Mitä ajattelet naisesta, joka ei värjää hiuksiaan?
Suomesahan on enemmän sääntö kuin poikkeus, että naisilla on värjätyt hiukset.
Kommentit (52)
No ei minun värjäämättömiä hiuksiani ainakan ole kukaan kummastellut. Eikä kukaan ole kysellyt värjäyksestä / värjäämättömyydestä. Enpä itsekään paljon kiinnitä ko. asiaan huomiota.
t. blondi
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:21"]
Värjäämätön tukka erottuu edukseen kaikkien wt-punaisten ja ylioppilaslakkien joukosta.
[/quote]Ylioppilaslakkien?
Niin yleensä on luonnollisesti kauniin värinen tukka. Ja niin on ollutkin
Multa useimmiten kysytään, että onks toi sun oikea hiusväri. Toisilla on luonnostaan nätin vaalea tai tosi tumma letti :) Kuulun jälkimmäiseen.
Ai, hänelläkin voi olla väriallergia.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:36"]
Nykyään ihan perus ettei ole värjätty, se on ollut muotia jo pari vuotta.
[/quote]
Olin juuri sanomassa sanaa. Ainakin yliopistolla enää tosi harvalla tuntuu olevan värjätty. Tosi monella on jo joko oma hiusväri tai sitten tyyliin järkyttävän pitkä korviin ulottuva juurikasvu. Pitkään se hirveä värjäysvimma kestikin, mutta nyt on oma väri taas muodissa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:10"]
Värjäämätön tukka erottuu edukseen kaikkien wt-punaisten ja ylioppilaslakkien joukosta.
[/quote]
WT kai pitää yo-lakkia ympäri vuoden, jos on sellaisen onnistunut jostain itselleen varastamaan?
Jotkut värjäämättömät ovat tyytyväisiä omaan väriin ja se on luonnostaan kaunis, joten ei ole tarvetta värjätä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:10"]Sillä ei varmaan ole harmaita... T. 4-kymppisenä jo ihan harmaa
[/quote]
Miksi harmaat pitäisi värjätä?
Mitäkö aattelen itsestäni? Hmm, jos jollain on niin paksu ja eläväinen tukka kuin minulla niin miksi sen pilaisi jollain kampaakoväreillä? Minulla on luonnostaan kirjava tukka, kuin raidoitettu. Löytyy kaunista kullansävyistä punertavaa hiusta ja seassa auringonvaalentamia suortuvia. Moni kampaaja on ehdottomasti kieltänyt värjäämästä, kun oma tukka on niin eläväisen värinen.
Tulee mieleen ihminen, joka on ehkä vähemmän keskittynyt ulkonäköönsä mutta enemmän sinut itsensä kanssa. Itseäkin on ryhtynyt jotenkin mietityttämään nuo kemikaalit ja niiden piilovaikutukset.
^^ Siinäpä syy miksen minä ole värjännyt enää ööööö.... 4 vuoteen! Ihanaa kun ei ole koskaan juurikasvua, jota joutuis ärsyyntyneenä katsella. t: entinen blondi, punapää, tummatukka, nykyinen ruskearaidallinen ;)
En värjää hiuksiani, enkä kyllä ole myöskään hippi, kemikaaliuskontoinen, mukakiireinen tai ulkonäöstäni välittämätön. Mielestäni hiukseni näyttävät varsin mainiolta omassakin värissä, minulla on vaaleat maantienväriset hiukset joista etuosassa ja päällä on puhtaanvaaleita raitoja, ihan luomuna siis. En osaa sanoa yhtään syytä miksi pitäisi värjätä, juurikasvun paikkailu aika ajoin olisi tosi ärsyttävää :)
Kiva kuitenkin kuulla että hiusvärini on muodissa!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:10"]
[/quote]
WT kai pitää yo-lakkia ympäri vuoden, jos on sellaisen onnistunut jostain itselleen varastamaan?
[/quote]
Päältä vaalea, alta musta tukka.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:10"]Sillä ei varmaan ole harmaita... T. 4-kymppisenä jo ihan harmaa [/quote] Miksi harmaat pitäisi värjätä?
[/quote]
Koska niiden kanssa näyttää vanhemmalta?
En mitään. Itse värjään satunnaisesti, 0-2 kertaa vuodessa ja omaa väriä lähellä olevalla eli ei tarvitse huolehtia juurikasvusta. Mulle on ihan sama millaiset hiuksrt muilla on, toki saatan ajatella että onpa kiva/ruma mutta sen ensireaktion jälkeen en ajattele toisten hiuksia sen enempää. Tehköön kukin tukallaan mitä haluaa :)
No, mitä taas ajattelen niistä, joilla värjätyt hiukset: Voi ei, taas joku epätoivoinen mustalla tai muulla liian tummalla itsensä rumentanut (usein vielä se hassu lyhyt "lesbo"tukka heteronaisilla).
en koskaan sanoisi tuota ääneen. Ei ole halua loukata. Mutta usein mietin, miten kaunis olisi omalla värillään, sillä se nyt vain yleensä sopii parhaiten ihon sävyn, kulmien yms kanssa.
Kauhein ja surullisin väri on sellainen tummanviininpunainen. Tekee ihon aina kalpean, kelmeän väriseksi, ei sovi kenenkään silmien väriin ja riitelee yleensä vaatteiden värien kanssa eli kokonaisuus aina hieman säälittävä. Miksette te värjää vaikka tummanruskeiksi, luonnolliseksi?
ns. Shokkivärit, eli kiirkkaat violetit, turkoosit, vitivalkoiset eivät jotenkin ärsytö, sillä usein niihin liittyy tyyli, johon ne sopivat. Jotenkin eksentrinen ja värimaailma ei riitele suoraan niiden kanssa.
Sellainen on surullista, että tavallinen suomalainen olmi (jota itse olen) värjää mustat ollakseen muka señorita ja luulee, että menee täydestä. Ei koskaan mene. Näyttää yleensä aina suttuiselta, kalpelata, epätoivoiselta.
Itsellä ns tummanvaaleAt, luonnoraidalliset, en ikinä haluaisi värjätä. Joskus nuorempana ollut joku syvänruskea huuhtelu, näytti tyhmältä.
Helsingissä, jonka kantakaupungissa asun, suurin osa ihmisistä kyllä luonnollisissa sävyissä. Osa varmaan värjöttyjä, mutta tyylikkäästi niin, ettei ole ristiriidassa ihon kanssa. Joillekin siis tosi vahvat värimuutokset sopivat ja erilaiset showlookit musta aika toimivia rajuilllakin kulmakarvoilla, blondauksilla tai sysimustilla, mutta siis se, että pyrkii esittämään luonnonblondia tai brunettea, epäonnistuu lähes aina ja on jotenkin säälittävän näköistä.
kaikki joilla ei vielä ole harmaat, pitäkää omat värinne, siis jos tyylinne muuten ns, normaali tyyli. Harmaat minusta myös tyylikkäät, mutta en itsekään ole varma, haluanko sitten olla enää värjäämättä, kun tulee harmaat. Jos joku ei ole sinut sen kanssa, ihan ok minusta, mutta hassua, jos yhtäkkiä tosi voimakas värikypärä päässä sitten.
no en tiedä, kunhan jaarittelin. En ole ennen erityisemmin miettinyt. Lyhyt tukka ei ainakaan laihduta optisesti ketään vaan ehkä päin vastoin, no sitä ei kystty kyllä,
Uskovaisia tai joidenkin tukka on vaan sen näköinen, että eivät muutenkaan huolehdi itsestään. Joillakin taas luonnostaan on hyvä väri, niist en ajattelen sen kummempaa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:10"]Sillä ei varmaan ole harmaita... T. 4-kymppisenä jo ihan harmaa
[/quote]
Mä aloin harmaantumaan jo 26 vuotiaana. Tummanruskeat hiukset joissa näkyy tosi selvästi harmaat haituvat. Nyt 31 vuotiaana olen jo hyvinkin harmaantunut ohimoilta, vaan ei haittaa mua. Geenit ja hormonit aiheuttaa että harmaannun.
Mutta kun omaan niin kauniin tummanruskean sävyn en oo halunnut pilata sitä laittamalla väriä päähän. Muuten kyllä hoidan hiuksiani ja leikkaan säännöllisesti.
Ja en kyllä jaksaiskaan olla joka välissä väripurkkeja hommaamassa ja peittämässä juurikasvua (joka on ihan karmean näköstä).
Ylpeänä kannan kuontaloni ja vähät välitän mitä muut ajattelee. :)
Nykyään ihan perus ettei ole värjätty, se on ollut muotia jo pari vuotta.