Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työäidit: Hoidatteko sairaat lapset isän kanssa puoliksi?

Vierailija
11.09.2006 |

Siis jos molemmat vanhemmat on teillä töissä, hoidatteko sairaan lapsen poissaolot puoliksi?

Siinähän jokainen perhe voi osaltaan hiukan tasata mies- ja naisvaltaisten alojen epätasa-arvoisuutta tasaamalla lasten sairauksien aiheuttamia kustannuksia, eikö?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mies on erittäin miesvaltaisella alalla vastuullisissa hommissa.

Vierailija
2/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännössä mies on ekan päivän, minä toisen ja sitten mummu kolmannen. Jos tilanne vaatii, ollaan miehen kanssa puoliksi siten miten kummankin työtilanteeseen sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yrittäjä, ei sille kukaan maksa siltä ajalta palkkaa kun olis kotona. Tienaakin viikossa sen, minkä mä kuukaudessa. Joten mun on kannattavampaa jäädä kotiin.

Ja toisaalta mä haluankin itse hoitaa lapseni silloin kun se on sairas. Isä toki saa ottaa siihen osaa, mutta hoitakoon sitten illalla ja mä vaikka levähdän vähän aikaa.

Vierailija
4/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mummuja tai muitakaan, joille antaa. Itse " joudumme" omat lapsemme hoitamaan.

Vierailija
5/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisyrittäjä joten " välipäivät" välillä ihan mahdottomia. Silloin pyrimme miehen kanssa järjestämään että hän jää kotiin lapsen kanssa.

Mutta taitaa olla niin että minä jään vähänkuin automaattisesti - ja jos kovasti töitä, aletaan neuvottelemaan miehen kanssa.

Toiminut ihan hyvin.

Vierailija
6/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikalailla puoliks on hoidettu.

Vierailija
7/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jää kumman ohjelmassa on enemmän joustoa sinä päivänä. Emme siis missään tapauksessa ajattele, että toisen työ olisi tärkeämpää kuin toisen (vaikka meillä onkin ihan eri palkka).

Vierailija
8/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyn vaivattomasti irrottautumaan töistä. Ei muuta kun sijainen varamiespalvelusta mun hommat hoitamaan.

Myös rahapolitiikan takia tämä järkkä.

Vierailija
9/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä aina varamiehitys töissä (iso yritys), minulla työt jää vaan rästiin ja saan paiskia entistä kovemmin kun menen taksin töihin.

Vierailija
10/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kovin kipeä, haluan itse hoitaa. Lievemmissä tapauksissa vuorotellaan.

Vierailija
11/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa, mutta valitettavan totta tämän päivän yritysmaailmassa. Onneksi kuitenkin mies voi helposti jäädä kotiin. Jos lapsi sairastuu kesken hoitopäivän, minä olen se, joka hänet hakee kotiin. Miestä kun ei saa kesken päivää kiinni.

Vierailija
12/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jään kotiin. Mies on niin usein reissussa. Tai no, jos hän sattuu juuri lapsen sairastuessa olemaan kotona eikä ole sopinut mitään työjuttuja, niin silloin kyllä jää kotiin.

Vierailija
13/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työnantaja maksaisi kotiin hoitajan, mutta musta olis aika raakaa jättää sairas lapsi uppo-oudon hoitajan kanssa kotiin sairastamaan?!

Vierailija
14/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi tehdä töitä kotoakin, eikä hänen tarvitse hakea lääkärintodistusta kolmen päivän sairaslomiin. Jos sairaus jatkuu, voimme kysellä isovanhempia avuksi.

Vierailija
15/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen kyllä pitkälti etänä kotoa, joten mun on helpompi " jäädä" kotiin. Mutta mies on silloin remmissä jos mulla palaveri tai muu ehdottoman tärkeä meno, kuten huomisaamuna. Poika tuli illalla kuumeeseen enkä toki voi jättää yhtäkkiä menemättä todella tärkeään tilaisuuteen. Mies on sen aikaa kotona ja kun palaan, hän lähtee töihin.

Vierailija
16/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tilannetekijätkin vaikuttavat eli jos toisella on vaikka joku tärkeä koulutus niin ei noista vuoroista niuhoteta.

Vierailija
17/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöiden tekeminen sujuu häneltä helpomin. Aika nopeasti meillä tulee kyllä kuvioihin mummo, sillä minun töistä pois jääminen on yhdenlainen show.

Vierailija
18/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeks se oli mies ja sitä ennen minä. aika tasaisesti siis

Vierailija
19/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo kolme vuotta kotona, tuntuu hyvältä työnjaolta. Mies jää mielellään ja oma työni taas on sellaista, että siitä on vaikea jäädä pois. Koska olen osittaisella hoitovapaalla, mies ehtii töihin vielä iltapäiviksi silloin kun on tarve. Silloin jään itse jos miehellä on jotain tärkeää töissä, lapsi on sairastellut paljon tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme