Koko valkoinen sisustus-MIKSI?!
Mikä siinä nykyään on kun lukee blogeja tai käy ihan tuttavilla kylässä niin kaiken tarvitsee olla valkoista valkoista valkoista? Valkoinen sohva(mielellään se Ikeantusina sohva), valkoiset tasot, valkoiset koriste-esineet(niitäkään varmaan ei saisi liikaa olla, ettei ihan villeiksi heittäydytä) etc etc...Sairaalaan pääsystä sitäkö jo haaveillaan? :D
Kommentit (38)
Työskentelen mielialahäiriöisten parissa. Kotiini tullessa koen vaalean ja selkeän sisustuksen rauhoittavan itseäni. En halua värejä kotiini muistuttamaan töistäni. Työni on niin sekavaa, haluan kotini olevan valoisan ja järjestyksessä.
Minulla on melko valkoinen koti:seinät, sohva, päiväpeitot, verhot kaikki tekstiilit. Mäntylautalattia ja todella paljon oikeesti vanhoja antiikkihuonekaluja, jotka on usein raskaita ja tummia, ja valkoinen vaikutelmaa keventää. Saan pyyhkeitä valkoisuusesta anopilta ja miehen siskoilta, jotka ovat varsinaisia väri-ilottelijoita. Kerran painostettuna maalasin makkarin päätyseinän harmaaksi, mutta siitä tulikin babyblue... Seuraavana päivän valkoista lateksia vetelin päälle.
Mutta miksi juuri valkoinensisustustyyli ärsyttää?? Ja miksi sitä saa vapaasti kritisoida, vaikka muuten ajatellaan, että makuasioista ei kiistellä. Täälläkin kymmeniä aloituksia aiheesta.
Vanha aloitus jo, enkä sen kummemmin ota kantaa väreihin, koska nää on mielestäni makuasioita. Minua on aina ihmetyttänyt se, miksi ihmisiä kaivelee jonkun toisen kodin sisustus? Eikö pääasia ole että itse viihtyy omassa kodissaan ja tuntee olonsa kotoisaksi?
Muodikasta vai ei
http://omakotivalkoinen.casablogit.fi/lue/2016/04/ristiriitainen-valkoi…
Oliko se Goethe vai Schiller joka väitti seonneensa, kun oli asunnossa niin kammottavan räikeät värit, vihreet seinät ym. Ja tää tapahtui satoja vuosia sitten. Nää väri-ilmoittelijaa on usein labiilia porukkaa.
Minäki ihmettelen että valkosta sisustusta saa aina moittia, "missä kaikki värit, en koskaan itselleni ottais valkoista kotia" mutta punaisia ja sinisiä sohvia ei passaa arvostella ;)
Vierailija kirjoitti:
itse olen sisustusarkkitehti ja teen töitä sisustamisen parissa. Itselläni valkoinen koti on ainut vaihtoehto, joka johtuu alasta. Ja sillä viittaan siihen, että kun tekee töitä sisustamisen parissa, se jää äkkiä päälle kotona. Kun menen kotiini, haluan siellä olevan tyhjää, seesteistä, vaalean puun ja valkoisen yhdistelmää. Eli kuin tyhjä taulu. Muussa tapauksessa järjestäisin kaikkea riviin, pinoon jne. :-D
Minä en käyttäisi sisustussuunnittelijaa, joka väsyy päivittäin työhönsä niin paljon, ettei kykene sisustamaan muuten kuin valkoisella.
Sinulle valkoinen on seesteisyyttä. Annatko asiakkaillesikin sellaisen fiiliksen, että jos heidän kodissaan on värejä, ne eivät ole seesteisiä koteja? Arvaan, että vastaat "en", vaikka samalla osoitat ristiriitaisuutesi. Pidät itselläsi eri sääntöjä kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
MInun on helppo kuvitella, että jos työni olisi sisustamista ja värien kanssa pelaamista, oman kodin haluaa ptää rauhallisena eli ns. vapaa työkuvioista.
Hassu väite, kun ottaa huomioon, että aika moni haluaa kotinsa vaaleana/valkoisena nykyään. Eli oletettavasti sisustussuunnittelija ei todellakaan pelaa värien kanssa koko ajan vaan ehkä ihan päinvastoin.
Minä tulisin hulluksi valkoisessa kodissa! Sinne vielä kiljuvat led-valot, niin en pystyisi edes kauaa kyläilemään, saati asumaan! Silmäni tarvitsee jotain nähtävää, värejä ja mielenkiintoisia esineitä. Rakastan tummaa puuta, massiivisia kalusteita ja syviä värejä.
Miksi sen valkoisen sisustuksen lisäksi käytät mustia vaatteita?
Musta sopii sinulle, mikäli olet muutenkin italiailaisen tai espanjalaisen värinen...
Missä kukaan on nähnyt valkoisen sairaalan? Kyllä ne ovat ihan muita kuin valkoisia.
Itse pidän kauniina white on white-sisustusta esim pienessä yksiössä. Itse maalautin asunnon yhdessä vaiheessa varmaan 3kk välein, kunnes löytyi oikea väri ja sävy. Värejä oli laidasta laitaan, mutta päädyin lopulta kalkinvalkoisiin seiniin, koska ne olivat kauniit ja raikkaat. En minäkään isoa asuntoa white on whiteksi laittaisi, esim. meillä on aika tummat lattiat, mutta en minä ymmärrä kenenkään sisustuksen kritisointiakaan. Eihän sitä sinulle ole sisustettukaan, vaan niille asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ihan kaikki ole valkoista (esim. sohvaa en ikinä valkoisena hankkisi, kestäisi sellaisena ehkä kynnyksen yli kantamisen ajan), enkä harrasta sisustamista, mutta valkoinen on mielestäni paras väri, koska se on puhdas, raikas, valoisa, eikä koskaan kyllästyttävä tai pois muodista. Mikä tahansa muu esim. seinien korostusväri on muutaman vuoden kuluttua auttamattomasti out, kokovalkoinen ei koskaan.
Mä taas en ymmärrä miksi sisustuksen (tai edes vaatteiden) pitäisi olla "in". Eikö voi sisustaa oman maun mukaan ja omaa persoonallisuutta kuvastamaan? Vai onko niin vähän mielikuvitusta että pitää seurata trendejä? Jos tekee oman mielen mukaan niin ei koskaan ole in tai out, vain persoonallinen :) t. Sisustuksessa sopivasti valkoista, puunvärejä, turkoosia, sinistä ja vihreää +vähän lilaa ynnä muita vaihtuvia värejä mielen ja vuodenaikojen mukaan
Vierailija kirjoitti:
11: no en todellakaan! Sulla näyttää olevan luetunymmärtämisessä jotain ongelmia? Varmaankaan vaatekaappini sisältö ei olisi pääosin viime vuosikymmeneltä/-tuhannelta jos näin olisi? Mutta esim. kun ystäväni aikanaan maalasi makuuhuoneensa yhden seinän ruskeaksi (yäk), niin huvitti kun tiesin valmiiksi, kuinka hän muutaman vuoden kuluttua naureskelee kuinka tulikin silloin valittua sellainen väri
Se valkoinen juuri on muotioikku. Kaikki vaan kuvittelee että just he on omaperäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse olen sisustusarkkitehti ja teen töitä sisustamisen parissa. Itselläni valkoinen koti on ainut vaihtoehto, joka johtuu alasta. Ja sillä viittaan siihen, että kun tekee töitä sisustamisen parissa, se jää äkkiä päälle kotona. Kun menen kotiini, haluan siellä olevan tyhjää, seesteistä, vaalean puun ja valkoisen yhdistelmää. Eli kuin tyhjä taulu. Muussa tapauksessa järjestäisin kaikkea riviin, pinoon jne. :-D
Minä en käyttäisi sisustussuunnittelijaa, joka väsyy päivittäin työhönsä niin paljon, ettei kykene sisustamaan muuten kuin valkoisella.
Sinulle valkoinen on seesteisyyttä. Annatko asiakkaillesikin sellaisen fiiliksen, että jos heidän kodissaan on värejä, ne eivät ole seesteisiä koteja? Arvaan, että vastaat "en", vaikka samalla osoitat ristiriitaisuutesi. Pidät itselläsi eri sääntöjä kuin muilla.
Jotkut ne ei vaan tajua :D
Ratakiskosta tämän sais vääntää jos menis perille edes sillai.... aaargh.
En edes halua meille sellaisia ihmisiä jotka ei kestä meidän kodin sisustusta, toivon että meille tullaan meitä tapaamaan eikä kotia arvostelemaan. Meillä on vaalea koti ja tämä on just hyvä meille, en tarvi kenenkään mielipiteitä värien puuttumisesta ym. Toivon että itsekin olet tyytyväinen omaan kotiisi. En käsitä toisten kotien haukkujia, on varmaan niin paha olla itsellä että johonkin se purkautuu. Hyvän mielen saa kun jaksaa ettiä asioista positiivisia puolia. Jaksuja <3
Valkoinen on tosi hyvä pohjaväri. Meilläkin on seinät ja kaapit pääosin valkoisia. Siihen sekaan tammea lattiasta ja muutamista muista kalusteista + joitakin värejä tekstiileistä. Helppo muunnella, mutta pohja on ajaton.
Todella tylsää ja mielikutuksetonta.
Ettekö te tiedä että asiat voi tehdä oikein tai väärin. Pitää olla oikeat tavarat. Eli, kun hankit puhelimen hanki iphone. Kun hankit repun hanki Kånken .Kun ostat tennarit ne pitää olla Converset, kun ostat pyörän ni sen pitää olla Jopo. Ja oman kodin pitää olla valkoinen.
Tämän tietää koululainen Ninni 9v Riihimäeltä.