Valmistuin sosionomiksi ja järkytyin, miten itsekeskeisiä ihmiset ovat
Kukaan ei ole kiitollinen mistään, kaikki haluavat vain tukia ja jos ne ryypätään, pitäisi auttaa hakemaan lisää tukia. Kukaan ei edes halua ottaa vastuuta mistään, omista asioistaan. Osa käyttäytyy epäasiallisesti meitä sosionomeja kohtaan. Kukaan ei tunnu ottavan vastuuta itsestään. Tämä on jotenkin ihan vastoin etiikkaani, vaikka sosionomi olenkin, ja olen miettinyt alanvaihtoa.
Kommentit (113)
> Valmistuin sosionomiksi ja järkytyin, miten itsekeskeisiä ihmiset ovat
Vähän kuin vasta poliisiksi valmistuttuaan tajuaisi, että jotkut ovat epärehellisiä ja väkivaltaisia. Kamoon.
Kiltit ihmiset ei saa mitään tukia.
En ole koskaan työttömänä saanut asumistukea enkä toimeentulotukea, koska puoliso saa pientä palkkaa ja meillä on 2 lasta.
Olen aina kotona, en käy koskaan missään.
Nyt on kyllä vissiin tulossa työkyvyttömyyseläkke, koska terveys on mennyt kotona istuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että vain varakkaita saa vituttaa?
Vituksen hälvennettyä kääritään hihat ja aletaan hoitaa asioita paremmalle tolalle. Mihin tämä jätettiin?
Entä jis ei ole hihoja?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan työttömänä saanut asumistukea enkä toimeentulotukea, koska puoliso saa pientä palkkaa ja meillä on 2 lasta.
Nyt on kyllä vissiin tulossa työkyvyttömyyseläkke, koska terveys on mennyt kotona istuessa.
Eläkeläisillä on parempi kunto. Niillä on kesämökkejä ja rahaa käydä uimassa sun muuta. Kaikenlaista aktiviteettia.
Työtön joka on istunut välillä toimistotöissä ja työttömyysajat kotona on terveytensä menettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisillä on parempi kunto. Niillä on kesämökkejä ja rahaa käydä uimassa sun muuta. Kaikenlaista aktiviteettia.
Työtön joka on istunut välillä toimistotöissä ja työttömyysajat kotona on terveytensä menettänyt.
Jos on istunut 20 vuotta, ainut aktiveetti ollut vähän kodin siivousta silloin tällöin niin onhan siinä terveys mennyt.
Hallitus joka leikkaa ei varmaan ymmärrä, että työtön saattaa istua koko vuoden.
Itse heillä on kesämökkejä, matkustavat, käyvät jääkiekko-otteluissa ja teattereissa eivät välttämättä ymmärrä, että työtön ei käy koskaan missään, istuu kotona ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on istunut 20 vuotta, ainut aktiveetti ollut vähän kodin siivousta silloin tällöin niin onhan siinä terveys mennyt.
No, onneksi on vauvapalsta.
Työttömiä ei voi laittaa siivoustöihin, koska kunto on 0.
Työtön ei koskaan käy uimahallissa eikä teattereissa eikä elokuvissa eikä baareissa eikä harrasta yhtään mitään.
Nykyään puhutaan kotona asunnossa sisällä ympäri vuoden istuvista komero ihmisistä.
Hallitus leikkaa joka vuosi eikä ihmisillä ole rahaa lähteä kotoa mihinkään.
Ihminen jolla olisi rahaa köydä vaikka uimahallissa olisi fyysisesti hyvässä kunnossa.
Jos Suomi joutuu johonkin konfliktiin niin täällä on paljon ihmisiä jotka on vain istuneet kotona ympäri vuoden ja kunto 0. Eli ei voi määrätä kuin toimistotöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti luulit, että pääset autamaan sellaisia kilttejä ihmisiä, joilla menee väliaikaisesti huonosti? Lol...
Turha nauraa. On hieno asia jos ihminen haluaa auttaa, eikä ole hänen vikansa jos autettavat eivät sitä halua tajuta ja käyttäytyvät ikävästi.
Kysymys on työstä ja silloin siihen tulee suhtautua kuin työhön. Se "kiitos" on se palkka, mikä tilille maksetaan.
Työttömiä haukutaan niin paljon, että he ei mene enää ulos.
