Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaatteko mennä yksin ravintolaan syömään?

Vierailija
19.02.2015 |

En ole käynyt syömässä kuin pikaruokapaikoissa. Ravintolaillat eivät kuulu elämään, mutta haluaisin käydä ihan vain syömässä. Ja en nyt puhu mistään pikaruokapaikoista. Tuijotetaanko ravintoloissa yksin istuvia ja mietitään että mikähän reppana tuokin on kun täytyy yksin syödä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön lounaani joka päivä yksin ravintolassa tms. ja olen oppinut nauttimaan seurastani ja päivän lehdestä.

Vierailija
22/44 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mikään ei ole niin mukavampaa kuin se, että olen vapaa päivänä kaupungilla yksin shoppailemassa ja nälän yllättäessä menen johonkin kivaa ruokapaikkaan. Minulla ei ole tässä kaupungissa yhtään sellaista ystävää, jotka ymmärtävät ravintolaruuan päälle, joten käyn niissä yksin ja kehun mielessäni makujen sinfoniaa. Olen huomannut, että ruokakin maistuu paremmalta, kun kukaan ei ole vieressä narisemassa turhanpäiväisyyksiä. Yksin sitä uskaltaa kokeillakkin enemmän erilaisia ruokia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan! Olen niin saatanan ruma.

Vierailija
24/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mulle, mitä ajatellaan. Olen käynyt tksin syömässä ravintoloissa sekä Suomessa että ulkomaillakin ja aion käydä tulevaisuudessakin.

Niin, syy yksin syömiseen voi olla esimerkiksi työmatka yksin johonkin vieraaseen kaupunkiin.

Vierailija
25/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan mutta tylsää se on.

Vierailija
26/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mua hävettäis ja nolostuttais.

Vierailija
27/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan, ja sinunkin pitäisi kehdata - ei yksin syömisessä mitään pahaa ole, tai hävettävää. 

Vierailija
28/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kehtaa, ja käynkin joskus ihan huvikseni yksin. Silloin ei tarvitse neuvotella ruokapaikasta kenenkään kanssa, ja ruuhka-aikana tilaakin yleensä löytyy helpommin yhdelle asiakkaalle kuin seurueelle. Voi keskittyä täysin ruokaansa ja tunnelmoida. Sama homma yksin kahvilla, elokuvissa, kaljalla tai vaikka keikoilla käymisessä. Uutta juttuseuraakin saattaa joskus ilmaantua loppuillaksi, jos sattuu olemaan sillä fiiliksellä että huvittaa jutella.

Vierailija
29/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2-3 kertaa viikossa yksin ravintolassa. Ei mitään outoa.

Vierailija
30/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön, on keksitty uusi syömishäiriö entisten lisäksi. Neuroottista.

Vierailija
31/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilla käyn yksin, ehkä joskus vielä syömässäkin, saa nähdä.

Vierailija
32/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut usein syömään yksin ravintolassa, koska ei vain ole ollut ketään, jonka kanssa mennä syömään. On se mukavaa yksinkin, vaikka joskus on tietysti "tyydyttämätön" olo, kun oikeasti kaipaisi syömistä jonkun kanssa. Ja joskus ei tietysti edes kaipaa seuraa vaan haluaakin syödä yksin.

Tarjoilijat yleensä pitävät hyvää huolta yksinäisistä syöjistä, jostain syystä.

Ikävintä on kesällä jollain ruokaterassilla, kun muilla on seuraa. Tai ei sekään ikävää ole, nautin ruuasta ja tunnelmasta, vaikka auringosta huolimatta tuntuu kylmältä sisällä. Mutta se on mun omaa yksinäisyyttä, en ole koskaan ajatellut että sen lisäksi pitäisi vielä kantaa häpeää siitä, mitä muut ajattelevat.

Vierailija
33/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaako fine diningiin mennä yksin?

Vierailija
34/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä kehtaa, koska ravintolassa käyminen kaverin kanssa on mukavampaa ja kotona saan monesti parempaa ruokaa. Ilkeän kyllä, jos muuta vaihtoehtoa ei ole eli nälkä yllättää kesken kaupunkishoppailuiden.

Terv. itäsuomalainen

Vierailija
35/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on melkein mukavampaa mennä yksin. Saa rauhassa nauttia ruuasta ja ajatella omiaan.

Vierailija
36/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ei pidä syödä oli sitten kyse kotiruokailusta tai ravintolassa käynnistä. Siis todella noloa, jos joku noin tekee!

Ennemmin on sitten vaikka syömättä, jos ei kykene saamaan mitään seuraa.

Vierailija
37/44 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn syömässä lounasta yksin ma-pe. Istun myös yksin päivittäin maalaamassa tauluja noin 5-6 tuntia päivässä, joten en ole huolissani mitä muut ajattelevat, kun syön yksin lounasta. Minulle tämä lounashetki on päivän sosiaalisin hetki.

Vierailija
38/44 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri

Vierailija
39/44 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi yksinolevia pidetään jonain reppanoina. Mielestäni reppanoita ovat ne jotka eivät pysty mitään tekemään yksin.

Tässä kontekstissa se yksin oleva on kuningas/kuningatar, ja jos joku kyylää niin ne niitä reppanoita ovat.

Vierailija
40/44 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kerrat. Käyn usen shoppailemassa isommassa naapurikaupungissa ja käyn syömässä jälkiruokineen ja vielä sitten kahvilassakin leivoksella erikseen.