Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmiannetaan firmoja, joihin voi vaan mennä töihin yhdellä "puhelinsoitolla" kuten telkkarissa kerrottiin

Vierailija
25.11.2021 |

Sanottiin, että työpaikka on yhden puhelinsoiton päässä, mutta koska elämänhallinta on puutteellista ei saa aikaiseksi soitettua.
Näköjään sitä on itse tullut ihan turhaan täytettyä monisivuisia rekrylomakkeita, kirjoitettua räätälöityjä hakemuksia ja CV:eitä, kun olisi voinut vaan soittaa ja mennä töihin. Miksi oli ryhmähaastatteluja ja soveltuvuustestejä, jos voi vaan soittamalla saada paikan? Miksi kukaan ei kerro näistä?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi mahdollisimman nopeasti saada työpaikka, niin itse kiertaisin ruokakaupat, pikaruokaravintolat ja suuremmat ketjumyymälät.

Vierailija
62/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannille pääsee helposti.

Siellä ei ole tällä hetkellä yhtään kokoaikaista myyjän paikkaa vapaana. Kaikki myyjän paikat osa-aikaisia aina viidestä viikkotunnista ylöspäin. Ainoastaan esimiestehtäviä on kokoaikaisina. Jokainen voi tuon tarkastaa helposti käymällä katsomassa heidän sivuiltaan avoimet työpaikat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt muutamat sekottaa asioita. Totta kai maailma on pullollaan työpaikkoja mutta niistä ei makseta juuri mitään, tai sitten saat nollatuntisopparilla tunnin silloin toisen tällöin päivystäen kotona 24/7, milloin mahtaa olla sen seuraavan tunnin vuoro.

Kun sitten aletaan puhua ihan oikeista työpaikoista, joissa on suht säännöllinen työaika ja normaalit työtunnit ja siitä vieläpä maksetaan edes se tessin mukainen palkka, niin alkaa olemaan jo paljon hiljaisempaa.

Vierailija
64/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti, Securitas yms. ovelta ovelle kiertelijät.

Vierailija
65/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitäisi mahdollisimman nopeasti saada työpaikka, niin itse kiertaisin ruokakaupat, pikaruokaravintolat ja suuremmat ketjumyymälät.

Ja lähes jokapaikasta sulle kyllä tarjottais töitä, siis nollatuntisopparilla tunteja sieltä sun täältä. Vakituista työpaikkaa täysillä tunneilla et kyllä saa, tai jos saat, niin kyseessä joku Hesen kaltainen riistofirma, jossa et saa edes kusitaukoja pitää, kun lafkaa pyöritetään jatkuvalla alimiehityksellä. Joka työpäivän jälkeen laahustat kaikkesi antaneena raatona kotiin ja tästä kiitoksena saat todella paskaa palkkaa, jolla tulet hädin tuskin toimeen.

Vierailija
66/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa nämä paikat, joihin voi vaan kävellä. Esimerkiksi ravintola-alalla pitäisi olla huutava työvoimapula, mutta minä, perusterve 53-vuotias, en ole saanut yhtä ainoaa kutsua edes työhaastatteluun lukuisista hakemuksista huolimatta.

Vierailija
67/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rakennusalan firmat ainakin

Juu, jos sinulla raksa-, sähkö-, tai lvi-inssin koulutus, niin töitä löytyy, mutta tavan raksamiehen ei kannata vaivautua, ne hommat kun tekee ulkomaalaiset  ulkomaalaisten alihankkijafirmojen kautta halvemmalla, kuin halvinkaan kotimainen raksarane.

Vierailija
68/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sattumusten ja savustuksen kautta työttämäksi ravintola-alan esimiestehtävistä yli 50-vuotiaana. Ajattelin, että vaihdan enemmän myyntipainotteisempaan alaan, en lukuisista hakemuksistani huolimatta päässyt mihinkään muualle töihin kuin puhelinmyyntifirmoihin, enkä edes kaikkiin niihin. Hain myös tasaisin väliajoin ravintola-alallekin takaisin, mutta ilmeisesti olin liian kokenut ja pätevä. Istuin ryhmähaastattelussa tyttösten kanssa ja kerroin mitä asiaa muut eivät minusta tiedä...

Lopulta pääsin näyttämään kynteni alalla, jossa palkkani on tällä hetkellä nelinkertainen entiseen verrattuna. Minulle kävi hyvä tuuri, löysin vielä uuden uran yli 50-vuotiaana vaikka yleisesti minusta oli tullut työelämän hylkiö.

Vierailija
69/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudenkaupungin autotehdas

Niin, joka toinen vuosi ottaa porukkaa ja joka toinen vuosi laittaa saman verran pihalle, tai vähintäänkin lomauttaa.

Uudenkaupungin autotehdas on ollut koko historiansa epävarmimpia työmaita Suomessa ja nyt on sitä vielä enemmän, kun autoteollisuus elää suurinta murrostaan koko alan historiassa.

Lisäksi palkka todella surkea, ylivoimaisesti huonoiten palkattu teollisuudenala Suomessa.

Silloin kun autotehdas rekryää väkeä, on kyse vähintään sadoista ja silloin aina huutava pula vuokra-asunnoista Ukissa. Omaa ei kannata ostaa kun ei tiedä, onko työmaata enää seuraavana vuonna edes olemassa.

Vierailija
70/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99 % firmoista ei halua enää puhelinsoittoja, kun sähköposti on keksitty. Ainakin kun omat pojat hakivat töitä, paikan päältä vastaus oli aina: Täyttäkää hakemus meidän nettisivuilla, kaikki isoimmat kaupat vastasivat näin. 

En osaa sanoa nimeltä yhtään, mutta varmaan joku osa-aikaisia hakeva ravintola just. 

Täällä mainitaan posti monta kertaa, kuinka moni teistä on itse postissa? Yksi tuttu on ja oli tosi stressaantunut, kun oli yt-neuvottelut, että saako pitää paikkansa. Hän sai, kun kulkee omalla autolla ja suostuu ajamaan syrjäkyliä ja vaihtamaan piiriä tarpeen mukaan, se on iso plussa siellä. 

Itse olen töissä pienessä firmassa, missä pomo tekee samoja töitä kuin minä itse, sen lisäksi hoitaa palavereja ja valvontaa, mitä minä en tee. Välillä on päiviä, ettei häntä juuri konttorilla näy tai usein joutuu sinkoamaan sinne ja tänne työmaille kesken päivän. Meillä ei tällä hetkellä ole tarvetta rekrytoinnille, mutta jos sellainen tilanne tulee, pyydämme juurikin lähettämään hakemuksen sähköpostilla. Soittelijoille vastaamme aina näin. Sellainen, joka ei soita ja lähettää hakemuksen sähköpostilla, tai firman lomakkeella, on ihan samalla viivalla. Soittaja ei saa yhtään  mitään etua, sanoi 80-luvulle suojatuopaikkoihinsa jämähtäneet "vanhukset" (olen tosin itsekin 57, mutta työttömyystaustaisena ymmärrän paremmin nykyajan työnhakua) mitä tahansa. 

Jep, näin oli myös edellisessä työpaikassani (erikoisliike). Välillä joku soitteli tai tuli jopa paikan päälle kysymään töitä, vastaajana oli aina joku "rivityöntekijä" jolla ei ollut mitään tekemistä rekryn kanssa. Käskettiin laittaa hakemus sähköpostitse tiettyyn osoitteeseen, mutta ei ne päättävät edes tienneet kuka on soitellut ja kuka ei. Saatettiin kyllä sanoa heille, että joku kävi/soitti, mutta eihän ne nimet jää mieleen.

Vierailija
71/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut nyt kolme viikkoa postilla (nyt saikulla). En tee jakoa, pelkkää siistiä sisähommaa. Palkka 12€/h. Määräaikainen sopimus helmikuuhun.

Puhelinsoitto ti ja töissä olin jo seuraavana maanantaina.

Mä tykkään, mut en tiedä miten käy kun joulu ja välipäivien pakettihelvetti on ohi.

Vierailija
72/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksei ne siellä telkkarissa kertoneet mitä ne firmat ovat, joihin pääsee töihin kun vain soittaa. Sellaisia ei olekaan.

Ai elämänhallinta on hukassa... No, jos se elämänhallinta on hukassa, niin kyllä se näkyy muutenkin kuin sen yhden puhelinsoiton uupumisena... Yleensä juuri sitten se joka mukamas yhden puhelinsoiton perusteella ottaa töihin, niin se kyllä niiden muiden seikkojen takia ei ota vaikka soittaiskin...

Jos on noin, että elämänhallinnan puutteesta kärsivät jäävät ilman töitä vain sen soiton puutteen takia, niin mitäs jos tuo soittoa odottava menis ja pyytäis pitkäaikaistyöttömien yhteystietoja työkkärista ja soittelis itte näitä töihin...

Yhden soiton päässä....

Jos elämähallinta puuttuu, niin mites, osaisko se elämähallinnan puutteesta kärsivä tulla töihin joka aamu ja olla siellä työajan loppuun asti ja tehdäkin jotain. Mä luulen, että ei... sitten olis yrittäjällä hyvä paikka haukkua.... 

Vierailija
73/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, joka toinen vuosi ottaa porukkaa ja joka toinen vuosi laittaa saman verran pihalle, tai vähintäänkin lomauttaa.

Uudenkaupungin autotehdas on ollut koko historiansa epävarmimpia työmaita Suomessa ja nyt on sitä vielä enemmän, kun autoteollisuus elää suurinta murrostaan koko alan historiassa.

Lisäksi palkka todella surkea, ylivoimaisesti huonoiten palkattu teollisuudenala Suomessa.

