Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan siskoani

Vierailija
25.11.2021 |

Muilla joilla on huonot välit sisaruksiinsa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vihasi aiheuttaa?

Se että siskollani on lapsia ja minä en niitä voi saada. Sisko saa tänävuona joulunkin valmiiksi laitettuna lahjoineen kun lapsensa sairastui.

Miten niin? Kuka hänelle joulun laittaa ja lahjat antaa?

Hyväntekeväisyys järjestö

Mistä hyväntekeväisyysjärjestö on saanut tietää, että siskosi lapsi on sairas?

Vierailija
22/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen vihaajasisko. Emme ole missään tekemisissä olleet yli kymmeneen vuoteen siskon toiveesta. Viimeisen kerran näimme isän hautajaisissa. Vuosikausia työstin hänen vihaansa itsekseni ja nyt on jo helpottanut. En osaa kaivata siskoa, kun ei minulla oikeastaan koskaan ollutkaan mitään aitoa suhdetta häneen. Lapsuuttani varjosti hänen kipuilunsa ja silloin aina yritin olla yliystävällinen. Halusin hänen edes pitävän minusta.

Nyt olen ymmärtänyt ja hyväksynyt, että siskolle oli kova paikka jakaa äidin huomio kanssani synnyttyäni. Heillä oli ja on kai edelleenkin hyvin symbioottinen suhde keskenään. Myös äitini katkaisi yhteydenpidon minuun isän hautajaisissa.

Pikkuveljeen on taasen ihan erilaiset välit. Soitellaan ehkä kerran kuukaudessa, mutta fyysisesti ei nähdä kuin harvakseltaan. Siskosta ja äidistä puhutaan harvoin, tuskin koskaan. Veljeni on sanonut minulle suoraan, ettei halua olla viestiviejä ja haluaa pysyä puolueettomana. Kunnioitan hänen kantaansa.

Luulen, että siskokin on joutunut käsittelemään pieleenmennyttä sisarussuhdetta päänsä sisällä. On varmasti aiheuttanut myös hänelle tuskaa ja epäonnistumisen tunnetta. Vielä jotenkin uskon, että sisko ehkä haluaa ottaa yhteyttä minuun kun ikä ja aika tekee tehtävänsä. Itse olisin valmis aloittamaan uuden suhteen hänen hänen kanssaan, jossa menneisyyttä ei muistella vaan tutustuttaisiin toisiimme aidosti ja oikeasti. Ehkä äidistä ajan jättäessä? Saa nähdä. Elämä on ihan hyvää ilman siskoakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa valmiiksi joulunkin? Raataako pitäisi? Mieluummin olisin kokonaan ilman.

Tottakai hänen pitäisi itsensä kustantaa joulun viettonsa perheineen.

Ap:llä ei ole kyllä kaikki kunnossa.

Vierailija
24/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on koko iän "niellyt" siskoni piikittelyjä... Tietysti ilman anteeksi pyyntöjä... Lisäksi pikku valheita, asioiden muuttamista hänen edukseen...

Jopa puhelimessa huutamista...jne...

Mä en vaan jaksanut tuota enää.

Jos olisi edes joskus pahoittelut ja pyytänyt anteeksi, niin voisin ymmärtää. Mutta ei , kun on piikitellyt ja ilkeillyt...niin kas, soittaa sit "muina naisina" parin viikon päästä...😱...

Niinpä, reilu puoli vuotta sitten, laitoin hänen kännykkä numeronsa ESTOON ! Ja vaihdoin sähköposti osoitteeni .

Ja tämä on helpotus. Enkä aio käytäntöä muuttaa.

Vierailija
25/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on tunne, jota ei pidä kieltää, mutta ei siihen pidä myöskään jäädä rypemään. Se pitää tunnustaa itselleen, käsitellä, ja laskea menemään. Vihan välttäminen onnistuu siten, että välttää asioita, jotka aiheuttavat vihan tunnetta. 

Jos joku ihminen olemuksellaan tai käyttäytymisellään aiheuttaa sinussa vihaa, ota häneen etäisyyttä. Tarvittaessa laita vaikka välit poikki. Kun kumpikin osapuoli oppii elämään ilman toista, voi käydä vuosien kuluttua niinkin, että nämä ihmiset alkavatkin sietää toisiaan.

Vierailija
26/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan lähteä sieltä kauas pois ja rakennat hyvän elämän ilman häntä.

Vierailija
27/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vihasi aiheuttaa?

Se että siskollani on lapsia ja minä en niitä voi saada. Sisko saa tänävuona joulunkin valmiiksi laitettuna lahjoineen kun lapsensa sairastui.

Siskoni miehen sisko on pyytänyt näille apua jostain järjestöstä.

Vierailija
28/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuota rajojen vetämistä vielä uskottaisiinkin. Jos on rajaton sukulainen, sitä ei estele mikään etenkään digitaalisella aikakaudella jossa elämme:( Kivaa elää täysin ilman mitään yksityisyyttä. Ihmetyttää, kun haluaa (kulissien takia ja saadakseen tuntea ylemmyyttä minuun)pitää yhteyttä väkisin ja kuulustella asioitani vaikka urkkii muutenkin kaikki tietoni, osaa kyllä.

Meilläkin äiti pilasi koko perheen välit, terveyden usealta jne, täysin kieroutuneet suhteet kaikkien välillä. Ja aikuisinakin suojelevat sitä silti, suosikit. Mukavaa, että joillakin edes aikuisina kiero manipulointi tulee esiin ja toistensa vi haa minen ei jatku, meillä ei ole todellakaan käynyt niin vaan tuhosivat syntipukiksi valittuna koko elämäni.

Vierailija
29/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vihasi aiheuttaa?

Eli sisko ei ole itse pyytänyt. Tämä on ap:lta pois millä tavalla?

Vierailija
30/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vihasi aiheuttaa?

Olet siis kateellinen hänelle lapsista. Tuskin on siskosi vika ettet voi saada omia lapsia. Olet myös kateellinen hänelle "valmiista joulusta".

Onnea vaan valitsemallasi polulla!

Vierailija
31/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan mitään yhteyttä veljiin noin 30 vuoteen.

Vierailija
32/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vihasi aiheuttaa?

Eli siskosi miehen sisko on ystävällinen ja empaattinen ihminen. Samaa ei voi sanoa siskosi siskosta.

Vierailija
33/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juurikaan mitään yhteyttä veljiin noin 30 vuoteen.

Sukulaisia ei voi valita ja jos kemiat ei kohtaa niin minkäs teet?

Vierailija
34/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vihasi aiheuttaa?

Eli sisko ei ole itse pyytänyt. Tämä on ap:lta pois millä tavalla?

Koska minäkin haluan valmiin joulun lahjoineen ilman kuluja

Vierailija
35/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule ap sillä viistiin, että kateus, se vie kalatkin vedestä.

Vierailija
36/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää syöpään sairastuneen lapsen äidin tekemästä joulua ja ostamasta lahjoja

Vierailija
37/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule ap sillä viistiin, että kateus, se vie kalatkin vedestä.

Löytyihän se viimeinen möläys siskonipuolustelijalta. Sananlaskut kehiin siis.

Vierailija
38/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda vihasi, ei siskoasi tarvitse nähdä jos et halua.

Ikinä.

Vierailija
39/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda vihasi, ei siskoasi tarvitse nähdä jos et halua.

Ikinä.

En unohda. Siskoni tunkee vanhemmilleni jos ole siellä käymässä ja siskoni saa asiasta vihiä. Ei siis anna minun elää rauhassa itseltään.

Vierailija
40/51 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun tuota rajojen vetämistä vielä uskottaisiinkin. Jos on rajaton sukulainen, sitä ei estele mikään etenkään digitaalisella aikakaudella jossa elämme:( Kivaa elää täysin ilman mitään yksityisyyttä. Ihmetyttää, kun haluaa (kulissien takia ja saadakseen tuntea ylemmyyttä minuun)pitää yhteyttä väkisin ja kuulustella asioitani vaikka urkkii muutenkin kaikki tietoni, osaa kyllä.

Meilläkin äiti pilasi koko perheen välit, terveyden usealta jne, täysin kieroutuneet suhteet kaikkien välillä. Ja aikuisinakin suojelevat sitä silti, suosikit. Mukavaa, että joillakin edes aikuisina kiero manipulointi tulee esiin ja toistensa vi haa minen ei jatku, meillä ei ole todellakaan käynyt niin vaan tuhosivat syntipukiksi valittuna koko elämäni.

Minä en nyt ihan tavoita, että mitä haluat sanoa. Kuka tässä vihaa ja ketä? Sinä vihaat koko sukua vai koko suku vihaa sinua. Mihin väliin se sisko mahtuu? Ymmärrän, että vihaa tähän kirjoitukseen liittyy paljonkin, mutta jäi kovin epäselväksi että miten sisko liittyy asiaan. Onko hän se suosikki ja urkkija? Pahanpuhuja? Enemmän sinusta huokuu viha äitiä kohtaan ja varmasti ihan syystäkin, koska kirjoituksestasi ymmärrän sinun olevan edelleen katkera lapsuudestasi ja miten se on vaikuttanut aikuisuutesi.

Jospa tekisit oman aloituksen omista kipukohdistasi, voitaisiin saada aikaan ihan rakentavaa keskustelua äidin/suvun/sisarusten kaltoinkohtelusta. Luulen, että monella ihmisellä riittäisi intoa avautua ja keskustella perheensisäistä ristiriidoista.

Juuri sinulle toivon pikkuisen joulumieltä ja ihanan yllätyksen kuusen alta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi