Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko valkoinen sisustus-MIKSI?!

Vierailija
21.02.2015 |

Mikä siinä nykyään on kun lukee blogeja tai käy ihan tuttavilla kylässä niin kaiken tarvitsee olla valkoista valkoista valkoista? Valkoinen sohva(mielellään se Ikeantusina sohva), valkoiset tasot, valkoiset koriste-esineet(niitäkään varmaan ei saisi liikaa olla, ettei ihan villeiksi heittäydytä) etc etc...Sairaalaan pääsystä sitäkö jo haaveillaan? :D

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunnoissa harvemmin on mahdollista seinien väriin vaikuttaa, mutta omistuskämpissä en tajua. En sitten millään. Halutaan antaa kuva steriilistä edustusasunnosta - ei kodista.

Vierailija
2/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ihan kaikki ole valkoista (esim. sohvaa en ikinä valkoisena hankkisi, kestäisi sellaisena ehkä kynnyksen yli kantamisen ajan), enkä harrasta sisustamista, mutta valkoinen on mielestäni paras väri, koska se on puhdas, raikas, valoisa, eikä koskaan kyllästyttävä tai pois muodista. Mikä tahansa muu esim. seinien korostusväri on muutaman vuoden kuluttua auttamattomasti out, kokovalkoinen ei koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:19"]

Mulla ei ihan kaikki ole valkoista (esim. sohvaa en ikinä valkoisena hankkisi, kestäisi sellaisena ehkä kynnyksen yli kantamisen ajan), enkä harrasta sisustamista, mutta valkoinen on mielestäni paras väri, koska se on puhdas, raikas, valoisa, eikä koskaan kyllästyttävä tai pois muodista. Mikä tahansa muu esim. seinien korostusväri on muutaman vuoden kuluttua auttamattomasti out, kokovalkoinen ei koskaan.

[/quote]

Oksensin suuhuni. Kokovalkoinen voi olla muodissa aina, mutta on myös aina osoitus mielikuvituksen puutteesta ja kapeasta näkemyksestä.

Valkoisen ainut käyttötarve on pienen asunnon tilantuojana.

Vierailija
4/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen sisustusarkkitehti ja teen töitä sisustamisen parissa. Itselläni valkoinen koti on ainut vaihtoehto, joka johtuu alasta. Ja sillä viittaan siihen, että kun tekee töitä sisustamisen parissa, se jää äkkiä päälle kotona. Kun menen kotiini, haluan siellä olevan tyhjää, seesteistä, vaalean puun ja valkoisen yhdistelmää. Eli kuin tyhjä taulu. Muussa tapauksessa järjestäisin kaikkea riviin, pinoon jne. :-D

Vierailija
5/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:19"]Mulla ei ihan kaikki ole valkoista (esim. sohvaa en ikinä valkoisena hankkisi, kestäisi sellaisena ehkä kynnyksen yli kantamisen ajan), enkä harrasta sisustamista, mutta valkoinen on mielestäni paras väri, koska se on puhdas, raikas, valoisa, eikä koskaan kyllästyttävä tai pois muodista. Mikä tahansa muu esim. seinien korostusväri on muutaman vuoden kuluttua auttamattomasti out, kokovalkoinen ei koskaan.
[/quote]
Mitä väliä joillakin IN ja OUT jutuilla? Jos joku tykkää violetista seinästä, niin siinähän tykkää vaikka maailman tappiin asti. En minä ainakaan sisusta muodin mukaan, vaan OMAN MAUN mukaan. Toivottavaa olisi, että kaikki haluaisivat tehdä näin, eikä juokse muodin perässä. Kaikista kodikkaimpia ja persoonallisimpia ovat kodit, joissa on käytetty omaa luovuutta. Voihan sitä tietty lehdistä yms. ottaa joitakin vinkkejä käyttöön, mutta sisustaisi kodin siksi, että jokin on IN nyt tai pitäisi olla kaiken valkoista ja neutraalia, on vähän hölmöä.

Vierailija
6/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kotona on jotain ja minä olen vihainen. AAAA!!

Vierailija
7/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Toivottavasti et tukehtunut oksennukseesi. Joo, on varmaan osoitus mielikuvituksen puutteesta, mutta ylipäätänsä kaikki hankintani ovat aina ajattomia, olipa kyse sitten sisustuksesta tai vaikka vaatteista. Ei tarvitse naureskella tai katua muutaman vuoden kuluttua että tulipa hankittua jotain hölmönnäköistä, koska se oli muodikasta silloin joskus. Nimim. sama talvitakki käytössä vuodesta 2001

Vierailija
8/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:29"]itse olen sisustusarkkitehti ja teen töitä sisustamisen parissa. Itselläni valkoinen koti on ainut vaihtoehto, joka johtuu alasta. Ja sillä viittaan siihen, että kun tekee töitä sisustamisen parissa, se jää äkkiä päälle kotona. Kun menen kotiini, haluan siellä olevan tyhjää, seesteistä, vaalean puun ja valkoisen yhdistelmää. Eli kuin tyhjä taulu. Muussa tapauksessa järjestäisin kaikkea riviin, pinoon jne. :-D
[/quote]
No en haluaisi olla sun asiakkaana. Mun sisustusarkkitehdin, jos joskus palkkaisin, pitäisi osata käyttää värejä ja uskaltaa käyttää. Ja toki haluaisin nähdä myös sisustajan kodin ensiksi, edes kuvia, jotta saisin oikean vaikutelman miten työtään osaa tehdä. Sun koti valitettavasti kertoisi ettet ole kovin luova ja inspiroiva ja että olet tylsä. Joten jättäisin palkkaamatta.

Vierailija
9/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan kaikki on valkoista, niin on kyllä ahdistavaa. Pidän valkoisesta, mutta osana muuta värimaailmaa, pelkkä valkoinen on tympeää. Mutta jos joku siinä viihtyy, niin mikä ettei, kyllä jokainen voi järjestää kodistaan oman makunsa mukaisen. Ei minun omat mieltymykset ole ainoita oikeita. 

Vierailija
10/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:35"]:) Toivottavasti et tukehtunut oksennukseesi. Joo, on varmaan osoitus mielikuvituksen puutteesta, mutta ylipäätänsä kaikki hankintani ovat aina ajattomia, olipa kyse sitten sisustuksesta tai vaikka vaatteista. Ei tarvitse naureskella tai katua muutaman vuoden kuluttua että tulipa hankittua jotain hölmönnäköistä, koska se oli muodikasta silloin joskus. Nimim. sama talvitakki käytössä vuodesta 2001
[/quote]
Eli olet ihminen joka juoksee muodin perässä, koska jankkaat sanaa muodikas, pois muodista jne... Säälittävää. Ei mitään omaa koko elämässä, ei mielipiteitä sisustamisessa, vaatteissa, vaan kunhan on muodissa. Voi voi...

Vierailija
11/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:29"]itse olen sisustusarkkitehti ja teen töitä sisustamisen parissa. Itselläni valkoinen koti on ainut vaihtoehto, joka johtuu alasta. Ja sillä viittaan siihen, että kun tekee töitä sisustamisen parissa, se jää äkkiä päälle kotona. Kun menen kotiini, haluan siellä olevan tyhjää, seesteistä, vaalean puun ja valkoisen yhdistelmää. Eli kuin tyhjä taulu. Muussa tapauksessa järjestäisin kaikkea riviin, pinoon jne. :-D [/quote] No en haluaisi olla sun asiakkaana. Mun sisustusarkkitehdin, jos joskus palkkaisin, pitäisi osata käyttää värejä ja uskaltaa käyttää. Ja toki haluaisin nähdä myös sisustajan kodin ensiksi, edes kuvia, jotta saisin oikean vaikutelman miten työtään osaa tehdä. Sun koti valitettavasti kertoisi ettet ole kovin luova ja inspiroiva ja että olet tylsä. Joten jättäisin palkkaamatta.

[/quote]

Menikö sulla tuo juttu ihan ohi? Hän työskentelee värien parissa, siksi hän haluaa kodistaan mahdollisimman rauhallisen ja seesteisen. Ettei kotikin tuntuisi siltä, että siellä pitää jatkaa sitä työntekoa. Koti on lepäämistä varten.

Vierailija
12/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen välillä samaa. Mikä siinä valkoisessa on niin ihanaa? Joo, onhan se valoisa. Mutta niin arka, kylmä ja paljas.

Kyllä itsekin olen raikastanut sisustusta valkoisilla kaapinovilla ja ruokapöydällä. Kaikki muu onkin jotain muuta: koivua, vihreää, turkoosia, harmaata, punaista... Silti tuntuu avaralta, valoisalta ja raikkaalta.

Vierailija
13/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:37"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:29"]itse olen sisustusarkkitehti ja teen töitä sisustamisen parissa. Itselläni valkoinen koti on ainut vaihtoehto, joka johtuu alasta. Ja sillä viittaan siihen, että kun tekee töitä sisustamisen parissa, se jää äkkiä päälle kotona. Kun menen kotiini, haluan siellä olevan tyhjää, seesteistä, vaalean puun ja valkoisen yhdistelmää. Eli kuin tyhjä taulu. Muussa tapauksessa järjestäisin kaikkea riviin, pinoon jne. :-D
[/quote]
No en haluaisi olla sun asiakkaana. Mun sisustusarkkitehdin, jos joskus palkkaisin, pitäisi osata käyttää värejä ja uskaltaa käyttää. Ja toki haluaisin nähdä myös sisustajan kodin ensiksi, edes kuvia, jotta saisin oikean vaikutelman miten työtään osaa tehdä. Sun koti valitettavasti kertoisi ettet ole kovin luova ja inspiroiva ja että olet tylsä. Joten jättäisin palkkaamatta.
[/quote]

Sanoinko syyksi etten osaa käyttää värejä? Tässä kysyttiin miksi olla valkoinen koti. Minulla on valtavasti työnäytteitä mitä olen tehnyt, joita näyttää asiakkaille. Laidasta laitaan. Ei tarvitse siis omaa kotia esittää. Miksi toisin edes ventovieraita kotiani tonkimaan. Ihmeellistä.

Vierailija
14/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:41"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:29"]itse olen sisustusarkkitehti ja teen töitä sisustamisen parissa. Itselläni valkoinen koti on ainut vaihtoehto, joka johtuu alasta. Ja sillä viittaan siihen, että kun tekee töitä sisustamisen parissa, se jää äkkiä päälle kotona. Kun menen kotiini, haluan siellä olevan tyhjää, seesteistä, vaalean puun ja valkoisen yhdistelmää. Eli kuin tyhjä taulu. Muussa tapauksessa järjestäisin kaikkea riviin, pinoon jne. :-D [/quote] No en haluaisi olla sun asiakkaana. Mun sisustusarkkitehdin, jos joskus palkkaisin, pitäisi osata käyttää värejä ja uskaltaa käyttää. Ja toki haluaisin nähdä myös sisustajan kodin ensiksi, edes kuvia, jotta saisin oikean vaikutelman miten työtään osaa tehdä. Sun koti valitettavasti kertoisi ettet ole kovin luova ja inspiroiva ja että olet tylsä. Joten jättäisin palkkaamatta.

[/quote]

Menikö sulla tuo juttu ihan ohi? Hän työskentelee värien parissa, siksi hän haluaa kodistaan mahdollisimman rauhallisen ja seesteisen. Ettei kotikin tuntuisi siltä, että siellä pitää jatkaa sitä työntekoa. Koti on lepäämistä varten.
[/quote]

Ihanaa, kiitos. Juurikin näin :-)

(T:tuo sisustustyyppi)

Vierailija
15/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: no en todellakaan! Sulla näyttää olevan luetunymmärtämisessä jotain ongelmia? Varmaankaan vaatekaappini sisältö ei olisi pääosin viime vuosikymmeneltä/-tuhannelta jos näin olisi? Mutta esim. kun ystäväni aikanaan maalasi makuuhuoneensa yhden seinän ruskeaksi (yäk), niin huvitti kun tiesin valmiiksi, kuinka hän muutaman vuoden kuluttua naureskelee kuinka tulikin silloin valittua sellainen väri

Vierailija
16/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei vain kiinnosta sisustaminen, yhtään.

Mä olen sellainen, mutta meillä pitää silti olla ns. edustava koti, joten se on beige/valkoinen, italialaisilla huonekaluilla enimmäkseen.

Helppoa.

Mulla ei oikeasti yhtään kiinnosta, asuin aikoinaan melkein vuoden silläkin tavalla, että mulla oli vain patja asunnossa, olin ihan tyytyväinen.

Vierailija
17/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:37"]

[/quote]

Siis meinaat että sisustusarkkitehti ei hallitse mitään muita tyylejä kuin sen itseään kaikkein lähinnä olevan? Eikä osaisi suunnitella asiakkaansa näköistä tilaa, jos oma kotinsa ei ole juuri sellainen kuin mitä asiakaskin haluaisi?

Mihin muihin ammatteihin sovellat myös tätä logiikkaasi? Uskallatko viedä lastasi valokuvaajalle, jos sinulle käy ilmi, että vapaa-ajallaan hän kuvaa mieluummin luontoa kuin pikkulapsia? Oletko vakuuttunut siitä, että hevimusiikista tykkäävä soittaja ei kykenisi soittamaan vaikkapa iskelmää? Entä mitä teet jos lapsesi opettaja päiväkodissa tai koulussa onkin itse lapseton omasta tahdostaan?

Vierailija
18/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:41"]Hän työskentelee värien parissa, siksi hän haluaa kodistaan mahdollisimman rauhallisen ja seesteisen. Ettei kotikin tuntuisi siltä, että siellä pitää jatkaa sitä työntekoa. Koti on lepäämistä varten.

[/quote]

Väri = työnteko? Että heti kun laittaa jotain väriä, niin on kauhean rasittavaa ja työlästä? Kirjastovirkailijakaan ei tuolla periaatteella voi lukea kirjoja.

Entäs kun sisustusarkkitehti saa asiakkaikseen vaan näitä valkoisesta pitäviä? Onko hänen kotinsa vääjäämättä värikäs? Joutuuko koko ajan vaihtamaan värikkäästä valkoiseen sen mukaan, mitä asiakaskunta haluaa?

Vierailija
19/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 03:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 02:41"]Hän työskentelee värien parissa, siksi hän haluaa kodistaan mahdollisimman rauhallisen ja seesteisen. Ettei kotikin tuntuisi siltä, että siellä pitää jatkaa sitä työntekoa. Koti on lepäämistä varten.

[/quote]

Väri = työnteko? Että heti kun laittaa jotain väriä, niin on kauhean rasittavaa ja työlästä? Kirjastovirkailijakaan ei tuolla periaatteella voi lukea kirjoja.

Entäs kun sisustusarkkitehti saa asiakkaikseen vaan näitä valkoisesta pitäviä? Onko hänen kotinsa vääjäämättä värikäs? Joutuuko koko ajan vaihtamaan värikkäästä valkoiseen sen mukaan, mitä asiakaskunta haluaa?

[/quote]

En ole kukaan aikaisempi kommentoija, mutta nyt sanon: Edellinen puhuja ei myöntää ymmärtäneensä pointtia, vaikka selvästi on tajunnut sen. Kateus toisen kotia kohtaan tai jotain.

MInun on helppo kuvitella, että jos työni olisi sisustamista ja värien kanssa pelaamista, oman kodin haluaa ptää rauhallisena eli ns. vapaa työkuvioista. Itseäni vituttaa joskus iltaisin nähdä oppilaita kotonani, vaikka ovatkin lapseni kavereita. Ei nyt kovin hyvä vertaus, mutta ehkä vähän sama ajatus sisustamisessa.

Vierailija
20/38 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua itselleni valkoista kotia, rakastan liikkaa värejä ja vanhoja tavaroita ja niiden minulle tuomaa kodikasta tunnelmaa, mutta toisen koti voi olla hänen makunsa mukainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä