Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka prkleen kerta, kun olen sopinut myöhäisen uloskirjautumisen, rommeltaa hotellisiivooja liian aikaisin sisään ja oh sorry. Joka hhhhvetin kerta.

Vierailija
26.11.2021 |

Hyvästi lepo sitten siinä hotellisängyllä. Kahdessa eri ketjussa nyt tapahtunut viime aikoina.

Hotellisiivoojat, mistä merirosvoradiosta saatte tiedot, missä huoneessa vielä asiakas ja missä ei.

Kohta oikeesti huudan aika vmaisesti seuraavalle liian aikaisin ovea rynkyttäjävälle siistijälle.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä se hotellit vastasi kun kysyit noita kysymyksiä heiltä? "Hotellisiivoojat, mistä merirosvoradiosta saatte tiedot, missä huoneessa vielä asiakas ja missä ei."

Vierailija
22/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se oma lappu täytyy kyllä laittaa ensi kerralla. "Cleaning after jne....

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että osaavat lukea suomea tai egnaltia?

Vierailija
24/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, minähän  vain ' viskillän' tai 'vodkallan' ulos huoneista...

25/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

First world problems

Juu palataan asiaan, kun sinulla on joskus työelämässä varaa yöpyä hotellissa....

Pidätkö tosiaan hotellissa yöpymistä merkkinä siitä, että olet päässyt pitkälle uralla? ;D

Vierailija
26/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Viimeksi sovin myöhäisestä luovutuksesta siksi, että sain jättää koirani hotellihuoneeseen siksi aikaa kun menin itse pitämään seminaaria hotellin tiloihin. Olihan siellä huoneessa taas joku käynyt, onneksi koira ei ollut karannut! Kun yritin mennä hakemaan tavaroitani ja lemmikkiäni huoneesta, ei avaimeni enää sopinuy oveen ja minun piti mennä jonottamaan tiskille ja selvittämään asiaa.

Sitten he epäileväisinä tutkivat asian , sain aktivoitua avaimen ja pääsin huoneeseen ja huomasin että tosiaan oli siellä jotain jo tehty, ilmeisesti ennen kuin hoksasivat koiran ja laukkuni.

Jumaliste että ärsyttää muakin tommoinen. Ois ihan kilpailuetu jollekin hotellille mainostaa, että "emme tunkeudu huoneeseen väkisin", jos on muuta sovittu.

Vierailija
27/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapun sijaan suosittelisin, että sisään kirjautuessa tähdennät vielä erikseen, että sinulle on erittäin tärkeää ettei siivooja yritä huoneeseen sisään ennen aikojaan lähtöpäivänäsi do not disturb -lapusta huolimatta, ja että näitä on viime aikoina sattunut toistuvasti joten siksi toivot tätä vielä erikseen. Jos sitten kuitenkin näin tapahtuu niin ei muuta kuin tulikivenkatkuisella palautteella hyvitystä vaatimaan.

Vierailija
28/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a paha sanoa ex-hotellisiivoojana mitään. Teillä varmaan eri hotelliketju ja eri siivousfirma kuin missä työskentelin.

Meillä oli tarkalleen tiedossa ne huoneet jotka on luovutettu aikaan x, ja vain ne siivottiin. Skipattiin kaikki huoneet joissa on älä häiritse-lappu ovessa.

Tästä tosin on aikaa jo reilu 10v, nykyään on niin halpuutettu kaikkea että kai siinä väkisinkin laatu ja tarkkuus kärsii.

Vierailija
29/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten piirrän kellotaulun jossa aika ennen uloskirjautumista, sitten nuoli --> ja seuraava piirretty kuva siistijähenkilöstä pujotettuna vartaaseen nuotiolle. Siksi vaan, että helppo toteuttaa piirtäen.

T. Ap, 3. tason vip asiakas eräässä suuressa hotelliketjussa

Vierailija
30/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a paha sanoa ex-hotellisiivoojana mitään. Teillä varmaan eri hotelliketju ja eri siivousfirma kuin missä työskentelin.

