Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Itä-Suomen yliopistosta?

Vierailija
18.02.2015 |

Suunnitelmissa hakea lukemaan psykaa sinne. Joensuusta oon kuullut pelkkää hyvää, mut olis kiva kuulla yliopistosta kokemuksia kans!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne vaan muualle tässä maassa.

Vierailija
2/14 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse Tampereella ja nykyäänhän luennot psykan peruskursseilta on ainakin yliopistojen välillä yhteistyönä streamattuna (yksi yliopisto pitää, loput seuraavat livelähetystä streamina omasta luentosalista) ja kyllähän siellä Itä-Suomessa aika takapajuista tuntuu olevan, luennolla paikalla ehkä 5 henkilöä, istuvat pulpeteissa auditorioiden sijaan ja opettajien tietotaito melko alaluokkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan positiiviset. En ole kylläkään psykaa lukenut mutta tyytyväinen yliopistona.

Vierailija
4/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantastinen paikka, loistavat kalastusmaastot, opetuskin antoisaa..

Vierailija
5/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 23:48"]

Joensuusta oon kuullut pelkkää hyvää

[/quote]

Jos et muuta jostain kajjjaanista tai kouvolasta niin aivan takuuvarmasti muutat lähtötasoasi ankeampaan paikkaan:(

Vierailija
6/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kokemukset vaihtelevat siitä riippuen mitä opiskelee. Käsitykseni on se, että Joensuussa on autoritäärisempää kuin Kuopiossa.

Esim. Joensuussa piti virallisesti varata aika, jos halusi puhua jostain kurssivastaavan kanssa. Kuopiossa ei ollut mitään sellaista, vaan koska tahansa sai lampsia ovelle koputtelemaan. Muutenkin Joensuussa opiskelija tehtävä on täyttää ylhäältä sanellut vaatimukset. Kuopiossa luennoitsijat usein kyselevät opiskelijoiden mielipiteitä ja usein osittain palautteen pohjalta tehdä isojakin muutoksia, ts. antavat päätäntävaltaa opiskelijoille. Molemmissa on puolensa. Joensuun systeemi on selkeämpi, koska kaikki tehdään niin jämptisti sääntöjen mukaan, mutta samalla se on vähemmän joustava ja ilmapiiri ei ole yhtä leppoisa.

Vierailija
7/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut kieliä Joensuussa ja tykkäsin kovasti. Pienessä yliopistossa on puolensa: henkilökunta tulee tutuksi ja asiat saattavat hoitua vähemmällä byrokratialla kuin isommassa yliopistossa. Huonoa on itse kaupunki. Joensuu on vähän ankea muulloin kuin kesäisin, jolloin siellä ei tullut tietenkään vietettyä aikaa kun kesätyöt oli muualla. Kaverini opiskeli psykaa ja hän - kuten kaikki kurssitoveritkin - pääsivät nopeasti työelämään valmistumisensa jälkeen.

Vierailija
8/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa on mainio meininki ja kivoja ihmisiä. Toki omasta asenteestasi riippuu paljon: Jos menet sinne nenääsi nyrpistelemään, tuskin saat hyviä kokemuksia ja ihmettelet että on se kumma kun toiset viihtyvät.

T. Joensuuta lämmöllä muisteleva sieltä valmistunut.

Vierailija
9/14 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptoitunut. Suomen huonomaineisin yliopisto minne menee kaikki ne ketkä ei pääse muualle. En usko enää mitään mitä kyseinen pulju tuottaa eikä sinunkaan kannattaisi

Vierailija
10/14 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia teologiasta?

Mietin mihin haen... :)

Vierailija
11/14 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko kellään ajatusta ravintoterapiasta?

Vierailija
12/14 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin siellä 2004-2012. Tilastotieteen proffa oli ihan huippu!

Vierailija
13/14 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia teologiasta?

Mietin mihin haen... :)

Ei ole omia kokemuksia, mutta teologiaa opiskelevan läheiseni kautta tiedän, että Helsingin teologinen tdk on selvästi liberaalimpi kuin Joensuun vastaava. Jos kaipaat perinteisempää käsitystä, niin Joensuu sopii sinulle todennäköisemmin kuin Helsinki ja päinvastoin. Tämä näkyy sitten myös opiskelijakavereissa, koska Joensuuhun hakeutuu enemmän vanhoillisempaa porukkaa.

Vierailija
14/14 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuussa on köyhää ja rumaa porukkaa. Lyhytjalkaisia, pyöreänaamaisia, mie-sie tekopirteitä.

Etkö edes heiltä saanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme