Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitsitko mieluummin liian hiljaisen vai liian puheliaan ihmisen ystävä?

Vierailija
18.02.2015 |

Jos jompi kumpi pitäisi valita. Jokaisella on toki oma käsityksensä siitä, mikä on liian hiljainen ja liian puhelias. 

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiset ovat jotenkin karmivia, niistä ei koskaan tiedä mitä ne mistäkin ajattelee, liian puheliaat ovat niin ärsyttäviä että tärykalvot tahtovat deletoida itsensä niiden seurassa. Eli ei kumpaakaan, kiitos.

Vierailija
62/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin hiljaisen. Liiallinen jaarittelu vie hermot, eikä minua kiinnosta 95 % puheliaitten jutuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian puheliaat puhuvat lisäksi yleensä vain ja ainoastaan itsestään. Minä sitä minä tätä, minä ja mun...

Vierailija
64/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:13"]

Liian puheliaat puhuvat lisäksi yleensä vain ja ainoastaan itsestään. Minä sitä minä tätä, minä ja mun...

[/quote]Minä tunnen kyllä liian puheliaan, joka puhuu ihan kaikkien tuttujensa asiat, minunkin varmaan, jos kertoisin jotain, mutten kerro. Ei hän välttämättä huomaa, kun puhuu itse koko ajan taukoamatta. Tiedän koko kylän asiat, onneksi en tosin tiedä kuka on kukin. Mutta jollain on syöpä ja toisen vaimo käy vieraissa ja kolmannen koira on taas karannut ja neljännen lapsi on otettu huostaan. Vähän liioittelin, mutta tuollaisia juttuja kuulen, vaikken tiedä ketä ne ihmiset on. 

Vierailija
65/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Muiden asioistako niiden pitäisi puhua? Te juorukellot olette melkeinpä yhtä pahoja seuralaisia kuin liian hiljaiset.

Vierailija
66/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:15"]

[/quote]Minä tunnen kyllä liian puheliaan, joka puhuu ihan kaikkien tuttujensa asiat, minunkin varmaan, jos kertoisin jotain, mutten kerro. Ei hän välttämättä huomaa, kun puhuu itse koko ajan taukoamatta. Tiedän koko kylän asiat, onneksi en tosin tiedä kuka on kukin. Mutta jollain on syöpä ja toisen vaimo käy vieraissa ja kolmannen koira on taas karannut ja neljännen lapsi on otettu huostaan. Vähän liioittelin, mutta tuollaisia juttuja kuulen, vaikken tiedä ketä ne ihmiset on. 

[/quote]

No joo, yksi jota en montaa kertaa ole tavannut kertoo minulle ihmisistä joita en ole koskaan tavannut, siis sellaisia juttuja että kuka on kylän pyörä, kuka juo liikaa ja keneltä sietäis ottaa lapset pois. Sellaista se kai on jos asuu liian pitkään liian pienellä paikkakunnalla. Hän haukkuu välillä kuulopuheiden pohjalta ihmisiä joita ei itsekään ole tavannut, ja joista minä en ole koskaan kuullutkaan.

Antaa huonon kuvan ihmisestä jos juoruaa koko ajan ja pelkästään ikäviä asioita. Joista tuskin puoletkaan on totta.

Vierailija
67/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:30"]

[/quote]Voisi huomioida keskustelukumppanin vastavuoroisuudella, en tarkoita että pitäis juoruta.

Muiden asioistako niiden pitäisi puhua? Te juorukellot olette melkeinpä yhtä pahoja seuralaisia kuin liian hiljaiset.

[/quote]

Vierailija
68/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:31"]

[/quote]Voisi huomioida keskustelukumppanin vastavuoroisuudella, en tarkoita että pitäis juoruta.

[/quote]

[/quote]

Eli miten? Jos toinen ei suutaan aukaise niin miten sä nyhdät sieltä väkipakolla jotain? Sitten täällä taas valitetaan, miten joku utelee sun asioista, kun kysyy mitä kuuluu.

Vierailija
69/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se määrä niinkään ratkaise, vaan laatu. Puhua voi paljonkin sanomatta oikeastaan mitään. Pidän ihmisistä, jotka ovat melko hiljaisia, mutta kun avaavat suunsa, sitä jaksaa kuunnella! 

Vierailija
70/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:15"]

[/quote]

No joo, yksi jota en montaa kertaa ole tavannut kertoo minulle ihmisistä joita en ole koskaan tavannut, siis sellaisia juttuja että kuka on kylän pyörä, kuka juo liikaa ja keneltä sietäis ottaa lapset pois. Sellaista se kai on jos asuu liian pitkään liian pienellä paikkakunnalla. Hän haukkuu välillä kuulopuheiden pohjalta ihmisiä joita ei itsekään ole tavannut, ja joista minä en ole koskaan kuullutkaan.

Antaa huonon kuvan ihmisestä jos juoruaa koko ajan ja pelkästään ikäviä asioita. Joista tuskin puoletkaan on totta.

[/quote]Ovat tosiaan voittopuolisesti ikäviä kuulumisia, joita kanssani pyytämättäni jakaa ihmisistä. Toisaalta, en minä yhtään enempää ole kiinnostunut siitä, että sen punaisen talon isännän tytär just valmistui lääkäriksi, kun en tunne isäntää enkä tytärtä. Ei hän mielestäni ilkeällä mielellä juorua, hän vain haluaa puhua niin paljon ja omissa asioissa ei ilmeisesti sitten ole tarpeeksi jutun juurta. Minä en kerro tarkoituksella yhtään mitään sen tärkeämpää, kuin että olipa aamulla vähän kurkku karheana, mahtaako tulla flunssa. En edes kysyttäessä :D Jotenkin hän ei edes tunnu noteeraavan sitä, etten vastaa mitään oikeasti. Hyi minua oikeastaan. 

Vierailija
71/78 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti liian hiljaisen. En vain siedä sitä, että toisten on ihan pakko sanoa kaikki ajatuksensa ääneen ja puhuttava koko ajan, vaikkei heillä olisi mitään oikeaa asiaa.

Vierailija
72/78 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite useimpien ihmisten mielestä varmaankin liian puhelias, joten kovin hiljaisten kanssa on aika vaikeeta. 

Vierailija
73/78 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisen. Puheliaat ovat yleensä liian päällepäsmäröiviä ihmisiä ja arvostelevat häikäilemättömästi kaikkia ja kaikkea.

Puheliaat voivat etsiä seuraa vaikka amerikkalaisista ihmisistä, siellä kun arvostetaan sellaista tyhjänpäiväistä pälätystä asiasta kuin asiasta.

Vierailija
74/78 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheliaan. Liian hiljaisella ei ole mitään sanottavaa. Todella vaivaannuttavaa seuraa, enkä halua sellaisen kanssa viettää aikaani. 

Vierailija
75/78 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:39"]

Hiljaisen. Puheliaat ovat yleensä liian päällepäsmäröiviä ihmisiä ja arvostelevat häikäilemättömästi kaikkia ja kaikkea.

Puheliaat voivat etsiä seuraa vaikka amerikkalaisista ihmisistä, siellä kun arvostetaan sellaista tyhjänpäiväistä pälätystä asiasta kuin asiasta.

[/quote]Hiljaiset ovat kieroja ja ilkeitä, jotka sanomisen sijaan mulkoilevat muita vihamielisesti ja purkautuvat asiasta jälkeenpäin nettiin.

Vierailija
76/78 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kumpi itse olen, vanhetessaan ihmiset alkavat hölöttää enemmän.

Lapsena kaikki olivat kivoja ja ihmiset hyväksyi sellaisena kuin he ovat.

Aikuisena vasta laittaa merkille asioita. Viimeksi tänään kuulin kun äänekäs ja puhelias koululainen puhui kaverilleen todella paskamaisesti, siis kierosti. Ikävästi. Kuin inhottava ja pahansuopa ja ilkeä ja täysin kiero aikuinen. (ja ei, eivät olleet omiani, joten ei mikään tiikeriäidin vaisto herännyt).

Eli viime aikoina on tullut paljon vastaan tapauksia, että äänekkäät ja rehvakkaat ovat aika paskoja ja kieroja ihmisiä.

Voihan toki olla, että ihmiset ovat noin ylipäätään muuttuneet tai sitten asuinaluekin vaikuttaa tai maailma on muuttunut.

Mutta tällä hetkellä pidän enemmän hiljaisista.

Vierailija
77/78 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisen, liian puheliaan kanssa menee hermot.

Vierailija
78/78 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ujo ja hiljainen joten tutustumisvaiheessa tykkään enemmän puheliaista ihmisistä, on rennompaa. Mutta monesti on tullut huomattua että siinä vaiheessa kun itse haluaisi avata suunsa, ei meinaa saada suunvuoroa. Joten ystävyysvaiheessa mieluummin liian hiljainen, olettaen että kuitenkin kykenisi kommunikoimaan ja voisi keskustella oikeista asioista, ettei olisi ihan tuppisuu kumminkaan. Mutta niihin on niin vaikea tutustua...