G: Miksi et ole facebookissa oikealla etu- ja sukunimelläsi?
On tullut vastaan näitä, että Jaana Mäkinen onkin muuttunut Jaana Marjataksi yms.
Kommentit (29)
Mulla on oikealla nimellä, mutta pojallani (taysi-ikäinen) on feikki sukunimi. Kuulema siksi, että ei halua kokonimeään näkyvän kun pelaa pleikalla tuntemattomia tyyppejä vastaan.
En halua asiakkaiden löytävän mua niin helposti, kun kavereissa on mies ja lapset, joille ne vois myös aiheuttaa ongelmia jos yhdistävät. Oon siellä siis tyttönimelläni.
Mulla on kaksi eri tiliä. Toinen on oikealla nimellä ja toinen keksityllä. Keksityllä pelaan Fb-pelejä, joissa monissa on pärjäämisen edellytyksenä se, että on kymmeniä tai satoja samaa peliä pelaavia ystäviä. Keksityllä onkin n. 2000 kaveria ympäri maailmaa (varmaan puolet keksittyjä), ja sen seinä on varsin villi, jos sitä alkaa selaamaan... :-/
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:59"]En halua asiakkaiden löytävän mua niin helposti, kun kavereissa on mies ja lapset, joille ne vois myös aiheuttaa ongelmia jos yhdistävät. Oon siellä siis tyttönimelläni.
[/quote]
Ja etunimenä mun lempinimi.
Yhdessä nettipelissä kirjautuminen tapahtuu facebookin kautta. Tarvitsen useamman sitä varten. Jollain ollu helposti yli 10 tunnusta.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:41"] Tiedän muuten yhden kaverin, kenellä on päälle 30 tiliä eri nimillä [/quote] vittu mikä pöpi
[/quote]
Ehkä sinusta, mutta minusta ihan järkevää eri pelitilien vuoksi.
Mä olen nettideittaillut ja muutenkin tavannut ihmisiä netin kautta. Vaikka fb:ssä ei olekaan mitään salaista niin en halua heti jakaa kaikenlaista tietoa itsestäni tuntemattomille. En esimerkiksi halua, että mun nimen googlettamalla löytää heti naamakuvan. Tätä kyllä oli vähän hankala muuttaa, koska fb:n tapahtumista voi jäädä joku tieto muulle nettisivulle ja sieltä löytyä linkki nykyiseen fb-tiliini. Mutta ainakin olen yrittänyt.:)
Vastaan kaverini puolesta; Hänellä on nimessä muutama konsonantti muutattu toiseksi, muuten nimi sama. Tämä sen takia ettei nuoret, joiden kanssa on töissä tekemisissä, ei ottais yhteyttä vapaa-ajalla.
Ammattina poliisi, ymmärrät varmasti?