Silloin kun autotehdas rekryää väkeä, on kyse vähintään sadoista ja silloin aina huutava pula vuokra-asunnoista Ukissa. Omaa ei kannata ostaa kun ei tiedä, onko työmaata enää seuraavana vuonna edes olemassa.

Mutta avittaahan tehdas kun on saanut aikaan toimivan työmatkaliikennebussiyhteyden Turusta Ukiin... Ei muuta kuin asuntoa hankkimaan siitä matkan varrelta.... 

ja nythän voi hakeutua myös Saloon akkuvalmistukseen.... kaupunki jossa ongelmia riittää....

Vierailija
74/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on työvoimapula - mutta ei me haluta laittaa avointa työpaikkaa nettiin, koska sittenhän tulisi kaiken maailman hakemuksia ihan liikaa. Silloin tällöin palkkaamme Vuokrafirman ilmoittamaan puolestamme nimettömästi, että "jotain työtä joksikin aikaa jossain päin Vantaata", koska meidän oma brändi houkuttelisi liikaa hakijoita, jotka saattaisivat haluta meille. Eihän meillä ole aikaa lukea. Mutta työvoimapula on."

T. Työnantajan logiikka

Vierailija
75/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lähes jokapaikasta sulle kyllä tarjottais töitä, siis nollatuntisopparilla tunteja sieltä sun täältä. Vakituista työpaikkaa täysillä tunneilla et kyllä saa, tai jos saat, niin kyseessä joku Hesen kaltainen riistofirma, jossa et saa edes kusitaukoja pitää, kun lafkaa pyöritetään jatkuvalla alimiehityksellä. Joka työpäivän jälkeen laahustat kaikkesi antaneena raatona kotiin ja tästä kiitoksena saat todella paskaa palkkaa, jolla tulet hädin tuskin toimeen.

Tätä en epäile. Helposti saatavat matalapalkkatyöt ovat juuri mitä voi olettaa. Yhtään fiksumpiin paikkoihin on kymmeniä hakijoita.

Vierailija
76/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa hetki sitä, että olemme mukana tässä järjestelmässä, tahdoimme tai emme. Jonkun on henkensä pitimiksi tehtävä huonosti palkattuja töitä. Tältä joukolta halutaan ottaa viimeinenkin valinnanmahdollisuus pois, että huonopalkkaisiin hommiin saadaan tekijät.

Vierailija
77/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä on työvoimapula - mutta ei me haluta laittaa avointa työpaikkaa nettiin, koska sittenhän tulisi kaiken maailman hakemuksia ihan liikaa. Silloin tällöin palkkaamme Vuokrafirman ilmoittamaan puolestamme nimettömästi, että "jotain työtä joksikin aikaa jossain päin Vantaata", koska meidän oma brändi houkuttelisi liikaa hakijoita, jotka saattaisivat haluta meille. Eihän meillä ole aikaa lukea. Mutta työvoimapula on."

T. Työnantajan logiikka

Juurikin näin.

Mitä siitäkin tulisi kun löytää helmen työntekijäksi ja se ei tulekaan toihin sillä 11€/h liksalla vaan VAATII jopa 12€/h tai niinkin hurja kuin 13€/h vaikka oikeasti alle 14€/h ei nykypäivänä tule edes yksinäinen toimeen ilman että laskee kaupassa leipä euron, maito toisen euron, perunaa, jne jne

Vierailija
78/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi miten meidän oikesti töitä osaavien hakemukset edes erottuu kun kaikki osaa laittaa ne samat jargonit olen ahkera, kaikkien kanssa toimeentuleva, hakuan oppia uutta ja tehdä työni hyvin.

Se on ihan arpapeliä millä pääsee haastatteluun. Ai joo ja alle 30v, yli-ikäiset älkää vaivautuko.

Vierailija
79/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai nyt kukaan kuvittele että nämä työpaikat mihin kuka vaan pääsee on mitään kivoja. Ne on silti portteja työelämään. Toisenkin työpaikan saa helpommin kun on jo jossain eikä vain työttömänä.

Vierailija
80/100 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Työnantajan logiikka

Juurikin näin.

Mitä siitäkin tulisi kun löytää helmen työntekijäksi ja se ei tulekaan toihin sillä 11€/h liksalla vaan VAATII jopa 12€/h tai niinkin hurja kuin 13€/h vaikka oikeasti alle 14€/h ei nykypäivänä tule edes yksinäinen toimeen ilman että laskee kaupassa leipä euron, maito toisen euron, perunaa, jne jne

Kun saisikin edes sen 11 e/h! Meillä mies haki työtä varastolta, ja työhaastattelussa tuntipalkaksi ilmoitettiin 9,78 e/h. Eli jos vaikka saisikin täydet tunnit, niin bruttopalkka kuukaudessa olisi vähän päälle 1500 euroa. Tuollaisella palkalla pärjää ehkä välivuotta viettävä nuori, mutta siinä kohtaa kun on asuntolainaa maksettavana ja lapsia elätettävänä, niin ei onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä