184-86. Harmi kun ei oikein pituudelle voi mitään. Eräs ystäväni (mies) on juurikin tuon pituinen eikä löydä naista vaikka muuten hyvä ulkonäkö ja luonne, hän aina murehtii tätä asiaa mutta eihän sille mitääb mahda :(
[/quote]
Jaa että naisille ei kelpaa lyhyt mies. Mä olen 165 ja kaatanut muutaman sata naikkosta. En tietenkään yhtää pikkutissiä ole joukkoon kelpuuttanut, mutta pituudesta en ole välittänyt.
Koomista kun monet lyhyet naiset vaatii mieheltä pituutta. Ehkä eivät tunne itseään muuten siroksi kun ovat pyöreitä? Pakko olla 190cm mies rinnalla sen takia.