Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itse en ole saanut yhteiskunnalta mitään tukia / avustuksia tms

Vierailija
19.02.2015 |

yli kymmeneen vuoteen. Joku tutkija sanoi, että tällainen ihminen on nykysuomessa harvinaisuus.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen, verovaroin ylläpidetty, koulutus varmaan kumminkin on ap:lle kelvannut?

Vierailija
22/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:47"]

Ilmainen, verovaroin ylläpidetty, koulutus varmaan kumminkin on ap:lle kelvannut?

[/quote]

Siis ei ollut kyse veroista vaan tuista. Lapsilisä, opintotuki, vanhempainraha, sairauspäiväraha, työttömyyskorvaus jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:47"]

[/quote]

Tuo koulutus on kyllä niin väsynyt läppä. Itse olen aina maksanut koulutuksestani, ja hitto soikoon jotain kämäistä peruskoulua ei lasketa. Opin muuten lukemaan ja kirjoittamaan ennen ekaa luokkaa.

Vierailija
24/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku veljeni ei ainakaan ole tarvinnut yli 20 vuoteen mitään tukia. On käynyt labrassa ja röngtenissä mutta ei kai niitä lasketa.

Vierailija
25/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo, antakaa kun ap:lle mitali, hän on niin erinomainen ihminen (en voi käsittää miten joku pätee tälläiselläkin asialla, hohhoijaa)

Vierailija
26/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosi huono ihminen kun saan äitiysrahaa ja lapsilisää. Mutta miettikää kun tää jamppa kasvaa ja maksaa valtiolle veroja eläkeikään asti. Kumpi meistä onkaan valtiolle parempi? ;)

Vierailija
27/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:57"]

oo, antakaa kun ap:lle mitali, hän on niin erinomainen ihminen (en voi käsittää miten joku pätee tälläiselläkin asialla, hohhoijaa)

[/quote]

Miksi sinulle tulee mieleenkään, että haluan päteä tällä? Kuulin vaan pari päivää sitten asiasta telkkarista ja ihmettelin, että onko tosiaan näin, että lähes kaikki saavat jotain tukea.

Vierailija
28/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:03"]

Mä olen tosi huono ihminen kun saan äitiysrahaa ja lapsilisää. Mutta miettikää kun tää jamppa kasvaa ja maksaa valtiolle veroja eläkeikään asti. Kumpi meistä onkaan valtiolle parempi? ;)

[/quote]

Siis nyt oli edelleenkin kyse tuista, ei veroista. Verot jaetaan hyvin erilaisiin asioihin (joista ihan kaikki miestä hyötyy), mutta tuet annetaan kohdennetusti.

Vierailija
29/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:03"]

[/quote]

Siis nyt oli edelleenkin kyse tuista, ei veroista. Verot jaetaan hyvin erilaisiin asioihin (joista ihan kaikki miestä hyötyy), mutta tuet annetaan kohdennetusti.
[/quote]

Ihan voi ajatella elämänkaarta ja kokonaisuutta. Ei mun saamat tuet ole ollenkaan "huono asia" :)

Vierailija
30/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:03"] Mä olen tosi huono ihminen kun saan äitiysrahaa ja lapsilisää. Mutta miettikää kun tää jamppa kasvaa ja maksaa valtiolle veroja eläkeikään asti. Kumpi meistä onkaan valtiolle parempi? ;) [/quote] Siis nyt oli edelleenkin kyse tuista, ei veroista. Verot jaetaan hyvin erilaisiin asioihin (joista ihan kaikki miestä hyötyy), mutta tuet annetaan kohdennetusti. [/quote] Ihan voi ajatella elämänkaarta ja kokonaisuutta. Ei mun saamat tuet ole ollenkaan "huono asia" :)

[/quote]

Miksi niiden pitäisi olla huono asia? Miksi niin ajattelet? Itse en ainakaan asiaa niin tuonut esille, vaan ihmettelin miten iso osa suomalaisista saa jotain tukea.

Vierailija
31/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ensin tällä pastalla valitetaan että omia verorahoja menee liikaa milloin mihikin tukiin ja kun joku on oikeasti onnistunut elämään ilman juuri "sinun" verorahojasi niin sekään ei tunnu kelpaavan.

Vierailija
32/32 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:09"]

[/quote]

Miksi sinulle tulee mieleenkään, että haluan päteä tällä? Kuulin vaan pari päivää sitten asiasta telkkarista ja ihmettelin, että onko tosiaan näin, että lähes kaikki saavat jotain tukea.

[/quote]

Mä näin tuon saman jutun, ja siinä oli kyllä otettu huomioon mm. eläkkeet.  Jäi mieleen tuo, kun itsekin ensin luulin, että kyse olisi ollut _vain ja ainoastaan_ erilaisista tuista, vaan ei ollutkaan. Ylpeiletkö nyt siis sillä, ettet ole eläkkeensaajakaan...?