Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätäkeskukseen soittamisesta

Vierailija
27.11.2021 |

Jääkö häkeen soittamisesta joku merkintä potilastietoihin, jollei todeta esimerkiksi tarvetta ambulansille?

Sen tiedän, että ensihoitajien kirjaukset jäävät potilastietoihin, vaikkeivät toteaisikaan päivystys/sairaalahoidon tarvetta. Lähinnä mietityttää, jääkö pelkästä soitosta ilman toimenpiteitä joku tieto potilastietoihin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläköhän se kirjataan oikean henkilön potilastietoihin? Eli ei jää.

Vierailija
2/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat eri järjestelmiä. Tietoa ei ilmoiteta muihin järjestelmiin kirjattaviksi, ellei siihen ole erityistä aihetta (muiden turvallisuus, jos olet kertonut suunnitelmista/ajatuksista vahingoittaa toisia).

Vierailija
4/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Nuo tiedot eivät näy kannassa, joten jos erikseen kirjaavat täytyy erikseen pyytää kirjaukset. Sitä väliä.

Olen useasti joutunut tekemään kirjauksiin korjauspyynnön, kun ties mitä virheellisiä asioita sinne kirjoiteltu. En nyt mikään pikkutarkka ole mutta kun on mm. väitetty, että minulla on epilepsia tai kaksisuuntainen mielialahäiriö ( ei ole mitään viitteitä kummastakaan), niin olen aika tarkka siitä nykyään, että mitä tietoihini kirjoitetaan.

Ensihoidon kirjaukset eivät näy kannassa, ja mietin että miten mahtaa olla häken laita jos ei ambulansille nähdä tarvetta? Kirjaavatko he silti jotakin tietoihini?

Vierailija
5/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkellä ei taida Kantaa olla. Mun käsitys on, ettei ensihoidonkaan kirjaukset mene Kantaan. Sydänfilmin ambulanssi käynyt ottamassa ja paperisena se piti kiikuttaa terveyskeskukseen, kun lääkärissä kävin. Ambulanssi oli kyllä hälytetty viereisestä piiristä, kun asutaan SHP:n reunalla, joten en tiedä johtuiko siitä.

Vierailija
6/6 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkellä ei taida Kantaa olla. Mun käsitys on, ettei ensihoidonkaan kirjaukset mene Kantaan. Sydänfilmin ambulanssi käynyt ottamassa ja paperisena se piti kiikuttaa terveyskeskukseen, kun lääkärissä kävin. Ambulanssi oli kyllä hälytetty viereisestä piiristä, kun asutaan SHP:n reunalla, joten en tiedä johtuiko siitä.

Ei menekään kantaan, mutta jos pyytää kirjallisena kaikki tietonsa, niin silloin saa myös ensihoidon kirjoittamat tiedot. Eli lääkärit ja hoitajat kyllä nämä näkevät.

Siksi mietityttääkin, että tuleeko pelkästä puhelinsoitosta kirjausta edes ylipäätään, jollei ambulanssia ole hälytetty paikalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä