Ilmiannetaan firmoja, joihin voi vaan mennä töihin yhdellä "puhelinsoitolla" kuten telkkarissa kerrottiin
Sanottiin, että työpaikka on yhden puhelinsoiton päässä, mutta koska elämänhallinta on puutteellista ei saa aikaiseksi soitettua.
Näköjään sitä on itse tullut ihan turhaan täytettyä monisivuisia rekrylomakkeita, kirjoitettua räätälöityjä hakemuksia ja CV:eitä, kun olisi voinut vaan soittaa ja mennä töihin. Miksi oli ryhmähaastatteluja ja soveltuvuustestejä, jos voi vaan soittamalla saada paikan? Miksi kukaan ei kerro näistä?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti.
Olin kerran Postin rekryssä jota hoiti vuokrafirma ja se oli täysi fiasko. Itselleni ensin luvattiin paikka, mutta töiden aloituspäivämäärä viivästyi ja viivästyi ja soittelin sinne joka viikko ja kyselin perään. Lopulta se työ ei ikinä alkanut.
Sinun virhe oli se, että hait töihin vuokratyöfirmaan etkä soittanut suoraan Postiin ja kysynyt koska voit aloittaa.
Se oli Postin rekry, eli Posti itse haki työntekijöitä tätä kautta. Jos olisin soittanut Postiin, tod näk olisivat ohjanneet täyttämään sen vuokrafirman lomakkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ah, näitä ihania piilotyöpaikkoja, joita työttömiä on kurssitettu vuosikausia metsästämään. Niitä on paljon, pitää vain osata kysyä, koska ne ovat piilossa. Onneksi Suomessa on työttömät koulutettu parinkymmenen vuoden ajan havainnollistamaan ja löytämään potentiaaliset piilossa lusmuavat työpaikat. Työnantajien osaaminen ei aina riitä tarvittavan henkilöstön oikeanlaiseen mitoittamiseen, joten joka työpaikalla lymyää sellainen 10% työvaje, mikä vain pitää täyttää.
Jos on työvoimapula, niin eipä se työnantajakaan kovin fiksu eikä aikaansaava ole, jos ei saa aikaiseksi ilmoittaa avoimista paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut kaikki mun kuusi työpaikkaa pelkästään soittamalla tai laittamalla sähköpostia. Yhden ainoan kerran ei tärpännyt (oli virat täynnä) mutta kaikilla muilla kerroilla on tullut nopeasti ilahtunut vastaus ja kysytty, koska voin aloittaa. t lääkäri
1980 -luvun jälkeisestä ajasta kumminkin kyse?
2004-2015 välillä nämä.
Olet siis surkea keikkalääkäri, joka piilottelee osaamattomuuttaan vaihtamalla usein työpaikkaa vaikka lääkärinä saisit helposti vakiviran, jossa voisit kehittyä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki puhelinmyyntifirmat.
Myös monet ravintolat nykyään.
Joo, mutta säännöllistä palkkatyötä, josta maksetaan palkka. Semmoista jolla aikuinen ihminen kykenee maksamaan laskunsa ja elättämään itsensä.
Olen töissä ravintolassa, minulle maksetaan palkkaa, kykenen maksamaan laskuni ja elättämään itseni. Miksi ihmeessä niin moni katsoo oikeudekseen olla tekemättä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut kaikki mun kuusi työpaikkaa pelkästään soittamalla tai laittamalla sähköpostia. Yhden ainoan kerran ei tärpännyt (oli virat täynnä) mutta kaikilla muilla kerroilla on tullut nopeasti ilahtunut vastaus ja kysytty, koska voin aloittaa. t lääkäri
1980 -luvun jälkeisestä ajasta kumminkin kyse?
2004-2015 välillä nämä.
Olet siis surkea keikkalääkäri, joka piilottelee osaamattomuuttaan vaihtamalla usein työpaikkaa vaikka lääkärinä saisit helposti vakiviran, jossa voisit kehittyä itsekin.
Keikkalääkärit on niitä parhaita, koska tekevät viikolla tutkimusta ja viikonloppuisin käytäntöä.
Eivät puhelinmyyntityöpaikatkaan ole sellaisia joihin mennään yhdellä puhelinsoitolla. Puhelinmyyjän paikan kyllä saa muutamassa päivässä jos hakee, mutta läheskään aina ei pääse ensimmäiseen paikkaan, jonka haastattelussa käy. Usein joutuu käymään kolmessa tai neljässä haastattelussa ennen kuin tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin nimiä. Ei mitään huhupuheita. Luulisi että uutisoinnissakin oltaisiin vastuullisia näissä asioissa ja eikös se ole vaan hyvä työnantajalle niin saa niitä tekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta säännöllistä palkkatyötä, josta maksetaan palkka. Semmoista jolla aikuinen ihminen kykenee maksamaan laskunsa ja elättämään itsensä.
Olen töissä ravintolassa, minulle maksetaan palkkaa, kykenen maksamaan laskuni ja elättämään itseni. Miksi ihmeessä niin moni katsoo oikeudekseen olla tekemättä töitä?
Eli olet saanut vakipaikan ja vakituiset, riittävät työtunnit? Katsos, kun kaikki ei saa. Tunnen tuollakin alalla työskennelleitä eikä kaikilla ole yhtä hyvä tuuri tässä asiassa. Sama homma kaupanalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rakennusalan firmat ainakin
Ilman mitään kokemusta tai alan koulutusta pääsee siis myös?
Et ole ilmeisesti lukenut viime vuosina uutisia uudisrakentamisen "laadusta"
Tästä soittamisesta pitää infota myös sopeutumisrahalla olevia ex-kansanedustajia.
Heitä pitää aktivoida.
Nykyisen työn sain soittamalla yhden puhelun. Edellisen työn sain niin, että mulle soitettiin ja mua pyydettiin töihin. Maatalousala. Näitä edellisen työn siivousalalla sain täyttämällä firman sivuilla avoimen työhakemuksen, sieltä soitettiin, menin haastatteluun ja tehtiin työsopimus samoin tein. Näistä on tosin jo aikaa pitkä aika. En tiedä miten nykyään onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, näitä ihania piilotyöpaikkoja, joita työttömiä on kurssitettu vuosikausia metsästämään. Niitä on paljon, pitää vain osata kysyä, koska ne ovat piilossa. Onneksi Suomessa on työttömät koulutettu parinkymmenen vuoden ajan havainnollistamaan ja löytämään potentiaaliset piilossa lusmuavat työpaikat. Työnantajien osaaminen ei aina riitä tarvittavan henkilöstön oikeanlaiseen mitoittamiseen, joten joka työpaikalla lymyää sellainen 10% työvaje, mikä vain pitää täyttää.
Jos on työvoimapula, niin eipä se työnantajakaan kovin fiksu eikä aikaansaava ole, jos ei saa aikaiseksi ilmoittaa avoimista paikoista.
Joa viikkohan media on täynnä näitä työnantajien valituksia, miten kunnon työntekijöitä ei löydy ja hieman kun penkoo, niin joko niistä työpaikoista ei edes ilmoiteta, niistä maksetaan niin surkeaa palkkaa ja ne sijaitsevat jossain hevonvtunkuusessa ja kaiken lisäksi ovat parin-kolmen kuukauden sijaisuuksia. Akkutehtaalle tai autojen kokoonpanoon toiselle puolelle Suomea 11€ tuntipalkalla?
¨Sairaanhoitajille heti töitä. Kävelen vaan yrityksen ovesta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rakennusalan firmat ainakin
Ilman mitään kokemusta tai alan koulutusta pääsee siis myös?
Et ole ilmeisesti lukenut viime vuosina uutisia uudisrakentamisen "laadusta"
Se taitaa kylläkin selittyä ulkolaisella halpatyövoimalla, jolla ei ehkä ole kaikki pätevyydet kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska joku 500€/kk mitä puhelinmyynnissä tienaa jos on laiha kuukausi ei riitä elämiseen. Huoh... Miten joku voi olla noin pihalla normaalista elämästä.
Foibe Vantaa palkkaa ilman lähihoitajan koulutusta kaikki, jotka sinne hakevat. Jatkuva haku päällä. Kertoo paikasta.