Mitä kaikkia metsän eläimiä te olette nähneet kaupungissa?
Kommentit (402)
Korppeja, jäniksiä ja kärpän.
Kärppä juoksi kadulla keskellä päivää. Korpit kai elävät yleensä kaukana ihmisistä, mutta tämä parvi keskellä asutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kettu loikki keväällä kaupungin keskustassa. Istui vähän aikaa mun ikkunan alla.
Mä näin ketun, kun lähdin mummon ja papan luota. Kettu tuli vastaani asuntoalueen autotiellä ja mä kuljin toisella puolella tietä fillarilla. Sillä ketulla oli kissa suussaan. Taitaa olla pari vuotta aikaa tuosta.
On se surullista, kun täällä näkee paljon siilejäkin kuolleena. Jäljistä näkee, että jokin on ajanut jollain ajoneuvolla niiden yli.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla näin jonkinnäköisen näätäeläimen juoksevan presulla päällystetyn puupinon alle. Heitimme sille makkaraa ruoaksi jos sillä sattuisi olemaan nälkä.
Ei työkavereista voi noin puhua.
Hirvi, metsäkauris, kettu, villikani, rusakko, rotta, minkki (merenrannan ruovikossa), lapinpöllö (kerrostalolähiössä ympärillään bongarilauma) jne.
Rusakoita ja ilveksen näin kerran yhdellä uimarannalla.
Kettu, Marraskuussa, oli just vaihtamassa turkkia (pörröstä hännästä tunnistin)
Joutsenperhe, jossa yksi pienistä oli musta tai ainakin tummempi. Kysyin asiaa joltain, "etkö oo ikinä lukenut Rumaa ankanpoikasta" ? . Olin joo, mutten oikein osannut "yhdistää"
Mäyrän, peuran jäljet
Kuollut supi
Vaskitsa ("vaskikäärme")
(Kaakanan äänen olen kuullut, en nähnyt)
Varpushaukka lehahti istumaan piha-aidallemme ja peurat olivat seisovassa pöydässä etupihan istutusten kimpussa. Kyy, kettu, rottia, myyriä jne.
Tampere, länsi. Supikoira, kettu, metsäkauris, metsäjänis, rusakko, metsähiiri, tiklit, tikka, palokärki, tilhi, viitasammakko, peurat, lumikko, kärpänpoikanen, 1 haikara, hanhet, joutsenet, kurjet, naakat, outo kaunis yöperhonen (pörröinen, kukan päällä kuin kolibri, pehmeä liike) ja lepakot. Pirkkalassa korpit kaukaa. Joku on saanut valokuvan Tampereella haukasta, pöllöistä ei tietoa.
No niitä lehmiä baarit täynnä...
Vierailija kirjoitti:
Korppeja, jäniksiä ja kärpän.
Kärppä juoksi kadulla keskellä päivää. Korpit kai elävät yleensä kaukana ihmisistä, mutta tämä parvi keskellä asutusta.
Korppi, missä päin?
Kun mun mielestä korppi on salomaitten lintu ja lentelee jossain Kainuun/P-Pohjanmaan korkeuksilla.
P-Savossa muka nähty? - Rohkeneeko tuota eppäillä.... Jos se oli iso varis???
Kaupungissa on enemmän kettuja kuin maalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa on enemmän kettuja kuin maalla.
Si näitkö säkin tänään sen? Iloisesti viipotti mennä siitä kyttiksen nurkilta.
Kettuja, peuroja, mäyrän ja villisian.
Supikoiralauma lähestyi uhkaavasti kun olin kahden pienen koirani kanssa lenkkeilemässä Seurasaaressa. Onneksi juuri oikealla hetkellä tuli koiranulkoiluttaja ison koiransa kanssa joka hätyytti supikoirat pois. Tämän jälkeen en ole Seurasaareen eksynyt, ja tästä nyt pari vuotta aikaa.
Syksyllä näin Espoon Suomenojan liikenneympyrässä hyvin suuren ja komean ketun. Istui siinä eikä ollut menossa karkuun.
Peura, kettu, jänis, rusakko, fasaani ja orava tulevat äkkiseltään mieleen täällä Vantaalla.
Yöllä Pasilassa ilves
Anneli