Heti jos menee vaikka taloyhtiön pihalle niin joku mummo on heti kysymässä missä olet töissä.
Itse en käy ulkona ollenkaan, en ole käynyt moneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että vain varakkaita saa vituttaa?
Vituksen hälvennettyä kääritään hihat ja aletaan hoitaa asioita paremmalle tolalle. Mihin tämä jätettiin?
Entä jis ei ole hihoja?
Ei rahattomallakaan oikea Matti siellä kukkarossa ole.
mitäs olet tuommoinen sosiopaatti
Vierailija kirjoitti:
Heti jos menee vaikka taloyhtiön pihalle niin joku mummo on heti kysymässä missä olet töissä.
En mene ulos kuuntelemaan haukkumista ja neuvoja.
Olen ratkaissut asian sillä, että en käy ollenkaan ulkona.
Tuttua. Ehkä työn vaihtaminen voisi auttaa? Sosionomi voi työskennellä monenlaisessa eri työssä.
Omaa työtä pitää aina kunnioittaa, vaikka muut eivät sitä kunnioittaisi. Kaikki lähtee siitä.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Tuttua. Ehkä työn vaihtaminen voisi auttaa? Sosionomi voi työskennellä monenlaisessa eri työssä.
Omaa työtä pitää aina kunnioittaa, vaikka muut eivät sitä kunnioittaisi. Kaikki lähtee siitä.
Miten sä ehdit työaikana kirjoittaa täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti luulit, että pääset autamaan sellaisia kilttejä ihmisiä, joilla menee väliaikaisesti huonosti? Lol...
Turha nauraa. On hieno asia jos ihminen haluaa auttaa, eikä ole hänen vikansa jos autettavat eivät sitä halua tajuta ja käyttäytyvät ikävästi.
Kysymys on työstä ja silloin siihen tulee suhtautua kuin työhön. Se "kiitos" on se palkka, mikä tilille maksetaan.
Tämä. Yhteiskunta välittää näistä ihmisistä niin paljon, että on terveydenhoito- ja sosiaalipuolen ihmisiä, jotka saavat palkkaa siitä että auttavat.
Jos auttamisen kohteet eivät itse ole kiitollisia saamastaan avusta, se on heidän ongelmansa, ei minun.
Itse uskon vahvaan suomalaiseen yhteiskuntaan jossa heikompia autetaan, ja haluan olla mukana siinä. Arvostan itse työtäni, vaikka asiakkaat eivät aina arvosta.
Palkka tilille kertoo siitä, että teen asiat oikein. Se riittää minulle. Kiitosta ja kehuja en tarvitse.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Miten sä ehdit työaikana kirjoittaa täällä?
En tee tyypillistä työaikaa 8-16
Tässähän tätä ehtii, aamukaffia juodessa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene ulos kuuntelemaan haukkumista ja neuvoja.
Olen ratkaissut asian sillä, että en käy ollenkaan ulkona.
Jos lähdet vaikka päivällä kävelylle niin joku mummo ihmettelee sitä rappukäytävässä myöhemmin.
Yksi sanoi joskus, että nyt tämä työttömyys on kestänyt niin kauan.
Naapurit oikeasti kyttää mitä teet päivän aikana.
Itse olen ratkaissut asian sillä, että olen sanonut, että olen etätöissä enkä käy koskaan ulkona.
Tietysti se, että on ihmisiä jotka ei harrasta ollenkaan liikuntaa on huonoksi Suomelle varsinkin, jos tulee joku konflikti.
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei koskaan käy uimahallissa eikä teattereissa eikä elokuvissa eikä baareissa eikä harrasta yhtään mitään.
Nykyään puhutaan kotona asunnossa sisällä ympäri vuoden istuvista komero ihmisistä.
Hallitus leikkaa joka vuosi eikä ihmisillä ole rahaa lähteä kotoa mihinkään.
Ihminen jolla olisi rahaa köydä vaikka uimahallissa olisi fyysisesti hyvässä kunnossa.
Jos Suomi joutuu johonkin konfliktiin niin täällä on paljon ihmisiä jotka on vain istuneet kotona ympäri vuoden ja kunto 0. Eli ei voi määrätä kuin toimistotöihin.
Kunto kohenee äkkiä kun on pakko.