Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pienessä asunnossa kahden lapsen kanssa pärjää?

11.09.2006 |

Ero edessä ja asunnon hankkiminen myös.

Ei ole oikein vapaita kolmioita tällä paikkakunnalla joten eteen tulee varmaankin muutto kaksioon. Mukaani lähtee siis kaksi lasta 3-v tyttö ja 1:n kk:n ikäinen vauva. Mutta mahdutaanko me johonkin viidenkymmenen neliön kaksioon? Noh, ei kai minulla ole valinnanvaraa...

Minkäkokoisissa te muut asutte?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut leveästi ja ahtaasti lasteni kanssa. Kerran odotimme uuden asunnon valmistumista ja asuimme yksiössä parin kuukauden ajan. Kaikki lapseni (3 kpl) muistelevat tätä aikaa kaiholla - siinä kun ei jäänyt mikään lasten asia katveeseen ;-)

Myöhemmin asuin kahden lapsen kanssa 53 neliön kaksiossa, sekään ei ollut mitenkään ahtaan tuntuista. On kuitenkin muistettava, että lapseni olivat isänsä luona joka toinen viikonloppu ja lomilla pidempiä aikoja. Ahtautta aiheuttivat kamat, eivät ihmiset.

Vierailija
2/4 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on siis minä, vaimo ja nappula ja tilaa 50 neliötä.

Tähän mennessä on mahduttu hyvin, mutta nyt kun lapsi on vähän isompi ja tarttis enempi liikkumatilaa niin alkaa tulla ahdasta. Mutta riippuu tosi paljon asunnon pohjasta, miten se toimii. Meillä olis ehkä pitänyt siirtää lapsi makkariin ja majoittua itse olkkariin, mutta olkkari on liian pieni siihen. Jos vain on tarpeeksi iso olohuone niin tätä voisi suositella. (Myös yksi kaveri erosi ja muutti kaksioon 4,5 ja 6-vuotiaiden kanssa ja heillä asutaan juuri näin.)

Mutta että mahtuu kun pistää mahtumaan, on vähän sisustuskekseliäs ja hankkii siroja huonekaluja.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisessä asunnossa pärjäisi aivan mukavasti kahden lapsen kanssa, jopa kaksi vanhempaakin.

Siinä oli 2 makuuhuonetta (toinen aika iso, toinen pieni), oh + kk, kylpyhuone. Keittokomero oli sen verran tilava, että siihen mahtui neljän hengen pöytä. Iso parveke.

Vierailija
4/4 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtuu vallan mainiosti asumaan yksi aikuinen ja 2 pientä lasta.

Ainoa miinus on mielestäni hissuttelu päiväuniaikaan.

Suosittelen parvekkeellista asuntoa niin saat pikkuisen sinne päiväunille.

Meidän kaksiossa majailee koululainen, taapero ja aikuinen ja neliöitä on himpun alle 50. Huoneita on makkari, olkkari ja keittokomero (+ kylppäri).

Plussaa asunnossamme on iso vaatekomero. Isompi lapsi saa tehtyä siellä omia juttuja omassa rauhassa, kun makuuhuoneen oveakaan ei jatkuvasti voi pitää kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä