Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte köyhyyttä?

Vierailija
20.02.2015 |

Jos ei ole joka päivälle jotain kivaa?

Ja täytyy  säästää vuosi että pääsee kaukolomalle. Elämä on aika tylsää.

Mun lapsuuskin oli köyhä. Tienaan n. 25 000e/vuosi ja aina on huoli rahojen riittävyydestä. Masentavaa, jos täytyy maksaa 20 vuotta asuntoa, ja siihen päälle korot ja remontit sun muut :( Masentavaa sekin, että moni korkeakoulutettukin saa vain 2500e/kk. Onneksi mulla ei ole lapsia. Ei olisi varaa.

Mulla on kyl kaikki pakollinen. Mutta ei se riitä.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupääoman tarvii. Lennot jotain reilu 800e, hätävarat ja matkarahat. Monta tonttua. Ja elämiseen rahaa, jos  palaa suomeen, eikä saa heti töitä/sosiaaliturvaa.

Vierailija
22/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:06"]

Mikä muu kuin laiskuus ja tyhmyys ovat estäneet sua kouluttautumasta ammattiin, josta maksetaan tuplasti nyt tienaamasi summa? Elämä on omia valintoja.

[/quote]

Minä olen kouluttautunut ammattiin, josta maksetaan tuplasti tuon verran, mutta koskaan en ole tehnyt minuuttiakaan työtä, jolla olisi mitään tekemistä koulutukseni kanssa. Tienaan työmarkkinatuella 522,56 €/kk, eikä tähän ole mitään parannusta luvassa enää koskaan. Omia valintoja totta tosiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ruoka vaatteet niin tyytykäämme niihin.

Vierailija
24/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä bloggaaja, meneekö blogituloista viiskytprossaa veroja?

Vierailija
25/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä mielelläni voisin elää köyhää elämää jos olisin tasapainoinen, mutta mielenterveysongelmien vuoksi raha-asiatkaan ei pysy hanskassa. Tänäänkin piti jättää toinen maito-purkki pois ostoksista kun oli kortilla katetta vain yhteen.

Vierailija
26/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hyvin kun olen aina ollut köyhä

Vierailija
27/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:20"]

Kun on ruoka vaatteet niin tyytykäämme niihin.

[/quote]

Niin mä olen yrittänyt mutta vaikea pysyä iloisena kun ikinä ei ole varaa mihinkään. Harvemmin voi lähteä kavereiden kanssa vaikka leffaan. Häistä sun muista saa melkein järjestäin kieltäytyä kun ei ole rahaa matkoihin saati lahjaan. Esimerkkejä on monia.

Vierailija
28/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessa on se hyvä puoli että verotus tasoittaa tuloja....ei noissa tuloissa ole nettoja montaa satasta eroa keskituloisen tuloihin.

Vierailija
29/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän kun tiedän aikanaan periväni sen verran, että siitä saa todella mukavasti rahaa nykytulojeni päälle. Useampia sijoitusasuntoja ja iso osakesalkku osinkoineen. Pihi isäni säästää kaiken ja ainoa lapsi kun oon. Siinä välissä vielä isovanhempi, jonka isä ensin perii. 

Vierailija
30/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihkeetä.

Vierailija
31/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "kestämistä" siinä on?

Niin kauan kun on lämmin paikka missä nukkua, ruokaa silloin kun tulee nälkä, sen verran vaatteita että talvellakin voi mennä ulos, mielekästä tekemistä päivien ratoksi (työpaikka/harrastus), niin siinähän tuo menee.

Kahden laman myötä kun on viety kahteen otteeseen kaikki, niin ei jaksa enää murehtia turhia.

Minä käyn toissä ja vouti pitää huolen palkasta :)

Vierailija
32/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän sitä kestää. Välillä heittelen limusiinin ikkunasta rahaa tielle ja huudan "köyhät kyykkyyn". Sitten naureskelen kun ne juoksevat melkein autojen alle.

Vierailija
33/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kestän todella huonosti. Tulen köyhästä perheestä, lapsena häpesin ja vihasin kun mihinkään ei ollut varaa ja ajettiin autonrämällä jota kylällä katsoi harakatkin vinoon. Päätin, että koulutan itseni ja työnteolla varmistan ettei mistään enää ole puutetta. Ja näin teinkin. Rikas en ollut missään vaiheessa mutta hyvin toimeentuleva. Sitten kiskaistiin hyvin ansaitsevalta keskiluokalta matto jalkojen alta, myös minulta. Nyt kituutan työssä jota vihaan, pilkkahinnalla. TIEDÄN, että minun pitäisi olla kiitollinen työstäni tällä hetkellä. Ja eräällä tavalla olenkin. Minulla ei tuon työn vastenmielisyyden takia riitä enää energia ns elämiseen. Nukun kaikki illat enkä jaksa tavata ketään tai harrastaa mitään. Aamuisin kun istun bussissa olen täynnä vihaa. TIEDÄN, että on monta joiden mielestä valitan niin turhasta ja onhan se niinkin. Ehkä en ole vielä joutunut taloudellisesti tarpeeksi pinteeseen kun jaksan tästä asiasta ahdistua. Nykyään joudun venyttämään penniä vaikka olen ajanut kaikki mahdolliset ei-pakolliset kustannukset alas. Tuntuunettei meinaa jaksaa elää. Ja mitä sisältöä löydän elämään jos tämä meidän suomalaisten tulevaisuus tulee olemaan tätä samaa ?

Vierailija
34/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raskasta. Päivästä toiseen kituuttamista. Tässä juuri mietin, että kaikki meidän huolet liittyvät tavalla tai toisella rahaan, niin siis sen puutteeseen, tai vähyyteen. Kyllä raha tekisi onnelliseksi, sanokoon muut mitä tahansa.

Vierailija
35/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko te, jotka olette vastanneet, saatte rahaa per kuukausi?

Vierailija
36/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työmarkkinatuen verran kuukaudessa eli vähän päälle 500e. Olen kova säästämään, siitä on tosin tullut vähän pakkomielteistäkin jo. Olen kuitenkin siinä pisteessä, jossa saan pihistelystä enemmän iloa kuin rahan käyttämisestä... Mulle olisi luksusta, jos joskus tienaisin esimerkiksi 1500e kätöseen. Ei vain ole ihan lähitulevaisuudessa tapahtumassa. Eli vastaisin tähän: tottumus, vaatimattomuus.

Vierailija
37/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kiskaistiin hyvin ansaitsevalta keskiluokalta matto jalkojen alta"

Mitä tarkoitat tällä?

Itse olen myös köyhästä perheestä, työssäkäyvän yksinhuoltajan lapsi. Äiti joutui työkyvyttömyyseläkkeelle suhteellisen nuorena. Mitään perintöä ei ole tulossa. Päätin jo kouluaikoina opiskella ahkerasti, että itselläni olisi hyvä elämä. Nyt minulla on 2 korkeakoulututkintoa (liiketalous ja maatalous-metsätiet.), mutta ei töitä, vaikka noiden alojen piti työllistää hyvin. Opintolainaa monta tonnia. Kohta eronnut ja asunnoton. Masentaa maailman ja Suomen tilanne ja tulevaisuus pelottaa. 

Koska olen aina elänyt pienellä, osaan kyllä tulla toimeen ja nauttia pienistäkin asioista. Ainoa ongelma on tosiaan tuo asunnottomuuden uhka ja pelko siitä, että hyvinvointijärjestelmä romahtaa. 

Vierailija
38/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:04"]

Jos ei ole joka päivälle jotain kivaa?

Ja täytyy  säästää vuosi että pääsee kaukolomalle. Elämä on aika tylsää.

Mun lapsuuskin oli köyhä. Tienaan n. 25 000e/vuosi ja aina on huoli rahojen riittävyydestä. Masentavaa, jos täytyy maksaa 20 vuotta asuntoa, ja siihen päälle korot ja remontit sun muut :( Masentavaa sekin, että moni korkeakoulutettukin saa vain 2500e/kk. Onneksi mulla ei ole lapsia. Ei olisi varaa.

Mulla on kyl kaikki pakollinen. Mutta ei se riitä.

[/quote]

Anteeksi kielenkäyttöni, mutta voi hyvä luoja saatana nyt soikoon!

Tunnen syyllisyyttä, kun lojun sairauseläkkeellä ja "tienaan" just ja just tonnin kuukaudessa, josta maksan vuokran, puhelinlaskun, lyhennän opintolainaa ja koitan saada tuosta vielä rahaakin sivuun, jotta edes joskus pääsisin käymään jossain tai mahdollisesti pahan päivän varalle, kun koskaan ei tiedä mitä voi sattua.

Onko meidän hyvinvointivaltiossa elävien köyhyys sitä, että ei voida ihan loputtomasti bilettää ja törsäillä rahaa lomamatkoilla, tai omisteta tuliterää älypuhelinta?

Kaikki on toki suhteellista, mutta 25000€/kk tienaava ei kyllä ole millään mittarilla köyhä tai sitten elää yli varojensa.

Vierailija
39/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ansiosidonnaista, nettona 1100 €/kk. Se tuntuu luksukselta, kun on monta vuotta kituuttanut opintotuella ja satunnaisilla työtuloilla. Olen pitkäaikaistyötön ja kohta putoan minäkin työmarkkinatuelle. Se ei riitä pk-seudulla edes asumistuen kanssa vuokraan ja muihin pakollisiin menoihin, ellei satu saamaan sellaista "lottopottia", että saa halvan kaupungin asunnon. Tosin nekin alkavat olemaan jo niin kalliita, että joutuu silti hakemaan toimeentulotukea.

T. 30 

Vierailija
40/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kiitoksia. Pienen masennuksen kouris tuntuu heti paremmalta kun saa lukea miten pahasti päin vittua muilla menee. Duunarina tienaan 40-42k vuodessa ja selvisin juuri yt-neuvotteluista ilman kirjepostia. Ei lapsia eikä naistakaan ja se välillä masentaa mut heti tuli paremmalle fiilikselle kun tuli vauva.fi:tä lukemaan muitten tilanteita. t: 30 vee mies nolife työssäasuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi