Kehtaatteko mennä yksin ravintolaan syömään?
En ole käynyt syömässä kuin pikaruokapaikoissa. Ravintolaillat eivät kuulu elämään, mutta haluaisin käydä ihan vain syömässä. Ja en nyt puhu mistään pikaruokapaikoista. Tuijotetaanko ravintoloissa yksin istuvia ja mietitään että mikähän reppana tuokin on kun täytyy yksin syödä?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:51"]Joskus jos laiskottaa, niin menen ihan vain ravintolaan (enkä edes mihinkään abc-tyyliseen, vaan "oikeaan") syömään ja tilaan ruuat ihan alkupaloista jälkiruokaan, eikä edes hävetä tms :D Tykkään syödä yksin.
t. 16v
[/quote]
Kermaperse.
[/quote]
Vielä vuosi sitten, v2014, olin suljetulla osastolla yritettyäni itsemurhaa. Jos joku edes katsoi minua 2-3s liian pitkään saatoin juosta lähimpään vessaan vetämään ranteet auki. Ihmiset yksinkertaisesti ahdistivat minua niin paljon. Jos minut oltaisiin laitettu esim. kouluruokailuun, niin olisin oksentanut ahdistuksesta kaiken pois, koska ihmiset + julkisesti syöminen. Ravintolaan en _ikinä_ olisi suostunut menemään. Yritettiin, mutta pari metriä ennen ravintolaa sain paniikkikohtauksen, aloin itkemään, juoksin pois ja oksensin.
Että tuohon verratessa mun porukat oikeasti hyvällä mielellä maksavat mun ruuat, varsinkin jos käyn ravintolassa ja vieläpä omasta tahdostani. En ole vieläkään täysin ok, saatan yhä ahdistua syömisen aikana ja syöminen jää siihen, mutta ainakin minä yritän. En olisi vuosi sitten ikinä uskonut, että nyt kävisin ravintolassa syömässä, jos vain sattuu tuntumaan siltä. Asiat ovat ihan toisin, mitä silloin.
Mutta yleistä ja hauku siitä huolimatta! :)
Sori ap pitkä vuodatus. Jatkakaa.
- nro 15 -
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:51"]Joskus jos laiskottaa, niin menen ihan vain ravintolaan (enkä edes mihinkään abc-tyyliseen, vaan "oikeaan") syömään ja tilaan ruuat ihan alkupaloista jälkiruokaan, eikä edes hävetä tms :D Tykkään syödä yksin.
t. 16v
[/quote]
Kermaperse.
[/quote]
Vielä vuosi sitten, v2014, olin suljetulla osastolla yritettyäni itsemurhaa. Jos joku edes katsoi minua 2-3s liian pitkään saatoin juosta lähimpään vessaan vetämään ranteet auki. Ihmiset yksinkertaisesti ahdistivat minua niin paljon. Jos minut oltaisiin laitettu esim. kouluruokailuun, niin olisin oksentanut ahdistuksesta kaiken pois, koska ihmiset + julkisesti syöminen. Ravintolaan en _ikinä_ olisi suostunut menemään. Yritettiin, mutta pari metriä ennen ravintolaa sain paniikkikohtauksen, aloin itkemään, juoksin pois ja oksensin.
Että tuohon verratessa mun porukat oikeasti hyvällä mielellä maksavat mun ruuat, varsinkin jos käyn ravintolassa ja vieläpä omasta tahdostani. En ole vieläkään täysin ok, saatan yhä ahdistua syömisen aikana ja syöminen jää siihen, mutta ainakin minä yritän. En olisi vuosi sitten ikinä uskonut, että nyt kävisin ravintolassa syömässä, jos vain sattuu tuntumaan siltä. Asiat ovat ihan toisin, mitä silloin.
Mutta yleistä ja hauku siitä huolimatta! :)
Sori ap pitkä vuodatus. Jatkakaa.
- nro 15 -
[/quote]
Hyvä että olet päässyt parempaan kuntoon. Ap
Totta kai. Käytännössä syön aina ravintoloissa yksin, kun sinkku olen. Ja käyn ravintoloissa usein, niin kotimaassa kuin työmatkoilla ulkomailla. Eipä ole tullut mieleen ikinä että yksin syömisessä olisi jotain outoa.
Ota sellainen Hei, me lennetään! -elokuvasta tuttu puhallettava lentokapteeni siihen vastapäiseen tuoliin istumaan.
Ei väitä vastaan ja on komea!
Ihan sama mulle, mitä ajatellaan. Olen käynyt tksin syömässä ravintoloissa sekä Suomessa että ulkomaillakin ja aion käydä tulevaisuudessakin.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:26"]
En ole käynyt syömässä kuin pikaruokapaikoissa. Ravintolaillat eivät kuulu elämään, mutta haluaisin käydä ihan vain syömässä. Ja en nyt puhu mistään pikaruokapaikoista. Tuijotetaanko ravintoloissa yksin istuvia ja mietitään että mikähän reppana tuokin on kun täytyy yksin syödä?
