Miksi vanheneminen pitäisi hyväksyä?
En itse ainakaan aio ryhtyä nauttimaan rypyistä ja makkaroista, vaan pyrin pysyttelemään nuoren näköisenä niin kauan kuin mahdollista. Nyt olen vähän alle 30 ja toivon pysyväni alle 30-vuotiaan/noin 30-vuotiaan näköisenä seuraavat 10 vuotta. Sitten taas 5-6 -kymppisenä voisin suostua näyttämään 40v/päälle neljäkymmenvuotiaalta. En haaveile kalliista taloista tai oikeastaan mistään aineellisesta, ainoa "materiaalinen" haluni kohdistuu siihen, että saan nauttia vartaloni nuorekkuudesta. Muita?
Kommentit (28)
Siitäpä vaan AP ostamaan tuo kirja Beyond the Cleaveage, jossa Raquel Welch kertoo miten näyttää 70-vuotiaana 30-vuotiaalta!
En minäkään hyväksy "vanhenemista". Pidän mielen virkeänä, kehitän itseäni ja olen utelias uusille asiolle.
Jostain syystä myös ulkokuoreni on nuorekas.
Voi olla aikamoiset ahdistukset edessä, jos ei hyväksy omaa väistämätöntä vanhenemistaan.
Selitäppä hieman tarkemmin, miten "nautit vartalosi nuorekkuudesta"? Seisot alasti peilin edessä ja huokailet, että ah ku oon ihku?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:20"]
ainoa "materiaalinen" haluni kohdistuu siihen, että saan nauttia vartaloni nuorekkuudesta. Muita?
[/quote]
Jokainen vanhenee päivän kerrallaan. Jotkut ovat nuorekkaamman näköisiä kun toiset. Eletty elämä vaikuttaa, onko juopotellut, maannut auringossa alvariinsa ilman suojaa, tupakoinut, ollut riitaisa ihmissuhde jne. Vanhuus tulee kaikille ken elää.
Mä olen hyväksynyt vartaloni vanhenemisen, mutta kuolemassa on vielä vähän pureksittavaa.
Mua harmittaa ennemmin väistämätön kuolema, kuin vanheneminen. Ois ihan kiva elää pitempäänkin, jos ei ois esim. kipuja tms. ja pystyis olemaan omatoiminen, ja että maailman tilanne paranis. Sama silloin miltä näyttää, kunhan paino on kurissa, ja ihmissuhteet kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:25"]Mut hei, joillekin vanheneminen tuo myös viisautta! Ja tää taas tarkoittaa kykyä luopua pinnallisista typeryyksistä.
[/quote]
Luovun ilolla sellaisista pinnallisista typeryyksistä kuin vaikkapa arabian astiastot ja kallis mersu. -ap