Päiväkodissa töissä oleminen on helvettiä
Kaikki mehut revitään irti työntekijöistä. Kaikki. Sijaisia ei palkata, alimiehitys, kaikki lapset huutavat yhtä aikaa, mitään työrauhaa ei ole etkä pääse tauolle.
Kommentit (70)
Ai. Mietin vähän avustajaksi ryhtymistä kun ajattelin, että lasten kanssa voisi olla kiva piirustella, mutta ehkä ei sitten.
Et ole sopiva työhön. Muista kantaa vastuusi, normaalit aikuiset ihmiset eivät ota kaikkea elämässä niin raskaasti että elämä menee ihan pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Et ole sopiva työhön. Muista kantaa vastuusi, normaalit aikuiset ihmiset eivät ota kaikkea elämässä niin raskaasti että elämä menee ihan pilalle.
En minä otakaan. Otan vain raskaasti sen että työolot on surkeat. Mitään lasten asioita en kotona mieti.
Jaa, riippuu päiväkodista. Meillä on pieni ryhmäkoko (8 lasta) ja käynyt tajuton tuuri lasten kohdalla, koska ovat mielettömän herttaisia ja suloisia 1-3v taaperoita joille opetettu käytöstapoja.
Koen että jokainen päivä jonka saan viettää näiden kanssa on siunaus, ja saan siitä vielä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, riippuu päiväkodista. Meillä on pieni ryhmäkoko (8 lasta) ja käynyt tajuton tuuri lasten kohdalla, koska ovat mielettömän herttaisia ja suloisia 1-3v taaperoita joille opetettu käytöstapoja.
Koen että jokainen päivä jonka saan viettää näiden kanssa on siunaus, ja saan siitä vielä palkkaa.
Nimenomaan riippuu päiväkodista, ihan jo siitä millaisia työkavereita siellä on. Lapset voivat olla ihania, mutta kollegat ja/tai esihlö perseestä.
Riippuu tosiaan lapsista ja kum joukossa on yksi joka tahallaan kiusaa toisia ja rikkoo toisten kakut niin muutkin muuttuvat huonommaksi. Tällainen yksi huonosti kasvatettu lapsi pilaa kaiken.
Ongelma on siinä, etteivät kaikki vanhemmat pidä lapsille kuria ja lisäksi viime vuosina ovat lisääntyneet kehitysmaiden sota-alueilta tulleet ilman vanhempien kuria ja rakkautta kasvaneet rikkinäiset lapset.
Miksi ette pidä kuria niille huutajille? Huutajat jäähylle rauhoittumaan.
Olin menettää mielenterveyteni, onneksi ymmärsin, ettei tämä työ ole minua varten. Tunsin kuin olisin ollut pelkkä kuori ja hymyilevä idiootti, sitten vielä lasten vanhemmat, järkyttäviä suurin osa. Good bye and welcome new life !
On se kyllä raadollista hommaa, olen 60 vuotias ja hyväkuntoinen, fyysisesti kaikki OK. Pahinta on se jäätävä meteli ja se kun kaikki keskeytyy jatkuvasti.
Onneksi tilanteeni on se että voin heittää hanskat tiskiin tämän vuoden jälkeen. Sen voimalla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea on pienten ryhmä jossa vain 8 lasta? Haluan sinne?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää jäähyttää, eikä käyttää rauhoittumispenkkiä eikä siirtää pois tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Käytöstavat omaavat lapset ovat kyllä ihania, ei heidän kanssaan tule ahdistuvaa oloa, mutta tosi harvoin tällaista päiväkotia löytää. Suurin osa on kaaospäiväkoteja.
Vierailija kirjoitti:
Olin menettää mielenterveyteni, onneksi ymmärsin, ettei tämä työ ole minua varten. Tunsin kuin olisin ollut pelkkä kuori ja hymyilevä idiootti, sitten vielä lasten vanhemmat, järkyttäviä suurin osa. Good bye and welcome new life !
Tuo että on pelkkä kuori kuvaa hyvin päiväkotityötä. Itse siellä myös uuvuin. Toivottavasti alaa saataisiin jotenkin muutettua parempaan päin niin että työntekijät jaksaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan riippuu päiväkodista, ihan jo siitä millaisia työkavereita siellä on. Lapset voivat olla ihania, mutta kollegat ja/tai esihlö perseestä.
Vähän niinku kaikki muutkin työpaikat. Yleensä jotkut asiakkaista ovat ihan persiistä ja huonolla tuurilla työkaverit tai esihenkilö on myös persiistä. Vaihtamalla paranee tai sit ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea on pienten ryhmä jossa vain 8 lasta? Haluan sinne?
Rupea perhepäivähoitajaksi niin sinulla on ryhmä jossa on vain 4 lasta.
Viimeinen viikko menty niin, että meitä on 2 kasvattajaa/21 lasta. Sijaista ei oteta, koska "kyllähän te pärjäätte" ja "talon tasolla tarpeeksi aikuisia". Mutta ei meille kukaan siirry toisesta ryhmästä, kun lapset ryhmässä niitä "vanhimpia talossa".
Loppukatkipoikki. Sitten voikin lomalla yrittää toipua niin, että ensimmäinen 1-2vkoa menee ennenkuin päässä lakkaa surisemasta levy "kuinka klaarataan huominen päivä" ja sitten alkaakin valmistautua jo töihin paluuseen johon 2vkoa.
Sijaisia ei oteta, koska raha.
Vantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa enää jäähyttää, eikä käyttää rauhoittumispenkkiä eikä siirtää pois tilasta.
Laki ei kiellä sitä, eikä mikään muukaan säädös. Jos henkilökunta haluaa itse vaikeuttaa työtään kieltämällä tietyt työmenetelmät niin se on heidän oma ongelmansa.
Onhan tuo nyt ihan selvä kaikille.