Miksi rajoja ei saada kiinni? En ymmärrä...
Uusi variantti leviää ja maan rajoja ei edelleenkään voida sulkea, mutta julkisuudessa on kuitenkin keskusteltu kansan pak ko roko tuksista. Voisiko joku selittää ristiriidan, jota en tässä ymmärrä?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajat kiinni periaattella ei ratkaista tilannetta. Kuten ootte nähnytkin. Tulee ennemmin tai myöhemmin.
Asun itse maassa, jossa rajat olleet kiinni maaliskuusta 2020 asti. Tulos: yhteensä alle 13000 sairastunutta koko aikana.
Kyllä se toimii.
Takaan ettei toimi. Nähty on niin Ausseissa kuin muissakin maissa.
Ei virus mihinkään maailmasta katoa, se elää ja voi hyvin ja tulee jossain vaiheessa aina jokaisen maahan maailmassa.
Otetaan rokotukset ja eletään normaalia elämää. Itse olen reissannut, mennyt ja tullut, tavannut ihmisiä, ollut lähitöissä koko syksyn, enkä ole kertaakaan edes altistunut koronalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajat kiinni periaattella ei ratkaista tilannetta. Kuten ootte nähnytkin. Tulee ennemmin tai myöhemmin.
Asun itse maassa, jossa rajat olleet kiinni maaliskuusta 2020 asti. Tulos: yhteensä alle 13000 sairastunutta koko aikana.
Kyllä se toimii.Takaan ettei toimi. Nähty on niin Ausseissa kuin muissakin maissa.
Ei virus mihinkään maailmasta katoa, se elää ja voi hyvin ja tulee jossain vaiheessa aina jokaisen maahan maailmassa.
Voit taata mitä haluat.
Viimeisen puolen vuoden aikana täällä ollut yhteensä 3 paikallista tartuntaa. Maahansaapuvilla pakkotestaus ja sitten 21 päivän pakollinen hotellikaranteeni. Kaikki sairastuneet viedään sairaalaan. Käytönnössä katsoen olemme siis koronavapaa maa koska kaikki sairastuneet viedään joko suoraan kentältä tai karanteenihotellista sairaalaan.
Mutta toki sinä tiedät paremmin.
Vuonna 2015 minua kutsuttiin elämämkoululaiseksi räyhäimpivaaralaiseksi bräiviikiksi, kun varovasti ehdotin että rajat kiinni. Sitten kerrottiin että kansallismielisyys on ryssää ja isänmaallisuus putinismia.
Tältä pohjalta.
No, kamoon lipilaarit, let's play. Kansallismielisyys on ryssää ja putinintrollausta, remember?
Linnutkin lentävät! Niin te sanoitte 2015, kun yritin varovasti sanoa että rajat kiinni.
Linnutkin lentävät!
Suomessa rajat kiinni toimisi, me emme ole mitään yltiösosiaalisia onneksi. Talvi olisi hyvää aikaa, niin keväällä olisi iloa rinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Linnut sen viimeistään toisi keväällä. Jostain se vain tulee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se toimii.
-
Mikä maa muka, mitä ujostelet?
-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
Ihmettelen aidosti sellaista henkilöä, joka vaatii "rajoja suljettaviksi". En osaa kuvitella, miten hyvin asia olisi onnistunut vuonna 1921 agraariyhteiskunnassa. Mitä ilmeisimmin silloinkin olisi nopeasti tullut huutava pula mm. lääkkeiden raaka-aineista.
- Vuonna 2021 "rajojen sulkemisesta" puhuva henkilö taitaa elää henkisesti aivan menneessä maailmassa.
-Kerro miten sen toteuttaisit ja etkö näe ulkomaan viennin ja tuonnin katkaisemisella mitään ongelmia?
-
Tavarat ja kaikki muu voi liikkua vapaasti, matkailijat ei. Vain ne jotka niitä junia, laivoja rekkoja kuljettaa voi ylittää rajan tiukoilla säännöillä. Tottakai kaikki vienti ja tuonti pelaisi.
-
Juu ja Turun ja Rauman tekoiden portit säppiin ja tuhannet vierastyöläiset pysykööt koronan loppuajan kotimaassaan. Siis seuraavat vuodet.
Eikä sekään auta. Fakta!
Voi voi, ei suomalainen sellaista kestäisi. Ei olisi vapautta tehdä mitä itse haluaa, tuntuisi kurjalta.