Meillä oli tarkalleen tiedossa ne huoneet jotka on luovutettu aikaan x, ja vain ne siivottiin. Skipattiin kaikki huoneet joissa on älä häiritse-lappu ovessa.

Tästä tosin on aikaa jo reilu 10v, nykyään on niin halpuutettu kaikkea että kai siinä väkisinkin laatu ja tarkkuus kärsii.

👍Näin sen PITÄISI olla

Ap

Vierailija
31/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut siksi aina lisäpäivän. Ei jaksa ikinä lähteä puolelta päivin. Syön iltapäivällä rauhassa ja illaksi kotiin

Vierailija
32/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista että hotellisiivooja olisi koskaan jättänyt rymistelemättä huoneeseen vaikka on ollut do not disturb -lappu ovessa. Parhaimmillaan kesken lemmen tekemisen. Ei niitä kai ohjeisteta ollenkaan mitä se lappu tarkoittaa ja sama on ilmeisesti kaikkialla koska näin on minulle tapahtunut monissa hotelleissa puolessa tusinassa eri maassa.

Vierailija
33/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten piirrän kellotaulun jossa aika ennen uloskirjautumista, sitten nuoli --> ja seuraava piirretty kuva siistijähenkilöstä pujotettuna vartaaseen nuotiolle. Siksi vaan, että helppo toteuttaa piirtäen.

T. Ap, 3. tason vip asiakas eräässä suuressa hotelliketjussa

Tuota, en luottaisi tuohonkaan. :D Kannattaa ehkä sopia vastaanoton kanssa ne ajat ja heille paukuttaa päähän että viestin pitää välittyä myös siivoojille. Siivojilla kuitenkin on myös oma esimies.

Siellä on sellaista putkiaivoa siivoamassa että ei kannata luottaa että osaisivat mitään järkeillä itse.

Vierailija
34/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan saada listan valmiiksi että voin lähteä menemään. Eikä mulle kerrota jos on jotain luvattu. Lista näytyää ihan samalta: lähteviä x kpl, teeppä valmiiksi.

Olisi huomaavaista respalta kertoa minullekin mutta tätä ei tapahdu. Olen näkymätön, epäkiinnostava. Lähinnä pelkäävöt että olen varas. Se kyllä kiinnostaa: laukun penkomiset kotiin lähtiessä.

Vierailija
35/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli toimittaa listat ja ne on usein sinnepäin ja viime tingassa. Harvalla hotellilla on omat siistijät. 

Vierailija
36/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on se "Ei saa häiritä" lappu joka hemmetin puljussa oveen laitettavaksi uuvatti.

Sama täällä kokemus.

Ei mitään vaikutusta noilla lapuilla. Lukutaidottomiako lie.

Täytyy vaan AINA joka kerran valittaa jälkikäteen siivousvastaavalle meilaamalla. Ehkä ottavat edes puheeksi asian.

Vierailija
37/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Hkiläinen yksityinen hotelli antaa kirjallisesti tiedon asiakkaalle, että huone siivotaan vasta kolmannen oleskelupäivän jälkeen. Aikaisempi siivous pyydettäessä respasta.

Tässä hotellissa onkin ollut ihana rauha oleilla, ei huoneessaramppaajia. Mutta...sielläkin kerran pyysin kolmannen oleskelupäivän päälle myöhäisen uloskirjauksen, niin eikö se sopimus taas rikottu kuikkimalla 1 tunti ennen uloskirjausaikaa.

Mutta sentään ne kolme standardipäivää saa siellä olla taatusti huoneensa herra, arvostan.

Ap

Vierailija
38/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytä sitä do not disturb - lappua ovessa, äläkä huuda syyttömälle siistijälle.

Kuule se kyltti oli ovessa, kuten jo aiemmin totesin. Taidat olla itse alalla käsityskykysi perusteella, vai?

Ap

Viimeisestä virkkeestäsi on vaikea saada selkoa, mutta oletan sinun olettaneen sinulle vastanneen henkilön olevan hotellialalla.

Minä olen. Älä huuda syyttömälle. Et ole sopinut pidennetystä ajasta kerroshuoltajan kanssa, joten älä tälle huuda. Jos mielesi tekee huutaa ja tämä on tapasi toimia, tee se sen kanssa, jonka kanssa olet asiasta sopinut.

Vierailija
39/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hotelleihin kannata edes mennä jos siivoojan käytös häiritsee, esim. hostelleissa ja loma-asunnoissa olen huomannut että on paljon rennompaa eikä aina hakata ovea siivoojan toimesta ennen aikoja. Etenkin saksankielisissä maissa ja italiassa myös siivoojat hakkaa luudalla täysillä ovea ja sitten kiljuvat/huutavat täyttä kurkkua ja avaavat oven yleensä noin kello 7-8, kun lähtöaika olisi kello 11-12 aikaan täytyy herättää etuajassa.. En tiedä mikä tuossa on ideana, sekö että jos siivousvälineet hajoaa saa uudet? vai sekö että siivooja pääsisi kotiin ennen työpäivänsä päättymistä? turisteja voi olla kuitenkin sen verran tai sotkua paljon ettei aikaisempi työstä lähtö onnistu kuitenkaan. Vai olisiko syynä kateus siitä että toinen saa olla lomalla ja hän työssä. No itse en palaa enää sellaisiin hotelleihin toista kertaa joissa on ajaettu heti aikaisin aamulla huoneesta ulos, vieressä saattaa olla sata tyhjää huonetta ja silti joillain kamala kiire ajaa ulos 7 aikaan aamusta.

Vierailija
40/47 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytä sitä do not disturb - lappua ovessa, äläkä huuda syyttömälle siistijälle.

Kuule se kyltti oli ovessa, kuten jo aiemmin totesin. Taidat olla itse alalla käsityskykysi perusteella, vai?

Ap

Viimeisestä virkkeestäsi on vaikea saada selkoa, mutta oletan sinun olettaneen sinulle vastanneen henkilön olevan hotellialalla.

Minä olen. Älä huuda syyttömälle. Et ole sopinut pidennetystä ajasta kerroshuoltajan kanssa, joten älä tälle huuda. Jos mielesi tekee huutaa ja tämä on tapasi toimia, tee se sen kanssa, jonka kanssa olet asiasta sopinut.

En ole tuo ap mutta nyt hieman ihmettelen noin kärkästä asennetta hotellityöntekijältä joka on palvelualalla, ensinnäkin miksi siivoojan täytyy tulla hakkaamaan ovea jos lähtöaika on kello 11 niin jo 7 aikaan aamulla, etenkin jos on lukenut sen lähtöajan ja voinut jopa saada/maksaa lähtöajan niin miksi hakataan ovea ja huudetaan rumasti? onko tuossa ideana se että säälitään siivoojaa että siivooja pääsisi etuajassa kotiin? vai onko ideana se että siivooja saisi uudet siivousvälineet kun tarpeeksi hakkaa ovea siivoustarvikkeillaan? tai että joku uusi asiakas saisi juuri saman huoneen aikaisemmin kun edellinen asiakas ajetaan nopeasti pois? Erittäin kummallista ja huonoa käytöstä, itse en palaa koskaan toista kertaa hotelleihin joissa asiakasta kohdellaan kuin vierasta sikaa. On eri asia kävellä käytävällä kun se että tahalteen kiusataan ja paiskotaan ovea kun maksava asiakas nukkuu aamulla tai yrittää nukkua. Yöllä on saattanut olla melua naapurihuoneista ja aamulla voi siivooja aiheuttaa tahallista melua lisää. Mutta sehän hotelleissa usein unohtuukin että asiakas maksaa ja hotellityöntekijät ovat palvelualalla, nyt pitäisi jo asiakkaiden pahoitella sitä ettei saa nukkua rauhassa vaikka maksaa.