Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehtelin ystäville ja sukulaisille, että sairastan syöpää..

Vierailija
22.02.2015 |

Siis mulla oli oireita, jotka viittasivat erääseen syöpään ja lääkärit epäilivät syöpää ennen jatkotutkimuksia. Olin tuossa vaiheessa kauhuissani, hain lohdutusta ja kerroin itkien kaikille läheisille, että mulla on ilmeisesti syöpä. Sain tukea ja monet läheisistä olivat puolestani todella surullisia. Jatkotutkimusten jälkeen selvisi, että kyseessä olikin hyvälaatuinen kasvain. Olin tietysti tuloksesta iloinen, mutta koska läheiset olivat vakuuttuneet syövästäni, en kehdannut kertoa heille, että kysymyksessä olikin hyvälaatuinen kasvain. Läheisten kysellessä tilanteesta esitin rohkeaa ja sanoin, että syöpä on saatu kokonaisuudessaan poistettua (hyvälaatuinen kasvain poistettiin).  Nautin myös saamastani huomiosta ja uhrin asemasta. Myöhemmin välttelin asian ottamista puheeksi, tai jonkun tiedustellessa asiasta annoin ymmärtää, että asia on hoidossa. En kuitenkaan korjannut virheelistä käsitystä. Motiiveinani oli nolous omaa hysteriaani kohtaan asian johdosta ja osittain huomion haku läheisiltä. Jutusta on jo useita vuosia, eikä moni varmaan enää muistakaan koko juttua, mutta mua itseäni valhe vaivaa ajoittain, enkä ajattele asiaa mielelläni. Pitäisiköhän kertoa totuus?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suotta.

Ehkä vielä tärppää.

Vierailija
22/23 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 00:53"]Syöpä kuin syöpä, et valehdellut.
[/quote]

Syöpä on einole sama asia kuin kasvain. Hyvälaatuinen kasvain on hyvälaatuinen kasvain, pahalaatuinen kasvain on syöpäkasvain. Ei kasvain itsessään tarkoita syöpää, hyvälaatuinenkin kasvain voi toki aiheuttaa terveydellisiä haittoja (esim. aivoissa se voi painaa tärkeitänalueita jne.) mutta se ei silti ole syöpä. Syöpäkasvain on ominaisuuksiltaan hyvin erilainen verrattuna hyvälaatuiseen kasvaimeen. Merkittävin ero on ekä se, että syöpäkasvain voi levitä ja tunkeutua muihin kudoksiin, lähettää etäpesäkkeitä, kun taas hyvälaatuinen kasvain voi vain itse kasvaa, muttei levitä toisiin kudoksiin. Hyvälaatuinen kasvain on ainakin jollain tavalla ympäriston kontrollissa, pahalaatuinen ei ole ollenkaan, vaan voi levitä ja kasvaa todella rajusti.
Esimerkiksu rasvapatit ja syylät ovat hyvälaatuisia kasvaimia. Ovatko ne sinusta siis yhtäkuin syöpä?
Aplle, sinuna myöntäisin reilusti mokani, kertoisin että pelkäsin ja luulin kasvaimen olevan syöpä, enkä kehdannut sitten myöntää virhettäni heti, joten sorruin sitten valehtelemaan että kyseessä tosiaan oli syöpä kuten olin jo aikaisemmin sanonut muille. Jos joku suuttuu, niin ei mahda mitään, se on ihan ymmärrettävää ja oikeutettua. Parempi myöntää virheensä ja kestää mahdollisesti siitä aiheutuva muiden suuttumus, kuin jatkaa valehtelua :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri rintasyöpädiagnoosin saaneena tuntuu aika pahalta lukea tällaista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi