Tunnen useita miehiä, jotka ovat ottaneet vaimonsa sukunimen
Heitä mielestäni yhdistää ainakin seuraavat asiat:
* syvä kunnioitus kumppania kohtaan
* hyvä ja tasapainoinen parisuhde
* hyvä käytös ja kunnioittava suhtautuminen kanssaihmisiin
* omistautuneisuus vanhempana
* liberaalit arvot
Minusta miehestä suoraan sanottuna kertoo vähän huonoa, jos pitää itsestään selvänä, ettei missään olosuhteissa suostuisi nimenvaihdokseen (vaikka kumppanin nimi olisi harvinaisempi ja kauniimpi). Eli ei siis edes suostu aiheesta keskustelemaan --> jos yhteisestä päätöksestä päädytään miehen nimeen niin se toki on ok.
Vielä huonompaa miehestä kertoo, jos hänestä naisen tulee joka tapauksessa ottaa miehen nimi. Tai se, että kumppani ei saisi ottaa suvun harvinaista nimeä, koska ei oikeasti kuulu sukuun.
Kommentit (55)
Siis apua, onko tänne hyökännyt joku trolliarmeija (noi mekkokommentit yms.) vai onko täällä vaan joku sitkeä ja vanhoillinen höyrypää yksin trollailemassa :---D
Ei kellään voi olla noin jäätävän huonosti perusteltuja ja päättömiä mielipiteitä (esim. viestit 40 & 42).
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 20:43"]
Mieheni täyttää kaikki nuo apn luettelemat kriteerit ja on ottanut minun sukunimeni. On erittäin maskuliininen ja miehinen mies, vaikka omaakin käytöstavat ja liberaalit arvot. :)
[/quote]
Puhuit itsesi pussiin. Ei voi olla liberaalit arvot ja miehinen mies samaan aikaan
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 20:45"]
Siis apua, onko tänne hyökännyt joku trolliarmeija (noi mekkokommentit yms.) vai onko täällä vaan joku sitkeä ja vanhoillinen höyrypää yksin trollailemassa :---D
Ei kellään voi olla noin jäätävän huonosti perusteltuja ja päättömiä mielipiteitä (esim. viestit 40 & 42).
[/quote]
Eiköhän kyse ole siitä että yleensä naiset haluavat miehen ei naista jolla on munat.
Kyllä miehen PITÄÄ ajatella ja toimia eri tavalla kuin naisen. Muuten se ei ole mies. Mies eroaa naisesta muutenkin kuin anatomialtaan
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:02"]
[/quote]
Eiköhän kyse ole siitä että yleensä naiset haluavat miehen ei naista jolla on munat.
Kyllä miehen PITÄÄ ajatella ja toimia eri tavalla kuin naisen. Muuten se ei ole mies. Mies eroaa naisesta muutenkin kuin anatomialtaan
[/quote]
Miksi mielestäsi vanhoillisten perinteiden muokkaaminen on epämiehekästä ja munia surkastuttavaa?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:05"]
[/quote]
[/quote]
Miksi mielestäsi vanhoillisten perinteiden muokkaaminen on epämiehekästä ja munia surkastuttavaa?
[/quote]
Ei ne ole mitään vanhoillisia. Vaan joka ikisessä kulttuurissa oleva asia. Koska miehet ja aniset ovat erilaisia eikä se ole kulttuurin syytä vaan kulttuuri on sen syytä.
Se on biologiaa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:53"]
Mielestäni kaikki aloittajan luettelemat hyvät ominaisuudet pätevät omaan mieheeni. Kun suunnittelimme naimisiin menoa, sanoin miehelle, että voidaan pitää omat sukunimet tai ottaa joku uusi yhteinen nimi, mutta en aio ottaa miehen sukunimeä. Miehen toiveesta sitten päädyimme ottamaan äitini tyttönimen, jota itsekin olen käyttänyt eloni ensimmäisinä vuosina. Vanhempani menivät siis naimisiin vasta ollessani noin 5-vuotias ja silloin koko perhe otti isäni sukunimen.
[/quote]
Onneksi olkoon: Olet saanut alistuvan miehen itsellesi. Tekeekö hän kaikki kotityötkin? Oletko laittanut hänet siveysvyöhönkin?
[/quote]Mieshän on ollut järkevä. Mikä ihme näitä juntteja vaivaa. Naisen kyllä pitäisi ottaa miehen kamalatkin nimet(Paskola, Huti, Junttila,Sikala,Kanala ym.) mutta jos mies otta naisen kauniin ja harvnaisen nimen, miehessä täytyy olla jotain vikaa? Miten aseenteellisia. Minä olen sitä mieltä, että et voi vaatia toiselta sitä mitä et itsekään tekisi. Eli jos et ole valmis ottamaan vaimosi nimeä, et myöskään voi vaatia naista ottamaan omaa nimeäsi.
[/quote]
[/quote]Sinä et osaa AJATELLA ilmeisesti mitenkään. AInakin ajatuksesi ovat jämähtäneet jonnekin kaukaiseen historiaan. Olet jäänne kaukaisilta menneiltä ajoilta. Yritän siis sanoa, että fossiili.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:53"]
Mielestäni kaikki aloittajan luettelemat hyvät ominaisuudet pätevät omaan mieheeni. Kun suunnittelimme naimisiin menoa, sanoin miehelle, että voidaan pitää omat sukunimet tai ottaa joku uusi yhteinen nimi, mutta en aio ottaa miehen sukunimeä. Miehen toiveesta sitten päädyimme ottamaan äitini tyttönimen, jota itsekin olen käyttänyt eloni ensimmäisinä vuosina. Vanhempani menivät siis naimisiin vasta ollessani noin 5-vuotias ja silloin koko perhe otti isäni sukunimen.
[/quote]
Onneksi olkoon: Olet saanut alistuvan miehen itsellesi. Tekeekö hän kaikki kotityötkin? Oletko laittanut hänet siveysvyöhönkin?
[/quote]Mieshän on ollut järkevä. Mikä ihme näitä juntteja vaivaa. Naisen kyllä pitäisi ottaa miehen kamalatkin nimet(Paskola, Huti, Junttila,Sikala,Kanala ym.) mutta jos mies otta naisen kauniin ja harvnaisen nimen, miehessä täytyy olla jotain vikaa? Miten aseenteellisia. Minä olen sitä mieltä, että et voi vaatia toiselta sitä mitä et itsekään tekisi. Eli jos et ole valmis ottamaan vaimosi nimeä, et myöskään voi vaatia naista ottamaan omaa nimeäsi.
[/quote]
Kukaan ei ole vaatinut mitään. Kukaan ei pakota menemään naimisiin kenenkään kanssa.
Jos menet suomalaisen kanssa naimisiin niin tietenkin haluat suomalaisen nimen etkä mitään ulkomaantuliaisnimeä
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:17"]
[/quote]
[/quote]Sinä et osaa AJATELLA ilmeisesti mitenkään. AInakin ajatuksesi ovat jämähtäneet jonnekin kaukaiseen historiaan. Olet jäänne kaukaisilta menneiltä ajoilta. Yritän siis sanoa, että fossiili.
[/quote]
Sinä et tajua että biologiaa ei voi muuttaa. Se on mikä on. Miehet ja naiset eroavat KAIKILLA tavoin toisistaan. Myös aivojen rakenteeltaan ja näin ollen ajatusmaailmaltaan
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:05"]
[/quote]
Ei ne ole mitään vanhoillisia. Vaan joka ikisessä kulttuurissa oleva asia. Koska miehet ja aniset ovat erilaisia eikä se ole kulttuurin syytä vaan kulttuuri on sen syytä.
Se on biologiaa.
[/quote]
Sukunimen vaihtaminen ei ole biologiaa.
"Miehet ja naiset eroavat KAIKILLA tavoin toisistaan. Myös aivojen rakenteeltaan ja näin ollen ajatusmaailmaltaan." No eivätpä kyllä eroa ainakaan ajatusmaailmaltaan. Eräällä keskustelupalstalla taannoin minulla oli sellainen neutraali nikki, ja olin siellä jo pari vuotta jutellut asioista, kun sitten kerran tuli esille, että olen äiti. Porukka oli äimän käkenä, kun olivat koko ajan luulleet minua mieheksi :)))
Mielenkiintoista, että trollaaja vetoa nimiasiassa biologiaan. Se, että vaimo ottaa miehen sukunimen, on verrattain tuore tapa. Tätä ennen omat sukunimet pidettiin. Eli logiikkasi mukaan biologia syntyi vasta 1930-luvulla kun nimenvaihtopakko kirjattiin lakiin, vai..?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:17"]
[/quote]
[/quote]
Sinä et tajua että biologiaa ei voi muuttaa. Se on mikä on. Miehet ja naiset eroavat KAIKILLA tavoin toisistaan. Myös aivojen rakenteeltaan ja näin ollen ajatusmaailmaltaan
[/quote]Mitä tekemistä biologialla on sukuminen kanssa?? Et taida olla ihan tervekkään, kun tuollasia hourit. Se että naisilla ja miehillä on erilaiset sukupuolielimet ei velvoita ketään ottamaan kenenkään toisen nimeä. Et taida enää itsekkään tietää mitä yrität selittää. Biologia on biologiaa ja nimet on nimiä. Ei niillä ole mitään tekemistä keskenään.Meillä minä synnytin lapset koska biologia niin määräsi, mutta lapsilla on minun nimi koska sitä biologia ei määrännyt vaan sen päätin minä.Miehelläkin oli niin paljon järkeä päässä, ettei tyrkyttänyt lapsille omaa epämääräistä nimeään. Lapset on isoina saaneet päättää minkä nimen ottavat ja kaikki ovat pitäneet minun nimen.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 18:56"]
Matti Paanala.
[/quote]
En kuulu kyseisen henkilön lähipiiriin. ap
[/quote]
Kuka tollo poistatti (ja kuka toinen tollo ylläpidosta poisti) tuon lainatun viestin kun kyseessä on kuitenkin kaikkien tuntema JULKISUUDEN HENKILÖ?
Mieheni täyttää kaikki nuo apn luettelemat kriteerit ja on ottanut minun sukunimeni. On erittäin maskuliininen ja miehinen mies, vaikka omaakin käytöstavat ja liberaalit arvot. :)