Kuinka pitkä on työmatkasi, sekä kilometreissä että ajallisesti?
Olemme harkinneet muuttoa, mutta työmatkan selvä pidentyminen arveluttaa. Nyt aikaa matkaan kuluu 15 min. ja matkaa 10km. Muuton jälkeen matkaa olisi 60km ja aikaa menisi tunti. Toisaalta asunto muuttuisi rivitalosta omakotitaloon ja omaan pihaan... Kokemuksia?
Kommentit (31)
Helsingissä asutaan toisessa laidassa ja työpaikka toisella laidalla :( Pakko mennä ruuhka-aikaan Mansku tai vastaava, vähänkö ärsyttää. Kuljen joukkoliikenteellä, joten saa tehtyä työasioita mennen tullen onneksi.
Asun Espoossa ja käyn töissä stadissa.
Minulla työmatkaa on noin 5-7 km, riippuu vähän reitistä, jota kulkee. Pyörällä matkan taittaa hyvällä ilmalla noin 20 minuutissa, mutta sitten pitää varata peseytymis- ja pukeutumisaikaa työpaikalla.
Omalla autolla matkaan menee 12-45 minuuttia riippuen ruuhkasta. Bussille täytyy kävellä noin kilometri, joten bussi ja kävely vievät lähes poikkeuksetta 30-45 minuuttia jos bussit tulevat ajallaan, eikä ole kovaa ruuhkaa. JA MULLA SIIS OLI MATKAA VÄHÄN VERRATTUNA SUURIMPAAN OSAAN MUISTA VASTAAJISTA! Ja kyllä, asun Helsingissä.
Saman verran (noin 50 minuuttia) aikaa minulla menee Lahdesta Helsinkiin junalla kulkien. Asutaan 230 neliön talossa ja on oma tontti 1500 neliötä, eikä ole tuosta lystistä maksettu mielipuolisia summia (kuten pääkaupunkiseudulla).
mutta joskus tulee mieleen että oispa kiva kun ois pitempi matka niin vois pyöräillä.
Itse en pidä tuota matkaa mitenkään pahana, en talvella enkä kesällä.
Tuon ajan saan ihan itselleni. Soittelen ystävilleni ja sunnittelen esim viikonlopun ruokalistaa.
Mielummin asun isossa omakotitalossa isolla tontilla ja ajan tuon matkan kuin kaupungissa pienessä kopissa. Stadin ja Vantaankin hinnat alkavat karata käsistä.
Teen työtä kotona, enkä mitään negatiivista puolta tästä keksi!
Miehen työmatka on n. 15 km / 15 minuuttia.
ja noin 20 minuuttia riippuen vähän ruuhkasta