Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitsitko mieluummin liian hiljaisen vai liian puheliaan ihmisen ystävä?

Vierailija
18.02.2015 |

Jos jompi kumpi pitäisi valita. Jokaisella on toki oma käsityksensä siitä, mikä on liian hiljainen ja liian puhelias. 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 02:39"]Liian puheliaiden ihmisten seuraa kestän jopa muutaman tunnin harvakseltaan. Liian hiljaisten seuraa vain hetken. Molemmat vievät energiaani ja olen jotenkin uupunut seurustelutuokion jälkeen. Sopivan puheliaat, mutta kuuntelutaitoiset, fiksut ihmiset ovat ihania.
[/quote]

Sama täällä. Hiljaiset on tosi vaivaannuttavaa seuraa.

Vierailija
42/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:31"]

Olen itse aika puhelias, ja hiljainen saa minussa esiin liian puheliaan käytöksen, sellaisen mitä häpeän jälkikäteen. Koska toinen on hiljaa, tulee mulle tunne, että nyt täytyy minun puhua, ja hermostuneena pälätän sitten kaksinverroin (tiedän että syy on minussa oikeasti). Toisen puheliaan kanssa saan "levätä" välillä.

[/quote]

Tämä. Mene kahville jonkun tuppisuun kanssa ja yritä siinä nyt sitten keksiä jotain sanottavaa ja päädy sitten sanomaan kuitenkin jotain ihan uskomattoman urpoa kun ei hiljaakaan kehtaa olla. Ei helvetti, epäilen, että eräs kaverini tekee tätä ihan tahallaan, että saisi minut näyttämään ihan vitun tyhmältä.
[/quote]

Aaaaah... en ole siis ainoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin persoonasta. Jos on tylsät jutut..niin ei kestä. Voi ollakälkällä tosi hyvätkin jutut. Jos on tylsä hiljaisuusa...niin ei kestä. Voi olla myös oivaltava hiljaisuus. Se on ok.

luultavasti oivaltava hiljainen olisi miellyttävämpi.

Vierailija
44/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks kaveri joka on tosi, tosi puhelias. Silti hän saa ihmisistä sillä puheellaan parhaat puolet esiin. Hän dominoi keskustelua usein, mutta mä itseasiassa tykkään siitä. Kun keskustelun lopettaa niin voi olla uupunut mutta tyytyväinen olo.
Sitten löytyy näitä hiljaisia kavereita, jotka ovat huipputyyppejä mutta heistä ei tahdo saada mitään irti ellei opi vetelemään oikeista naruista. Kuitenkin kun siinä onnistuu niin samanlainen uupunut, mutta tyytyväinen fiilis tulee. Itse olen aika puhelias, mutta olen ujo joten voi kestää aikaa että lämpenen.

Vierailija
45/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät kestä hiljaisia hetkiä ihmisten seurassa. Rauhoittukaa. En minä koe oloani yhtään vaivautuneeksi, vaikka esim. työpaikan kahviossa ollaan vaan hiljaa. Suurin osa asioista, joita paljon puhuvat suoltavat, ei oikeasti kiinnosta ketään. 

Vierailija
46/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 05:55"]

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät kestä hiljaisia hetkiä ihmisten seurassa. Rauhoittukaa. En minä koe oloani yhtään vaivautuneeksi, vaikka esim. työpaikan kahviossa ollaan vaan hiljaa. Suurin osa asioista, joita paljon puhuvat suoltavat, ei oikeasti kiinnosta ketään. 

[/quote]

Senkus olet hiljaa mutta voitko olla tuijottamatta?

Vierailija
47/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:01"]

[/quote]

[/quote]

Voi olla noteeramatta sinua yhtään mitenkään. 

Vierailija
48/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Muuta en pyydäkään. Vitun tuijottavat homot.

Vierailija
49/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei homot varmaankaan vittuja tuijota. 

Vierailija
50/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et ole edes hauska. Parempi vaan kun olet hiljaa.

Vierailija
51/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et ole edes hauska. Parempi vaan kun olet hiljaa.

[/quote]

Hauska? Ei tuo ole vitsi, vaan fakta. 

Vierailija
52/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheliaan. Oon tuttujen ja ystävien seurassa melko puhelias ja tykkään keskusteluista, eikä mua ärsytä jos vain kuuntelen. Keskustelun jatkuva ylläpitäminen tuppisuun kanssa sen sijaan ärsyttää.

Vierailija
53/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheliaan. Olen itsekin puhelias. Olen kyllä myös introventti, joten välillä olen todella varautunut:(

Vierailija
54/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että puheliaan seurasta pitävät eivät ole koskaan olleet "liian" puheliaan seurassa. Minä olen. Kyseessä on ihminen, joka ei taukoa hetkeksikään ja jos joku sanoo jotain, ei ehdi kuin muutaman sanan sanoa, kun tämä löytää aiheesta jotain sanottavaa. Esimerkki sinä: "taitaa olla flunssa tul".."joo, mullaoliviimeviikollaflunssa39kuumettajanikopetterikinonvähänyskässäjajajajajaja". Minuutissa tulee noin 250 sanaa ilman että vetää henkeä välissä. Tuhat kertaa rasittavampia, kuin ihmiset, jotka eivät puhu yhtään mitään. 

Vierailija
55/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 07:12"]

Epäilen että puheliaan seurasta pitävät eivät ole koskaan olleet "liian" puheliaan seurassa. Minä olen. Kyseessä on ihminen, joka ei taukoa hetkeksikään ja jos joku sanoo jotain, ei ehdi kuin muutaman sanan sanoa, kun tämä löytää aiheesta jotain sanottavaa. Esimerkki sinä: "taitaa olla flunssa tul".."joo, mullaoliviimeviikollaflunssa39kuumettajanikopetterikinonvähänyskässäjajajajajaja". Minuutissa tulee noin 250 sanaa ilman että vetää henkeä välissä. Tuhat kertaa rasittavampia, kuin ihmiset, jotka eivät puhu yhtään mitään. 

[/quote]

Jäi yksi nolla pois, 2500 sanaa siis. 

Vierailija
56/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:32"]

Jos jompi kumpi pitäisi valita. Jokaisella on toki oma käsityksensä siitä, mikä on liian hiljainen ja liian puhelias. 

[/quote]

Puheliaisuudella ei ole mitään väliä ystävän valinnassa, pelkästään sillä on väliä, millainen ihminen joku on, tulen kaikkien kanssa toimeen, paitsi kiusaajien.

Vierailija
57/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelias on paras. Se kun tulee kylään kertoo kaikki uutiset, kaikki tapahtumat. Itse ei tarvis keksiä puheaihetta.

Vierailija
58/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaa jaksa liian puheliasta naista. Paria sellasta tapaillu ja vasta on oikeesti tuskaa...m33

Vierailija
59/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei täällä mammat ole oikeasti tavannu puheliasta ihmistä. Ne on meinaa todella rasittavia tapauksia. Mielummin hiljanen ehdottomasti.

Vierailija
60/78 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelias ystävänä on ehdottomasti parempi kuin liian hiljainen. Joskus olen erehtynyt kutsumaan hissukan kahville ja kyllä se on ollut niin kiusaantunutta koko homma. Alkuun jaksoin yrittää jutella ja kysellä, mutta kun vastaukset on maksimissaan yhden sanan mittaisia niin ei, ei ja ei. Siinä sitten istutaan kahvipöydässä tuppisuina, kun toista et saa millään osallistumaan jutteluun.