Ilmiannetaan firmoja, joihin voi vaan mennä töihin yhdellä "puhelinsoitolla" kuten telkkarissa kerrottiin
Sanottiin, että työpaikka on yhden puhelinsoiton päässä, mutta koska elämänhallinta on puutteellista ei saa aikaiseksi soitettua.
Näköjään sitä on itse tullut ihan turhaan täytettyä monisivuisia rekrylomakkeita, kirjoitettua räätälöityjä hakemuksia ja CV:eitä, kun olisi voinut vaan soittaa ja mennä töihin. Miksi oli ryhmähaastatteluja ja soveltuvuustestejä, jos voi vaan soittamalla saada paikan? Miksi kukaan ei kerro näistä?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Foibe Vantaa palkkaa ilman lähihoitajan koulutusta kaikki, jotka sinne hakevat. Jatkuva haku päällä. Kertoo paikasta.
Hain kerran kyseiseen paikkaan, ilman koulutusta. Haastattelussa olisin päässyt heti töihin, hoitamaan vanhuksia. Outo haastattelu, ei kysytty mitään muuta, kuin, että koska voit aloittaa. Jos haluat ilman koulutusta töihin , hae Foibeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Foibe Vantaa palkkaa ilman lähihoitajan koulutusta kaikki, jotka sinne hakevat. Jatkuva haku päällä. Kertoo paikasta.
Hain kerran kyseiseen paikkaan, ilman koulutusta. Haastattelussa olisin päässyt heti töihin, hoitamaan vanhuksia. Outo haastattelu, ei kysytty mitään muuta, kuin, että koska voit aloittaa. Jos haluat ilman koulutusta töihin , hae Foibeen!
Eivätkö he sitten perehdytä? Kyllä varmaan sentään joku pätevyys olisi suotavaa hoitajalla olla.
Vierailija kirjoitti:
Posti...Joulukatastrofi lähestyy. Kaikki otetaan töihin jotka haluaa.
Just.
Jotain viikon-kahden sesonkipaskoja nää on.
Palkinnoksi tappelet asumistuesta kelan kanssa muutaman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rakennusalan firmat ainakin
Selvä! Olen viisikymppinen nainen, muuten kuosissa mutta polvissa kulumaa. Mitä pääsisin noin niinkuin hypoteettisesti tekemään raksalle? Kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikki puhelinmyyntifirmat.
Myös monet ravintolat nykyään.
Joo, mutta säännöllistä palkkatyötä, josta maksetaan palkka. Semmoista jolla aikuinen ihminen kykenee maksamaan laskunsa ja elättämään itsensä.
Olen töissä ravintolassa, minulle maksetaan palkkaa, kykenen maksamaan laskuni ja elättämään itseni. Miksi ihmeessä niin moni katsoo oikeudekseen olla tekemättä töitä?
Koska joku 500€/kk mitä puhelinmyynnissä tienaa jos on laiha kuukausi ei riitä elämiseen. Huoh... Miten joku voi olla noin pihalla normaalista elämästä.
Pikkuisen alle 1500 ja 6 tunnin työpäivä on ainakin meillä. 5 vuoden jälkeen nousee palkka n. 100 eurolla
Teen 2-4 duunia riippuen kuukaudesta ja tulot tällä hetkellä 3000-4000e/kk. Ärsyttää nämä "ei kannata mennä töihin, kun sossusta saa samat rahat"-inisijät.
Mulla yksi osa-aikatyö ja yksi nollasoppari, mutta yleensä teen sen kautta sen 40h/viikossa, tästä nollasopparipaikasta pidän vapaapäiviä kun saan erikoisosaamisalani duunia, muuten painan siellä "hanttihommissa" mukavassa seurassa, mutta rahaa tulee sisään ja saan ostettua oman mökin ja pidettyä lapsen harrastuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannille pääsee helposti.
Töitä 15h viikko?
Kaikkiin työkkärin töihin jossa haetaan kiireapulaista/sesonkityöntekijää esim. rengasfirmoihin syksyllä ja keväällä sekä postille jouluna. Joudut tosin painamaan hullun lailla töitä minimipalkalla ja työsuhteet ovat määräaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Teen 2-4 duunia riippuen kuukaudesta ja tulot tällä hetkellä 3000-4000e/kk. Ärsyttää nämä "ei kannata mennä töihin, kun sossusta saa samat rahat"-inisijät.
Mulla yksi osa-aikatyö ja yksi nollasoppari, mutta yleensä teen sen kautta sen 40h/viikossa, tästä nollasopparipaikasta pidän vapaapäiviä kun saan erikoisosaamisalani duunia, muuten painan siellä "hanttihommissa" mukavassa seurassa, mutta rahaa tulee sisään ja saan ostettua oman mökin ja pidettyä lapsen harrastuksissa.
Kiehtovaa. Kerro nyt kuitenkin kun sitä pyydettiin, että saitko nuo ihan vaan soittamalla tai kävelemällä sisään ilman täsmätyökokemusta?
Mikä ärsyttää? Jos työstä tulee sama raha kuin sossusta niin onpa kökkö työ. Ei sieltä kuitenkaan neljää tonnia saa.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö he sitten perehdytä? Kyllä varmaan sentään joku pätevyys olisi suotavaa hoitajalla olla.
Kyseisessä paikassa ei koulutus ole tärkeätä. Tärkeintä on, jos pidät turpasi kiinni ja hoidat kanoja pihalla. Vanhuksista viis.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli nollasoppari. Ja sen kanssa välillä päällekäin toinen työ. Välillä nollasopparilla oli esim. 8 päivää putkeen täydet tunnit, sitten 15h/vk, sitten tuli kuukausi kun ei ollutkaan yhtään tuntia, sitten olisi taas tarvittu. Ja se toinen oli osa-aikainen. Voit kuvitella sen fiiliksen, kun yhtäkkiä tulot romahtaa, mitään tukia et kerkeä samaan ennen laskujen eräpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin työkkärin töihin jossa haetaan kiireapulaista/sesonkityöntekijää esim. rengasfirmoihin syksyllä ja keväällä sekä postille jouluna. Joudut tosin painamaan hullun lailla töitä minimipalkalla ja työsuhteet ovat määräaikaisia.
Päälle työttömäksi takaisin ja kela kertoo sinun olevan rikas, joten kaikki tuet evätään kuukausiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälle työttömäksi takaisin ja kela kertoo sinun olevan rikas, joten kaikki tuet evätään kuukausiksi.
Kaikkiin pätkätöihin ei jaksa edes hakea kun täytyy täyttää kelan 5 sivuinen työttömyyspäiväraha hakemus kaikkine liitteineen ja asumistuen 10 sivuinen hakemus liitteineen.
Vierailija kirjoitti:
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseisessä paikassa ei koulutus ole tärkeätä. Tärkeintä on, jos pidät turpasi kiinni ja hoidat kanoja pihalla. Vanhuksista viis.
Olin harjoittelemassa, opiskellessani Diakissa, lähihoitajaksi, Foibessa. outo paikka. Vanhukset istuivat hämärissä huoneissa, siivous huonoa, vanhukset istuivat apaattisina ns. olohuoneissaan. Kukaan ei ehtinyt viedä heitä ulos. Jatkuva kiire, minä sain huonon arvosanan, kun uskalsin kritisoida asioita.
99 % firmoista ei halua enää puhelinsoittoja, kun sähköposti on keksitty. Ainakin kun omat pojat hakivat töitä, paikan päältä vastaus oli aina: Täyttäkää hakemus meidän nettisivuilla, kaikki isoimmat kaupat vastasivat näin.
En osaa sanoa nimeltä yhtään, mutta varmaan joku osa-aikaisia hakeva ravintola just.
Täällä mainitaan posti monta kertaa, kuinka moni teistä on itse postissa? Yksi tuttu on ja oli tosi stressaantunut, kun oli yt-neuvottelut, että saako pitää paikkansa. Hän sai, kun kulkee omalla autolla ja suostuu ajamaan syrjäkyliä ja vaihtamaan piiriä tarpeen mukaan, se on iso plussa siellä.
Itse olen töissä pienessä firmassa, missä pomo tekee samoja töitä kuin minä itse, sen lisäksi hoitaa palavereja ja valvontaa, mitä minä en tee. Välillä on päiviä, ettei häntä juuri konttorilla näy tai usein joutuu sinkoamaan sinne ja tänne työmaille kesken päivän. Meillä ei tällä hetkellä ole tarvetta rekrytoinnille, mutta jos sellainen tilanne tulee, pyydämme juurikin lähettämään hakemuksen sähköpostilla. Soittelijoille vastaamme aina näin. Sellainen, joka ei soita ja lähettää hakemuksen sähköpostilla, tai firman lomakkeella, on ihan samalla viivalla. Soittaja ei saa yhtään mitään etua, sanoi 80-luvulle suojatuopaikkoihinsa jämähtäneet "vanhukset" (olen tosin itsekin 57, mutta työttömyystaustaisena ymmärrän paremmin nykyajan työnhakua) mitä tahansa.
Kaavoittaja tai rakennustarkastaja voisi tällä hetkellä aika lailla kävellä sisään useassakin kunnassa ja saada paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti.
Olin kerran Postin rekryssä jota hoiti vuokrafirma ja se oli täysi fiasko. Itselleni ensin luvattiin paikka, mutta töiden aloituspäivämäärä viivästyi ja viivästyi ja soittelin sinne joka viikko ja kyselin perään. Lopulta se työ ei ikinä alkanut.
Mä olin Postissa kiireapulaisena joulukuussa 2008. Silloin töihin pääsi suoraan ilman välikäsiä, riitti että jaksoi tulla aikaisin aamulla töihin. Homma toimi hyvin, työ oli ihan jees, mitä nyt palkkaus huono. Muutamia vuosia myöhemmin yritin samaan paikkaan, mutta vastassa olikin vuokrafirma, jonka kautta en sitten työllistynyt Postiin. En ole tuon jälkeen heille enää hakenut.
Päättäjät ovat nykyajan työnhausta pihalla kuin lumiukot. Miksi eduskunnasta pudonneet vuosikausia sopeuttamisrahaa nostaneet eivät ole vain kilauttaneet kaverille päästäkseen töihin?
Ne on niitä kuuluisia piilotyöpaikkoja. Ensin löydettävä se piilo, sitten kai varmaan voi vaan ilmoittaa, että olen tulossa maanantaina hommiin.
Johan se yksi hevonperseen metallipajan pitäjä valitti kun ei mistään saa ammattihitsaria vaikka palkkakin olisi "jopa" 2000€/kk :DDD