Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako muita supermenestyneet kolmekymppiset?

Vierailija
26.11.2021 |

Ahdistaa, kun ympärillä on valtavasti kolmekymppisiä supermenestyneitä ihmisiä. Näillä ihmisillä on jo kolmekymppisenä huipputyöpaikat johtoportaassa aloilla, joilla yleensä johtotehtävissä on keski-ikäisiä ja sitä vanhempia. Näillä ihmisillä on huippuduunin lisäksi puoliso ja lapsi/lapsia, omistusasunto ja tavoitteellisia harrastuksia. Monella on kroppakin hyvässä kunnossa ja laajat sosiaaliset verkostot. Toiset ovat paahtaneet töiden ohessa opintoja tai jopa väikkärin. Aikoinaan tuntui, että tuollaisia monella tavalla elämässä pärjänneitä ihmisiä oli keski-ikäisissä ja sitä vanhemmissa, joilla oli vuosikymmenten aikana ollut aikaa edetä elämässä monella tavalla. Nyt tuntuu, että jatkuvasti uutisoidaan jostakin nuoresta huippulupauksesta tai kolmekymppisestä rikkaasta yritysjohtajasta - menestys on tullut jo tosi nuorena.

Olen aikoinaan opiskellut ja olen ollut työelämässä jo vuosia, mutta mietin, miten ihmeessä nuo ihmiset saavat tuon kaiken ja miten he ehtivät tekemään tuon kaiken? Olen 31 v, vakituisessa työpaikassa (jossa en viihdy) ja haluaisin edetä urallani. Uuden työpaikan saaminen on alallani älyttömän vaikeata koronatilanteesta johtuen, kun paikkoja ei huonon taloustilanteen takia avaudu. On vain pakko odottaa tilanteen helpottamista ja siltikin eteneminen uralla on hidasta, vaikka tekisi kovasti töitä sen eteen. Asutaan puolison ja lapsen kanssa yhä vuokralla vanhassa talossa, kun pysyvä asuinpaikkakuvio on kohdallamme auki. Tavoitteellisille harrastuksille ja todella aktiiviselle sosiaaliselle elämälle ei ole pikkulapsiperheessä aikaa.

Ahdistaako muita nämä supermenestyneet kolmekymppiset, jotka paahtavat sata lasissa kaikkea mahdollista ja tuntuvat menestyvän joka asiassa? Itselleni tulee olo, että jatkuvat uutiset menestyjistä, nuoresta pääministeristä jne ahdistavat, kun itse ei tuollaiseen suorittamiseen kykene.

Ap

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ainoa jota toi ahdistaa

Vierailija
2/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itse olen eläkkeellä enkä tehnyt paljon yhtään töitä ja käynyt kouluja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista enää. Ei kannata vertailla.

Vierailija
4/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun ikäryhmäni ylimpään palkkadesiiliin, mutta kyllähän sitä ihmettelee nuorempia jamppoja jotka ovat omalla osaamisellaan hommissa jotka oikeuttavat siihen ylimmän prosentin tuloluokkaan.

Vierailija
5/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista yhtään. En edes halua edetä mihinkään johtoportaaseen, vaan haluan tehdä ns. tylsää työtä rauhassa ilman turhaa stressiä. Oma onnellisuuteni on minulle paljon tärkeämpää kuin valta ja raha.

Vierailija
6/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt vaan ahistaa tää kylmä talo joka pitäs lämmittää

Vierailija
7/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska olen yksi niistä. Kannattaisi ne koulut käydä, niin olisi mahdollisuus samaan.

Vierailija
8/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Ei ne oikeasti jaksa olla läsnä tai ei ole kovin paljon aikaa kaikille lapsille ja ystäville, jos elämä on täynnä töitä ja saavutuksia. Itse olen aina ollut sellainen, että tykkään kun on paljon vapaa-aikaa. Alkaisin varmaan itkua vääntää aika äkkiä jos pitäisi koko ajan hösätä jossain.

Vierailija
9/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän jo kolmikymppisenä suomalaista unelmaa. Farmariauto, omistusrivitalo ja lapsi. En mä halua olla mikään huippujohtaja 

Vierailija
10/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska olen yksi niistä. Kannattaisi ne koulut käydä, niin olisi mahdollisuus samaan.

Pelkällä koulunkäynnillä ei uralla edetä. Jos ei ole suhteita, tai jos sattuu omaamaan huonot sosiaaliset taidot vaikkapa menneisyyden traumoista tai autismista johtuen, niin joutuu hyväksymään sen ettei edes keskiluokkaiseen elämään tule yltämään.

Vierailija
11/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei voi tietää, mitä kulissien takana on.

Se korkea edennyt ihminen voi olla inhottu esimies.

Puolison kanssa voi mennä huonosti ja välit lapsiin on etäiset.

Talot ja muut on hankittu velaksi.

Ihmisellä tai hänen läheisellään voi olla sairauksia.

Kenenkään elämä ei ole täydellistä.

Vierailija
12/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Käsittämätöntä, että tuollainen asia voi joitain ahdistaa.

Vierailija
13/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö kiinnitit autooni pskaisen seurantalaitteen?

Vierailija
14/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Elän omaa elämääni juuri kuten haluan, enkä vertaile itseäni tai elämääni muiden elämään. Tämä on juuri minulle sopiva elämä. En halua suorittaa elämääni, vaan elän rauhallisesti nauttien kaikesta siitä mitä minulla on. Enkä ole kateellinen toisten menestymisestä. Hyvä jos menestyvät. Rakastan elämää.

Vierailija
15/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, ap! Vaikka tässä ketjussa moni sanoo ettei pidä vertailla niin kyllä sitä silti vertailee, vaikkei haluaisi. Se on ihan inhimillistä. 

Vierailija
16/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pintaa ja jossakin vaiheessa sielläkin saattaa juosta piuhat oikosulkuun. 3kymppisenä jaksaa vielä suht kuolemattomana ja 4kymppisenä kerätään sitten näitä burnout keissejä kasaan. Riippuu mitä elämältään haluaa ja antaako se ulkoinen menestys sisäisesti mielenrauhaa vai onko koko ajan olo, että siellä oravanpyörässä on juostava vähän vielä nopeammin ettei muut ohita. Eli nykyään 4kymppisenä en jaksa ihailla/kadehtia näitä superosaajia. Mulle riittää keskitason tulot, kiva keskitason auto ja ettei kaupassa tarvitse laskea euroja että voinko ostaa jonkun suklaan tai kivan kahvin tms. Pelkkään luksustasoon siirtyminen ei sitä onnea lisää. Joku Jim Carrey taisi joskus jossakin todeta että jokaisen pitäisi päästä olemaan miljonääri ymmärtäekseen että se ei tuo onnea jos muuten ei ole hyvä olla.

Vierailija
17/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppa kuinka kauan ovat siellä menestyksessä.

Vierailija
18/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuollaista suoritus-elämää. Aika monella on melkoinen velkataakka kulissien ylläpitämiseksi.

Vierailija
19/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En tunne yhtäkään kuvailemasi kaltaista ihmistä.

Vierailija
20/48 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelette frendienne kanssa että missä olen menossa. Pääsen yhdestä eroon niin jo on seuraava perässä kiinni.