Hampaasta lähti pala. Voiko odottaa maanantaihin?
Viimeinen hammas alaleuassa. Taitaa olla juurihoidettu, mutta en ole varma. Toinen kulma lohkes. Pitäiskö lähteä huomenna päivystävälle vai voinko odottaa maanantaihin ja tuolloin soittaa omalle hammaslääkärille?
Kommentit (27)
Apteekista saat väliaikaista paikka ainetta joka on helppo lsittaa itse. Sillä pärjäät maanantaihin
Kaverilla lähti kans kerran, oli juurihoidettu hammas. Sai vasta parin päivän päähän ajan hammaslääkärille. Ei ollut kipua ja hyvin pärjäsi..
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:24"]
Siis sinullako on vain yksi hammas enää alhaalla?
[/quote]
Luulen, että hän tarkoittaa "perimmäistä" hammastansa :D
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:24"]Siis sinullako on vain yksi hammas enää alhaalla?
[/quote]
Kaikki hampaat löytyy. Tarkoitin siis takimmainen.
Ap
Jos ei särje, niin ei tarvitse sen enempää väliaikaista paikkaa kuin akuuttia aikaakaan. Ei se parissa päivässä miksikään pahene.
Ei todellakaan ole kiireellinen asia. Tuskin pääset edes maanantaina päivystysajalle.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:28"]Jos ei särje, niin ei tarvitse sen enempää väliaikaista paikkaa kuin akuuttia aikaakaan. Ei se parissa päivässä miksikään pahene.
[/quote]
Äsken vasta huomasin kun söin nachoja. Vielä ei särkyä. Reunat terävät joten ehkä haen huomenna paikka-ainetta apteekista.
Ap
Voi odottaa maanantaihin, jos menet yksityiselle. Jos taas menet julkiselle, niin voit odottaa 6kk.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:31"]Voi odottaa maanantaihin, jos menet yksityiselle. Jos taas menet julkiselle, niin voit odottaa 6kk.
[/quote]
Yksityisellä käyn. Tämä kyseinen hammas ihan susi kun kunnallinen mokas paikkauksissa.
Ap
Jos on juurihoidettu, niin ei siihen mitään särkyä tule. Jos kerran kunnallinen on sen mokannut, niin kai sä nyt tiedät mitä sille on tehty, onko juurihoidettu vai ei?
Jos et mene hammaslääkäriin heti, niin sinun pitää hakata hammas irti luistimella.
Itselläni lohkesi iso pala alahampaasta ja koska se ei ollut missään vaiheessa kipeä,se paikattiin vasta kolmen päivän päästä.
Mulla lohkesi 20 vuotta sitten juurihoidettu hammas. Kruunu tehdään ja rahaa palaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:38"]Jos on juurihoidettu, niin ei siihen mitään särkyä tule. Jos kerran kunnallinen on sen mokannut, niin kai sä nyt tiedät mitä sille on tehty, onko juurihoidettu vai ei?
[/quote]
Sitä on paikkailtu ja paikkailtu, paikkoja purettu ja paikkailtu taas. Tämä vuosien saatossa. En muista onko juurihoidettu kun sitä on hoidettu niin tuhottoman monta kertaa. Useampi hammas juurihoudettu enkä todellakaan osaa sanoa mitkä juurihoidettu. Vielä ei ole kipeä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:56"]Mulla lohkesi 20 vuotta sitten juurihoidettu hammas. Kruunu tehdään ja rahaa palaa.
[/quote]
Tämähän se kiva juttu onkin. Vituttaa koska tänkin paikkaaminen maksaa. Olisin valmis luopumaan tästä hampaasta. Harmi vaan hammaslääkärit ei mielellään poista jos voi korjata ja omaa hammasta jäljellä.
Ap
Mulla lohkesi juurihoidettu viisaudenhammas ylhäällä. Hammaslääkärin mielestä.se oli jo niin kärsinyt, että halusi vetää sen pois.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:31"]
Voi odottaa maanantaihin, jos menet yksityiselle. Jos taas menet julkiselle, niin voit odottaa 6kk.
[/quote]
En tiedä missä asut mutta Helsingissä kyllä saa lohjenneelle hampaalle parin päivän sisälle ajan julkiselle. Ja jos särkee, päivystykseen pääset samana päivänä. Tiedän, koska minulle on käynyt näin. Hoidatan muutenkin hampaani julkisella.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:53"]Itselläni lohkesi iso pala alahampaasta ja koska se ei ollut missään vaiheessa kipeä,se paikattiin vasta kolmen päivän päästä.
[/quote]
Oulussa sai ajan 3 kuukauden päähän :P
Siis sinullako on vain yksi hammas enää alhaalla?