Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä sekoilee. Kuinka paljon täytyy sietää?

Vierailija
18.02.2015 |

Ovat eronneet puoli vuotta sitten. Mies muutti pois perheensä luota jo syksyllä. Nykyään asumme yhdessä. Heillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, jotka ovat luonamme joka toinen viikonloppu.

Miehen exä tekee kaikkensa, että meillä olisi mahdollisimman hankalaa. Aluksi soitteli usein ja laittoi tekstaria vaikka yölläkin, jos ahdisti ja kaipasi ex-miestään. Tämä oli vielä ihan ok, koska tuskinpa kenelläkään on aluksi helppoa jos jätetään. Mutta viestit eivät vähentyneet missään vaiheessa, vaikka mies sanoi, että ei voi auttaa enää asiassa.

Lasten kanssa kaikki oli aluksi ok, nyt exä ei voi tuoda lapsia meille jos minä olen kotona/näkyvissä. Viime viikonloppuna menin kävelylle siksi aikaa, sillä edellisellä kerralla tämä exä kirjaimellisesti romahti eteiseemme. Ja sitä pelästyivät jo lapsetkin kovasti.

Kävimme eilen ystäväpariskunnan kanssa syömässä. Toinen heistä päivitti tiedon facebookkiin. Exä pommitti aluksi miestä, sitten yritti soittaa minulle monta kertaa. Lopulta sain viestin, jossa minut haukuttiin hu*raksi ja ystävävarkaaksi... Me emme siis saisi nähdä hänen ja hänen EX-miehensä ystäviä. Minä en saisi olla mukana näissä tapaamisissa.

Kuulemma kuitenkin pärjää lasten kanssa, ei halua enempää omaa aikaa (ollaan ehdotettu, että lapset voi olla meillä pidempään, jos haluaisi vaikka lähteä lomamatkalle tms.)

Olen oikeasti ihan loppu näiden oikutteluiden kanssa. Mitä jos aika ei paranna tätä? Tiesin kyllä mitä tein, kun rakastuin mieheen jolla on jo yksi perhe - mutta en mitään tälläistä odottanut.

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jostain nyt kaivaisin miehen edellisen vuokrasopparin esiin, niin siinä varmaan lukisi vuokrasuhteen alkamispäivänä 1.8.2014. Ole hyvä. :) Mitä helvetin väliä kuukausilla on? Miehellä oli jo asunto valmiina, vaikka muutto oli varmaankin puolessa kuussa? En muista? Apua? 

Te jotka ihmettelette yhteenmuuttoa, se tuli vähän niinkuin olosuhteiden myötä. Oli taloudellisesti sekä ajankäytön kannalta (ja muutenkin) kaikista fiksuin vaihtoehto.

Vierailija
42/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:08"]

Ei ex-vaimon tuska ja käytöshäiriöt liity siihen, kuinka hyvä suhde heillä oli. Kyse tuntuu olevan nyt siitä, että tosipaikan tullen hän ei osaa vaan päästää irti.

[/quote]

Ei varmasti osaakaan, eikä ole edes ihme, jokusen vuoden ollut liitossa, tehty pari lasta... Varmasti niitä huonoja aikoja ollut riittävästi, silti jäetty ei pääse jaloilleen kuten jättäjä, jolla jo uusi kiikarissa.

Anteeksi, mutta ihan liian nopeasti muutitte yhteen, etenkin lasten kannalta, eihän ne tajua teistä enää yhtään mitään, aikuisista siis.

Mutta jatkossa, anna sen miehesi nyt hoitaa asiat fiksusti, älä sinä puutu, ehdottele tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:08"]Oliko sitten syys- vai lokakuu kun alettiin seurustella, en minä muista. Eroa oli tehty jo aiemmin, mutta päätös syntyi joskus loppukesästä/alkusyksystä. En minä ole ollut missään erokeskusteluissa paikalla.

Muutamat viimeiset vuodet ko. avioliitossa ovat kuitenkin olleet kehnoja ja niistä ovat varmasti molemmat yhtä mieltä. Ja mistä tiedän? Siitä, että olen tosiaan tuntenut tämän miehen, sekä TIENNYT tämän naisen jo monta vuotta. Ja siksi olen tavannut lapsetkin jo aiemmin.

En minä ole kenenkään kotia enkä liittoa rikkonut. On olemassa huonoja aivoliittoja, jotka päätyvät eroon. Ei ex-vaimon tuska ja käytöshäiriöt liity siihen, kuinka hyvä suhde heillä oli. Kyse tuntuu olevan nyt siitä, että tosipaikan tullen hän ei osaa vaan päästää irti.
[/quote]

"En ole ollut erokeskusteluissa paikalla" mutta olit niistä tietoinen. Tässä on se kipeä paikka jätetylle. Ymmärrätkö yhtään?
Äläkä viitsi väittää että et ole ollut osallinen eroon. Kaikenmaailman paskanpuhujia täälläkin pyörii.
Vedä nyt roolisi loppuun asti ja pidä miehestä tiukasti kiinni. Älä edes yritä esittää ymmärtäväistä exvaimoa kohtaan. Se saa veren kiehumaan täälläkin, vaikka en ole plösö, katkera jätetty vaimo.

Vierailija
44/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä oikein möykätään? Ootteko ihan pöpejä? Mieshän se on eksästään eronnut, MIES, MIES, MIES. Ei oo ap:n vika, jos mies haluaa eroon eksästään, stupidot.

Vierailija
45/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en ikinä olisi ilkeä tätä naista kohtaan. Haukkumisviesteihin en vastaa mitään. Jos puhelin soi yöllä, en todellakaan vastaa (varsinkin lapsivapaina viikonloppuina on alkanut soittelemaan kännissä.)

En kuittaile takaisin, jos sanoo jotain ilkeää päin naamaa. En välitä siitä, vaikka jauhaa minusta ja miehestäni pitkin kaupunkia paskaa.

Tähän asti olen kestänyt kaiken todella hyvin. Nyt alkaa vaan olla pinna todella kireällä. Meillä molemmilla.

Vierailija
46/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä puolustellaan exän haukkumisia ja muuta törkeää käyröstä? En ymmärrä. 

Vierailija
47/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, saat suotta rapaa täällä niskaasi. Nuo äänekkäät peittävät meidän muiden viestit alleen. Haluan sanoa, että ymmärrän sinua ja tunnen empatiaa. Sun ei pitäisi joutua täällä puolustelemaan itseäsi ja joutua tilittämään, missä kuussa X ja koska Y.

Te ette ole tehneet mitään väärää. Ex käyttäytyy huonosti. Se on ehkä ymmärrettävää, koska siihen sattuu, mutta mä tunnen suurta myötätuntoa sua kohtaan, sillä olet oikeassa: tuo on ihan liikaa. Se, että vietätte iltaa ystäväpariskunnan kanssa ei tee susta kaverinvarastajaa. Se, että mies on eronnut ja aloittanut sen jälkeen suhteen sun kanssa ei tee susta huoraa. Ei, vaikka täällä kivittäjät peloissaan muuta väittävät.

Toivon että ex siitä ajallaan asettuu, mutta en voi luvata sitä, voi olla että se ei ole edes todennäköistä. Tsemiä ja jaksamista!

Vierailija
48/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pthyi!

Vierailija
49/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan puoli vuotta?! Jep

Vierailija
50/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Luulitko että täältä saat sympatiaa? Mene suomi24än seksi-palstalle

Vierailija
51/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:16"]

Ja ei, en ikinä olisi ilkeä tätä naista kohtaan. Haukkumisviesteihin en vastaa mitään. Jos puhelin soi yöllä, en todellakaan vastaa (varsinkin lapsivapaina viikonloppuina on alkanut soittelemaan kännissä.)

En kuittaile takaisin, jos sanoo jotain ilkeää päin naamaa. En välitä siitä, vaikka jauhaa minusta ja miehestäni pitkin kaupunkia paskaa.

Tähän asti olen kestänyt kaiken todella hyvin. Nyt alkaa vaan olla pinna todella kireällä. Meillä molemmilla.

[/quote]

Kyllä se ajan kanssa helpottaa varmasti kun tämä äiti saa asiansa rullaamaan. Purkaa väärällä tavalla pahaa oloaan joten pidä pitkä pinnasi, koska tuskin helpotusta luvassa..

Vierailija
52/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiat sulle, ap, pidä viileän asialliset välit siihen ukkosi ex-naiseen. Jo ignoroitte häntä täysin, hän voi seota ja myrkyttää lasten välit isäänsä tai hakea huomiotanne ja sääliä jopa lasten henkeä uhaten. Olkaa tarkkaavaisia, ja tarpeen tulleen paikallaan ls-ilmoitus, jos äiti ihan sekoilee vain.

Vierailija
53/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea tahtihan teillä on ollut, mutta on tuo exän käytös ihan epäasiallista silti. Ei varmasti ole helppoa hänelläkään mutta ei noin voi tehdä. Anna miehen hoitaa lapsiin liittyvät asiat exän kanssa, jos hän ei pysty tulemaan teille kun sinä olet siellä, sitten pysyköön poissa. Isä voi viedä ja hakea lapset. Exälle suosittelisin ammattiapua, niin tein itsekin kun tuli ero.

Vierailija
54/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:17"]Miksi täällä puolustellaan exän haukkumisia ja muuta törkeää käyröstä? En ymmärrä. 
[/quote]

En missään tapauksessa puolistele. Ihminen on tuossa tilanteessa täysin edesvastuuton. Rauhallinen, hyvinkäyttäytyvä aikuinen ihminen voi romahtaa henkisesti, lähteminen toisen mukaan pitkästä suhteesta ei ole pikkujuttu. Pikkujuttu tämä ei ole myöskään miehelle, joka joutuu katsomaan sivusta tutun puolison alennustilaa. Ja sitten uusi puoliso jo puhuu meistä ja miten me olemme antaneet tilaa ja aikaa ym.

Myönnän että olen raivona, mutta ei minullakaan tähän ole mitään vastausta.mtoivon vaan, että ikinä, ikinä en joudu tuohon tilanteeseen yhtenäkään osapuolena. Niin repivää se on.

Uusi puolisohan haluaisi että me tässä rakennetaan yhteistä elämää ja rauhoittuisi tuo exvaimo jo. Ihmismieli ei vain ole niin ykainkertainen. Luulen kyllä, että karma on, tässäkin tapauksessa. Kaikki eivät nimittäin pysty tuota tilannetta viemään läpi, ja luulen että tämä mies pystyy ja tulee aina hoitamaan asiansa näin.

Vierailija
55/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä muuten tosiaan tietää, ettei mies ole pettänyt häntä minun kanssani. Ja että vaikka olemme tunteneet vuosia, ei meillä ole aiemmin ollut mitään suhdetta. Eikä ole kyseenalaistanut tätä.

Enemmänkin ongelmana tuntuu olevan miehen uusi elämä, uusi koti, uusi tyttöystävä - kaikki mitä tähän liittyy. Kai se, että hän ei pääse eteenpäin vaikka muut pääsevät. Sanoisin että hän on tavallaan katkera elämästämme, ei suhteestamme. 

Vierailija
56/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:17"]Sitä saa mitä tilaa. Luulitko että täältä saat sympatiaa? Mene suomi24än seksi-palstalle
[/quote]
On saanut jo sympatiaa, mutta te hullut vesitätte ne viestit. En usko, että ap huomaa näitä puolustavia kommentteja, kun ilkeät akat täällä jauhaa paskaa, eikä välitä yhtään mitä ap yrittää kertoa. Lauotte vain katkeria "totuuksianne" suu vaahdossa, näppäimet sauhuten, hullun kiilto silmissä... Onnea ja jatkoa sulle psyk.polilla!

Vierailija
57/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi lasten äidin pitää tuoda lapset teille? Vaihdot tietenkin niin, että haette päivähoidosta ja viette aamulla sinne ja lasten äiti hakee iltapäivällä. Hänen ei missään nimessä pitäisi joutua tulla teidän ovellenne. Miehesi lasten äiti kokee tulleensa petetyksi kuin noin nopeasti etenette. Onko avioero edes virallinen? Minun lasteni isä petti minua tuttavani kanssa. Tunne oli kuin minulle olisi tehty seksuaalista väkivaltaa...ja jos tämä jätetty nainen kokee läheskään samankaltaisia tunteita kuin minä, voin vahvasti epäillä, että tuota parempaa kohtelua et saa häneltä koskaan. Hän epäilee varmasti vahvasti, että olette touhunneet hänen selkänsä takana ja niinhän te tietyllä tasolla olettekin. Vain selkeä seksi ilmeisesti puuttui? Meillä erosta on kulunut kaksi vuotta ja edelleenkään en katso lasteni isän uutta vaimoa silmiin, saati tervehdi häntä. Alan voida kohtaamisissa fyysisesti pahoin. En kyllä ymmärrä, miksi hän tulee vaihtoihin edes mukaan, kun voisi jäädä kotiin tai edes autoon. Ihmisen psyyke on arvaamaton. Ärsyttävää ja alentavaa mielestäni sinulta viisastella, kuinka lapsetkin kärsivät tuollaisesta käytöksestä. Silti miesystäväsi jätti heidät surutta äidilleen ja kiusaatte häntä seisottamalla eteisessänne ja julkaisemalla kuvia facebookissa. Hänen ei tarvitse sinua hyväksyä, eikä sietää sinua, jos ei halua.Ei nyt, eikä koskaan...hänen täytyy oppia ja löytää keino, että pystyy olla välittämättä sinusta, keino jättää sinut täysin huomioimatta. Lapsille joutuu joskus lyhyesti vastata jotain pientä tyylikästä sinusta, mutta muuten ei, jos hän ei halua.Nyt kaikki ärsykkeet minimiin. Sinne facebookiin ei mitään "love,love, puss, puss" - päivityksiä, parisuhdestatuksia tai yhteisiä profiilikuvia tai taustakuvia.Ei mitään mistä hän voi kerta toisensa jälkeen pahoittaa mielensä. Teidän täytyy nyt pitää vähän matalampaa profiilia minun mielestäni. Hän ei ole miehesi exä, vaan miesystäväsi lasten äiti, jolla on nyt selvästi rankkaa.   

Vierailija
58/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin lukenut nämä muutkin kuin syyttelevät viestit! Iso kiitos niistä. Ja kiitos toki muistakin mielipiteistä, hauskaa miten mustasta tulee valkoista.

Vierailija
59/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se ole tärkeintä, että koska te tarkalleen ottaen panitte. Tai koska jompi kumpi kysyi, että oltaisko ihan virallisesti pari. Kyllähän se juttu alkaa jo aiemmin, itsekin sanot, että ihastusta oli ilmassa.

Se mies ei välttämättä olisi siitä liitostaan lähtenyt, ellei sillä olisi sinua ollut mielessä. Se on ihan selvää tämän aikataulun perusteella. Varmaan heillä on omat ongelmansa ollut, mutta jos sinä et olisi ollut siinä tarjolla, voi olla, että ne olisi selvitetty. Ne saattoivat olla tavallisia, arkisia ongelmia, joita kaikki joutuvat puimaan.

Mies nyt päätti, että ruoho on vihreämpää aidan takana. Naisen elämältä on viety pohja ja hän todennäköisesti tuntee olonsa kauhean nöyryytetyksi ja hylätyksi. Hylättyhän hän onkin, usean lapsen ja monien lupausten jälkeen.

Vierailija
60/232 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä samaistun enemmän eksään kuin uuteen naiseen, enkä ikinä haluaisi miestä, jolla on pari kuukautta vanha ero ja jo kaksi pientä lasta jonkun muun kanssa. Mies ja lapset on vielä ihan rikki ja otit vielä romahtaneen eksänkin vaivoiksesi. Ihanampaa on aloittaa romanttinen suhde kun molemmat on kaivannut sitä joka solullaan jo kauan ja tehdä ainoat lapset yhdessä ilman eksiä...