[/quote]
En kyllä keksi mistä lähtien yksin oleminen olisi reppanuutta.
Olen syönyt useasti yksin ravintolassa. Mitä ihmeellistä siinä on? Jos minulle tulee nälkä kaupungilla ollessani, menen ravintolaan syömään. Eikä kukaan ole tuijottanut. Miksi ihmeessä tuijottaisi?
Ei tulisi mieleenkään olla kehtaamatta. Menen yksin ihan mihin huvittaa ja koska huvittaa, eikä kiinnosta tippaakaan mitä ihmiset siitä ajattelee. Matkailen yksin, käyn tapahtumissa yksin, ja syön ravintoloissa yksin, usein vielä paljon mieluumin kuin jonkun seuralaisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:26"]
mikähän reppana tuokin on kun täytyy yksin syödä?
[/quote]
Miten niin "täytyy"? Jokaisen täytyy joskus syödä, eikä yksin syömisessä ole mitään sen kummallisempaa kuin seurassa syömisessä. Ennemminkin ajattelisin että mihän reppana se sellainen on, joka tarvitsee kädestäpitelijän jotta uskaltaa mennä ravintolaan syömään.
Etenkin työmatkoilla käyn kyllä yksinkin. EI siinä mitään outoa ole, eikä kukaan katso pitkään. Myöskään hienommissa paikoissa eivät välitä, vaikka toki tosiasia on, että yksin tuskin tuot paikalle niin paljon rahaa, että sua kannattais kovin erityisesti paapoakaan. Ne on ne seurueet, jotka syö ja juo ja tippaa yltäkylläisesti - yksinäinen nainen yleensä syö sen mitä syö, juo varovaisen lasillisen viiniä ja lähtee valppaana.
Turistipaikoissa ei ole kiva olla yksin, ainakaan niissä, missä ravintola levittäytyy pääasiassa katuterassille.
Kotimaassa harvemmin tulee syötyä ravintolassa yksin, mutta työmatkoilla pidän sitä ihan luonnollisena. Vaihtoehtona kun voisi olla hotellikuolema. Nautin myös ihmisten ja vieraiden kaupunkien elämän seuraamisesta. Joten vastaus kysymykseesi: kehtaan.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:34"]
Turistipaikoissa ei ole kiva olla yksin, ainakaan niissä, missä ravintola levittäytyy pääasiassa katuterassille.
[/quote]
Minusta taas niissä just on kiva istua yksin, kun on paljon katseltavaa. Jossain tosi hienossa hiljaisessa sisäravintolassa on vähän tylsää odotella yksinään ruokia, jos ei ole mitään lukemista mukana, tai ei kehtaa kaivaa kirjaa esille (vaikka mä kyllä aina kehtaan).
Olen 100 päivää vuodessa työmatkoilla. Eli syön n. 150 kertaa vuodessa yksin. Joskus asiakkaan kanssa.
En syö julkisesti. Seurassa enkä yksin.
Käyn aika usein ravintolassa nimenomaan yksin syömässä. En ole koskaan kokenut siinä olevan mitään ihmeellistä. En ole ainakaan huomannut, että olisin mitenkään huomiota herättänyt. Itse asiassa uskon, että henkilökkunnan kannalta yksin syöjä on aivan ihanteellinen tapaus: jotenkin tuntuu, että yksin ei ala niin helposti valittamaan mistään, ja joka tapauksessa yksin syöjä on nopeampi asiakas, sillä hänellä ei kulu aikaa seurueensa kanssa juttelemiseen. Ainoastaan täpötäyteen ravintolaan en mielelläni yksin menisi, siis sellaiseen missä joutuu jonottamaan pöytää, kun jotenkin ei vaan viitsi yksinään vallata sitten kokonaista pöytää. Mutta sekään ei ole koskaan ollut sen isompi ongelma: olen mennyt naapuriravintolaan, sillä ei kaikki ravintolat ole yhtäaikaa täysiä.
Joskus jos laiskottaa, niin menen ihan vain ravintolaan (enkä edes mihinkään abc-tyyliseen, vaan "oikeaan") syömään ja tilaan ruuat ihan alkupaloista jälkiruokaan, eikä edes hävetä tms :D Tykkään syödä yksin.
t. 16v
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:51"]Joskus jos laiskottaa, niin menen ihan vain ravintolaan (enkä edes mihinkään abc-tyyliseen, vaan "oikeaan") syömään ja tilaan ruuat ihan alkupaloista jälkiruokaan, eikä edes hävetä tms :D Tykkään syödä yksin.
t. 16v
[/quote]
Niin ja tietenkin syön yksin, en vain tilaa ruokaa :D
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:51"]Joskus jos laiskottaa, niin menen ihan vain ravintolaan (enkä edes mihinkään abc-tyyliseen, vaan "oikeaan") syömään ja tilaan ruuat ihan alkupaloista jälkiruokaan, eikä edes hävetä tms :D Tykkään syödä yksin.
t. 16v
[/quote]
Kermaperse.