IKUINEN ylipaino ongelma, MITEN te onnistutte laihtumaan? Epätoivo ja itku päivittäistä
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mieti, että mitä joutuisammin aloitat, sitä nopeammin pääset lopputulokseen. Ja sehän tietää sitä, että jos olet saavuttanut tavoitepainosi (tai olomuodon jossa on hyvä olla) voit taas syödä kuten "normaalisti", eikä tarvitse ainakaan olla nälissään. Laihduttajan ei toki kuulukaan, mutta taisteluahan homma loppupeleissä on, muutoin ei olisi lihaviakaan.
Tuo "normaalisti" syöminen tarkoittaa, sitä, ettei enää tarvitse laihduttaa, vaan paino pysyy samoissa lukemissa normaalisyömisellä, joten se laihtuminen päättyy. Energiantarve on tosin pienempi kuin ennen laihduttamista. Pikkuhiljaa löytyy se oma tarve ja elimistö sopeutuu. Painoa pitää ainakin aluksi tarkkailla, jotta ei ala palata entiseen.
Olen aloittanut helmikuussa 2017 ja paino aina vaan +-3kg.
Kokeiltu kymmeniä kertoja elämäntapamuutosta, kaikenmaailman dieettejä, intuitiotiivisesti syömistä runsaalla liikunnalla(tämä toi 5kg lisää 4 kuukaudessa eli en liiku enää)
Ap
Kun mieli yrittää sabotoida muutosta, mieti miksi muutos on sinulle tärkeää ja mihin asioihin se vaikuttaa elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta laihduttaminen ja aloita loppuelämän kestävä terveellinen ruokavalio. Arvioi tavoitepainosi ja laske, paljonko kaloreja ihannepainon mukaan saat syödä vuorokaudessa. Paino laskee hitaasti mutta pysyvästi.
Näin olen yrittänyt vuosia, mutta en pysy niissä kaloreissa, mikä avuksi? Ap
Eli sinulla on ongelmia pään sisällä. Hakeudu hoitoon.
Ja lisäksi sinulla on ongelmia yhdyssanojen kanssa.
Lopetin stressaamasta niin laihduin. Kun oma jaksaminen on kunnossa ja stressi vähentynyt, painokin voi alkaa laskea.
Miten onnistuu itsensä lihottamaan tuohon kuntoon?
Mä olen vaan syömättä. Jossain vaiheessa se tuska ja nälkä alkaa tuntua hyvältä. Se kun tietää että se tuska laihduttaa. Se auttaa jaksamaan.
10 kg saanut sillä pois. käytän vaakaa harvoin.
Terapia/ muu ammattiauttaja. Ylensyönnin, ahmimisen, ym. epäterveen syömisen/ruokasuhteen taustalla on usein psyykkisiä ongelmia. Traumoja, tunteisiin syömistä, what not- niihin ei laiharit tehoa. Kun ongelman ytimeen saa apua, ylensyöminen loppuu hiljalleen, ja laihtuminen seuraa.
Hae lääkäriltä Mysimba- resepti: nyt lähtenyt 10 kiloa ja 5 pitäis vielä saada pois ( totta ettei -15 kiloon saa lääkäriltä reseptiä, ostin lääkkeen ulkomailta 273 euroa + postikulut yms), mutta ihan huipputuote!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta laihduttaminen ja aloita loppuelämän kestävä terveellinen ruokavalio. Arvioi tavoitepainosi ja laske, paljonko kaloreja ihannepainon mukaan saat syödä vuorokaudessa. Paino laskee hitaasti mutta pysyvästi.
Näin olen yrittänyt vuosia, mutta en pysy niissä kaloreissa, mikä avuksi? Ap
Eli sinulla on ongelmia pään sisällä. Hakeudu hoitoon.
Ja lisäksi sinulla on ongelmia yhdyssanojen kanssa.
Ei ole ongelmia, en vain jaksa korjata niitä. Ap
et ole syntynyt lihavana, ihan itse sun pitäny alottaa ylensyöminen että kilot kertyny
Vierailija kirjoitti:
et ole syntynyt lihavana, ihan itse sun pitäny alottaa ylensyöminen että kilot kertyny
Nämä on tullut 80% juomalla olutta. Join yhteen väliin 3-4vko kännit jatkuvaan ahdistukseen, siihen krapula mässyt päälle
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannan tämän ja tästä lähtien kaikki nämä sun jankutusviestit, ei näitä jaksa lukea. Laihduta läski tai älä, mutta älä viitsi päivittäin näitä tänne spämmätä.
Ihan oikein ilmiantaa.Samaa jauhaamista jatkuvasti. Miksi ei aikaisempia aiheista lue vastaukset? Miksi ei menen terveysasema ravintoterapeutille? Opetaa syömään oikein?
Ei mitenkään ja hyväksyy itsensä ylipainoisena. Koittaa tehdä kevyitä kasviskeittoja viikolla ja sitten vähän herkutella viikonloppuisin ettei vedä liian piippuun. Mulle auttaa heti kun jättää rasvat ja juustot vähemmälle. Ja tekee kaupalistan niin ettei osta niitä lihottavimpa tuotteita vaikka kuinka mieli tekisi. Ei käy kun kerran viikossa kaupassa ettei tule heräteostoksia. Tekee juureksista napostelu tikkuja kun syömä himo yllättää. Lukee pakkausselosteet ja katsoo sitä sokerin määrää ettei se ylitä 5-6% rajaa. Jotain voi ainakin tehdä vaikka olisi ylipainoinen eikä laihdu mihinkään missin mittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on tullut 80% juomalla olutta. Join yhteen väliin 3-4vko kännit jatkuvaan ahdistukseen, siihen krapula mässyt päälle
Ap
Kas tuossapa helppo nakki: vähennät juomista!
Tuossa on muutamakin tapa vähentää, valitse itse mistä aloitat:
a) Menet istumaan enää vain "yksille" (tai kaksille). Helppo pysyä ruodussa, kun otat mukaan rahaa vain vaikka kympin setelin (tai kuinka paljon ne lempijuomasi maksavatkaan). Kavereille sanot jo etukäteen että turha lainata rahaa, et aio maksaa takaisin kaljavelkoja, jos erehtyvät lainaamaan kun laihdutat.
b) Et aloittele etkä mene jatkoille, pelkästään baariin silloin kun siellä on paras meno (vinkkinä, se paras meno on ENNEN klo 23, sen jälkeen se on aina pelkkää humalaista sössötystä, ellet ole siellä nimenomaan tanssimassa). Näihin auttaa, jos kotona on vaikka koira, etkä voi pidentää ryyppyreissua alusta tai lopusta. Koiran kanssa tulee myös käveltyä muutenkin.
c) Joka toinen juoma on vettä. Eli aina kun ostat tuopin, ota toinen jäävettä.
d) Juo hitaammin. Anna itsellesi lupa ottaa uusi juoma vain kerran tunnissa. Vettä ei lasketa tähän, sitä saat vetää niin paljon kuin jaksat.
e) Juo harvemmin. Jos nyt juot esim. joka viikko, niin saat mennä juomaan vain joka toinen viikonloppu. Joka toiselle sinulla on kehitettävä jotakin muuta tekemistä.
f) Lopetat kurakaljan juomisen. Tämä ei yksin laihduta, mutta opit arvostamaan oluen makuja ja keskittymään juuri tähän tuopilliseen ja ottamaan kaiken irti vähemmästä. Vähän sama siis kuin laatusuklaan kanssa, eli vähemmän on "enemmän". Parempi laatu maksaa myös enemmän, joten nousevat kulut auttavat sinua pysymään päätöksessäsi vähentää juomistasi litroissa (ja kaloreissa).
Näihin kaikkiin liittyen: opettele sanomaan kavereille jämäkästi "ei" ja "hyvää yötä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKas tuossapa helppo nakki: vähennät juomista!
Tuossa on muutamakin tapa vähentää, valitse itse mistä aloitat:
a) Menet istumaan enää vain "yksille" (tai kaksille). Helppo pysyä ruodussa, kun otat mukaan rahaa vain vaikka kympin setelin (tai kuinka paljon ne lempijuomasi maksavatkaan). Kavereille sanot jo etukäteen että turha lainata rahaa, et aio maksaa takaisin kaljavelkoja, jos erehtyvät lainaamaan kun laihdutat.
b) Et aloittele etkä mene jatkoille, pelkästään baariin silloin kun siellä on paras meno (vinkkinä, se paras meno on ENNEN klo 23, sen jälkeen se on aina pelkkää humalaista sössötystä, ellet ole siellä nimenomaan tanssimassa). Näihin auttaa, jos kotona on vaikka koira, etkä voi pidentää ryyppyreissua alusta tai lopusta. Koiran kanssa tulee myös käveltyä muutenkin.
c) Joka toinen juoma on vettä. Eli aina kun ostat tuopin, ota toinen jäävettä.
d) Juo hitaammin. Anna itsellesi lupa ottaa uusi juoma vain kerran tunnissa. Vettä ei lasketa tähän, sitä saat vetää niin paljon kuin jaksat.
e) Juo harvemmin. Jos nyt juot esim. joka viikko, niin saat mennä juomaan vain joka toinen viikonloppu. Joka toiselle sinulla on kehitettävä jotakin muuta tekemistä.
f) Lopetat kurakaljan juomisen. Tämä ei yksin laihduta, mutta opit arvostamaan oluen makuja ja keskittymään juuri tähän tuopilliseen ja ottamaan kaiken irti vähemmästä. Vähän sama siis kuin laatusuklaan kanssa, eli vähemmän on "enemmän". Parempi laatu maksaa myös enemmän, joten nousevat kulut auttavat sinua pysymään päätöksessäsi vähentää juomistasi litroissa (ja kaloreissa).
Näihin kaikkiin liittyen: opettele sanomaan kavereille jämäkästi "ei" ja "hyvää yötä".
Join vain kotona kalsareita, koska minulla oli pieniä lapsia. Alkoholin olen jättänyt jo ajat sitten, mutta läskit ei katoa
Ap
Lähe laihdutusjankkaaja Allun kanssa lenkille.
Eiku ai niin. Ota motivaatiopilleri.
Ja oikeasti, se terapia.
Ymmärrät varmaan itsekin, että ajattelutapasi on häiriintynyt. Hanki apua.