Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön mummo, jolulahjojen osto

Vierailija
26.11.2021 |

Miten tekisitte? Lapset monta lapsenlasta. Tuntuu pahalta olla köyhä jouluna, kun haluisi muistaa kuitenkin.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Tigeristä saa kivoja ja hyödyllisiäkin lahjoja ihan pikkurahalla. Mun pojat ovat saaneet eri jouluina mummoltaan ainakin hienot nahkakukkarot, sekä suurennuslasit. Nämä ovat olleet mieluisia lahjoja, vaikka maksoivatkin vaan muutaman euron kappale. Ovat olleet käytössä. Muistivat vielä pitkään mainita, että tämä kukkaro jne. on mummolta, se tuo lisäarvoa.

Nuo heijastimetkin olivat hyvä idea, vaikka nekin kyllä nykyään maksavat, mutta jossain niitä jaetaan ilmaiseksi vielä.

Myös mummoilla voi olla käyttökelpoista tavaraa tyhjänpanttina itselläkin. Mitä ihmeellisin tavara voi olla lapselle/lapsenlapselle mieluisa. Vaikka joku vanha lusikka, vispilä, saippuakotelo, melkein mikä vaan. Tai joku muistoesine. 

Käsityöt ovat jo sangen ylellinen joululahja. Langatkin maksavat nykyään vaikka kuinka paljon.

Vierailija
62/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mummo oli köyhä kansaneläkeläinen. Olin ainoa lapsenlapsi.

Vanhempani tienasivat hyvin. Minusta tuntui aivan kauhealta, kun mummoni antoi jouluisin hyvin vähistä rahoistaan aina 100 markkaa, joka oli suuri raha 70 ja 80-luvuilla.

(vertailun vuoksi kerron, että sain vakuutusyhtiössä kesätöissä autovahinkojen käsittelytyössä palkkaa bruttona 2100 markkaa vuonna 1983)

Miksi tälle alanuoli.

Mummoni olisi tarvinnut sen satasen kipeästi itse.

Mammani teki samaa ja palautin rahan viemällä hänelle sillä ostettua ruokaa tai tankkasin hänen auton.

Hitto että mua olis mammanasi ärsyttäny suunnattomasti. Mut kiva et sait itsellesi paremman mielen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tätähän kannattaa alkaa miettiä kuukautta ennen joulua, vaikka on ollut vuosi aikaa.

Kävi itselläni mielessä myös tämä, mutta kun sen vaan jostain kumman syytä unohtuu tämä ns. kaukaa viisas , pitemmälle ajattelu. Yks perheistä asuu kaukana, niille ei tuo annan aikaa lahjakortti varsinkin nyt korona aikana oikein onnistu.

Vierailija
64/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tätähän kannattaa alkaa miettiä kuukautta ennen joulua, vaikka on ollut vuosi aikaa.

Tuliko hyvä mieli ? Tunnet olevasi parempi ihminen ? Voi  Vi...u!

Ottaa päähän tälläset ihmiset joilla ei ole minkäänlaista empatiaa mihinkään, haluavat vain päteä ja näpäyttää muita ihmisiä.

Vierailija
65/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta kellekkään mitään. Anna vanhemmille lahjakortit, sisältäen mummon seuran ja huomion lapsenlapsille vuorokauden ajaksi, ja vanhemmat voivat viettää kahdenkeskistä aikaa. Varmasti paras lahja kaikille.

Todella hyvä idea, kiitos tuosta. Tiedän että tätä he juurikin tarvitsee.

Vierailija
66/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lapsille vaikka nameja aatoksi ja vanhemmille lahjakortti jossa mummo hoitaa heitä vaikka yhden yön ( tietenkin oma jaksamisesi huomioonottaen)

Ainakin itse ajattelen että tämä olisi parasta :)

Vierailija
67/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiverkottomana sanoisin itse, että ajan antaminen on arvokkain lahja, jonka voisin kuvitella saavani. Jos haluaa jotain materiaa antaa niin pieniäkin muistamisia saa edullisesti esim Tiger, sekä käytettynäkin löytyy kivoja juttuja. Itsekin voi tehdä herkkuja.

Mutta jos sinulla on aikaa lapsille ja lapsenlapsille niin anna sitä! Ihmiset muistavat paremmin kokemukset kuin tavarat.

Vierailija
68/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa päähän tälläset ihmiset joilla ei ole minkäänlaista empatiaa mihinkään, haluavat vain päteä ja näpäyttää muita ihmisiä.

On ihmisiä jotka kitisee asioista, joille voi tehdä jotain. Tää nyt oli niin puhdas provo kun vain voi olla. Jos ei mummoikään mennessä oo maailmasta mitään oppinut, niin tuskin oppiikaan, vaikka kuinka empaattinen olisit.

Vierailija
69/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

= Mä haluun lahjoja mä haluun lahjoja, mähaluunlahjojaaaaa!

Vierailija
70/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ostamallako se paikka tässä maailmassa, vain ansaitaan? Joulu ihan turhanpäiväinen kulutusjuhla muutenkin, olisko kuitenkin tärkeämpää vaikka muunlainen yhdessä oleminen ja muistaminen.

Ap nimenomaan ehdotti itse lahjojen hankkimista, ne "vihatut" villasukat tai pipon voi neuloa myös huhtikuussa.

Olen yhdetn neulomisurakan saanut päätökseen. Kesällä ei ole mielekästä neuloa, yritin kyllä, kädet hiestä märkinä ei ole mielekästä tehdä mitään käsitöitä. Itsekkin tuuumaillut , että voihan sitä neuloa vaikka koko vuoden, mutta ei se niin vaan onnistunutkaan, kaikenlaista estettä tulee heti matkaan , kun jotain tämmöistä alkaa suunnittelemaan.

Vierailija
71/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ostamallako se paikka tässä maailmassa, vain ansaitaan? Joulu ihan turhanpäiväinen kulutusjuhla muutenkin, olisko kuitenkin tärkeämpää vaikka muunlainen yhdessä oleminen ja muistaminen.

Ap nimenomaan ehdotti itse lahjojen hankkimista, ne "vihatut" villasukat tai pipon voi neuloa myös huhtikuussa.

Olen yhdetn neulomisurakan saanut päätökseen. Kesällä ei ole mielekästä neuloa, yritin kyllä, kädet hiestä märkinä ei ole mielekästä tehdä mitään käsitöitä. Itsekkin tuuumaillut , että voihan sitä neuloa vaikka koko vuoden, mutta ei se niin vaan onnistunutkaan, kaikenlaista estettä tulee heti matkaan , kun jotain tämmöistä alkaa suunnittelemaan.

Voi hyvä luoja ja hikiset kädet😂😂😂😂

Vierailija
72/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten toiveet saattavat olla hyvinkin maltillisia, esimerkiksi omani toivoo eniten super Mario Pez-annostelijaa, hinta 3,90€.

Kannattaa kysellä vanhemmilta mikä on se niiden lasten ”juttu”, se ei välttämättä ole mitään kallista.

Vierailija
73/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä jotka kitisee asioista, joille voi tehdä jotain. Tää nyt oli niin puhdas provo kun vain voi olla. Jos ei mummoikään mennessä oo maailmasta mitään oppinut, niin tuskin oppiikaan, vaikka kuinka empaattinen olisit.

Kyllä tämä on varmaan lähes joka perheessä jka vuotinen ongelma.  Ideoita tässä olin hakemassakin ja ihan kivoja ideoita on tullutkin. Hyvää Joulua sullekkin, oikein lämminmielistä joulun odotusta!

Vierailija
74/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

= Mä haluun lahjoja mä haluun lahjoja, mähaluunlahjojaaaaa!

Mä en haluu lahjoja, enkä osta lahjoja. En siis ymmärrä sun kommenttia. edellinen

Vierailija
75/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja ja hikiset kädet😂😂😂😂

Oletko itse neulonut kesäaikaan , varsinkin jos on kuuma kesä? Viileimpinä päivinä, jos sellaisia sattuu kesällä olemaan niin voi hyvin neuloa tai yleensäkkin tehdä jotain. Räkätä sinä vaan ihan rauhassa.

Vierailija
76/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on varmaan lähes joka perheessä jka vuotinen ongelma.  Ideoita tässä olin hakemassakin ja ihan kivoja ideoita on tullutkin. Hyvää Joulua sullekkin, oikein lämminmielistä joulun odotusta!

Ihmiset on siis tyhmiä. "Jos ei mummoikään mennessä oo maailmasta mitään oppinut, niin tuskin oppiikaan, vaikka kuinka empaattinen olisit."

Vierailija
77/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudo sukkia :) Sain anopilta, joka on tavallan köyhä, mutta fiksu. Hoitaa pieniä raha-asioitaan fiksusti.

Vierailija
78/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli varojensa ja yli voimiensa kenenkään mummon tai vaarin tai ylipäätään kenenkään ei pidä ostaa lahjoja. Eivät ole pakollisia. Lahja voi olla myös, että tulee kotiin paistamaan lettuja

Vierailija
79/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joulu yllätti köyhän.

Suurimmalla osalla köyhistä se rahaa menee ihan vain elämiseen ja jos kykenee säästämään hieman puskurirahaa, niin se menee sitten niihin oikeasti tarpeellisiin omiin lisämenoihin, joita aina kuitenkin ajoittain tulee. Ihmettelen, että tarvitsee vittuilla siitäkin, jos joillakin oikeasti ei ole enää sen lisäksi rahaa useiden muiden ihmisten joululahjoihin.

No kyllä se on täydellistä uusavuttomuutta.

Perustele. Jos ylimääräistä rahaa ei ole niin miten se on uusavuttomuutta? Toivon järkevää, asiallista perustelua enkä mitään uusavuttomassa tilassa olevien aivojen tuotosta.

Vierailija
80/127 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsenlapset on? Käyttäisin rahat vanhimpien lahjoihin, jos ovat kouluikäisiä. Sen ikäiset tietävät ja ehkä muistavat keneltä lahja on ja osaavat ehkä jopa kaivata lahjaa mummolta. Omille lapsille kannattaa avoimesti kertoa, että olet tehnyt tällaisen rajauksen. 

Kaikille lapsenlapsille ja lapsille tärkeintä on silti yhdessä vietetty aika.