Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä sekoilee. Kuinka paljon täytyy sietää?

Vierailija
18.02.2015 |

Ovat eronneet puoli vuotta sitten. Mies muutti pois perheensä luota jo syksyllä. Nykyään asumme yhdessä. Heillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, jotka ovat luonamme joka toinen viikonloppu.

Miehen exä tekee kaikkensa, että meillä olisi mahdollisimman hankalaa. Aluksi soitteli usein ja laittoi tekstaria vaikka yölläkin, jos ahdisti ja kaipasi ex-miestään. Tämä oli vielä ihan ok, koska tuskinpa kenelläkään on aluksi helppoa jos jätetään. Mutta viestit eivät vähentyneet missään vaiheessa, vaikka mies sanoi, että ei voi auttaa enää asiassa.

Lasten kanssa kaikki oli aluksi ok, nyt exä ei voi tuoda lapsia meille jos minä olen kotona/näkyvissä. Viime viikonloppuna menin kävelylle siksi aikaa, sillä edellisellä kerralla tämä exä kirjaimellisesti romahti eteiseemme. Ja sitä pelästyivät jo lapsetkin kovasti.

Kävimme eilen ystäväpariskunnan kanssa syömässä. Toinen heistä päivitti tiedon facebookkiin. Exä pommitti aluksi miestä, sitten yritti soittaa minulle monta kertaa. Lopulta sain viestin, jossa minut haukuttiin hu*raksi ja ystävävarkaaksi... Me emme siis saisi nähdä hänen ja hänen EX-miehensä ystäviä. Minä en saisi olla mukana näissä tapaamisissa.

Kuulemma kuitenkin pärjää lasten kanssa, ei halua enempää omaa aikaa (ollaan ehdotettu, että lapset voi olla meillä pidempään, jos haluaisi vaikka lähteä lomamatkalle tms.)

Olen oikeasti ihan loppu näiden oikutteluiden kanssa. Mitä jos aika ei paranna tätä? Tiesin kyllä mitä tein, kun rakastuin mieheen jolla on jo yksi perhe - mutta en mitään tälläistä odottanut.

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetty mies tai nainen on kaiista pahimpia. Itse kokenut molemmat.

Vierailija
222/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:39"]

Viesti numero 62 oli nyt niin täynnä soopaa, että pakko puuttua.

Me olemme ehdottaneet, että lapset olisivat meillä enemmän, ei käy. Exä tuo lapset meille, sillä eivät ole missään päivähoidossa. Mies puolestaan vie lapset sunnuntaina äidilleen. Minulla on oikeus olla perjantaisin kotona, vaan voin siitä joustaa. Voin käydä lenkillä tai lähikaupassa.

Exä ei ole minun, eikä miehen facebook-kaveri. Se, että ystäväpariskunnan toinen osapuoli päivitti naamakirjaan jotain, ei ole meidän syymme. Lisäksi päivitys oli siis "Ravintolassa X, henkilöiden A, B, C ja D kanssa. Että ei mitään pusnusmus -meininkiä.

Exä tietää, ettei häntä ole petetty. Kun hän heittäytyi polvilleen eteisen lattialla itkemään, lapset pelästyivät. Ja varmasti kärsivätkin näkemästään. 

Avioeropaperit on jätetty elokuussa.

Kiitos.

[/quote]

Eikö sinulla liikkunut mitään muuta sillä hetkellä mielessä kuin "iyyh" kun näit eksän romahtavat eteisessä itkemään polvilleen? Tuossa kohtaa olisin taatusti tuntenut jonkinalisen piston sydämessäni tai edes sääliä, mutta en syyllistäisi eksää tunteistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:51"]

Mies ei ole rikki. Ehkä jopa ehjin koskaan tapaamani ihminen. Oli tehnyt eropäätöksen jo kauan aikaa sitten, ei enää rakastanut vaimoaan niinkuin ennen. Heillä ei ollut suurempaa läheisyyttä enää viimeiseen muutamaan vuoteen.

Avioero oli järkiratkaisu, koska tunteet exää kohtaan olivat jo kuolleet. Mies halusi jatkaa elämässän eteenpäin. Miksi sitä pitäisi tehdä tietty aika yksin, ennen kuin siitä tulee hyväksyttävää nauttia kaksin?!

[/quote]

Samaa soopaa kuullut läheltä ja kaukaa ja todellisuus osoittautunut myöhemmin aivan muuksi. Kursivoidun kohdan tiedän eksän käytöksenkin perusteella valheeksi, jota olen käyttänyt myös itse. En ikinä usko pariskunnista, että heidän välillään ei ollut seksiä enää viimeisissä vaiheissa kun asuttiin yhdessä, koska se harvemmin on totta.

"Selkeä tapaus. Mies ei halua puhua nyxän kanssa eron herättämistä kipeistäkin tunteista, koska hän pelkää nyxän suuttuvan miehen surusta ja nyxä luulee miehen pystyvän hyppäämään suoraan uuteen suhteeseen käsittelemättä eroaan, täysin rakastuneena uuteen naiseen. T. Terapeutti, joka on nähnyt tämän kuvion monta kertaa p.s. Kohta nyxäkin on exä ja mun sohvalla" Komppi tällekin!

Vierailija
224/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:20"]

No tämä nyxä ei kärsi nyt, joten ei sillä väliä. Asiat on minun ja miehen välillä paremmin kuin hyvin. Ei olla koskaan oltu näin onnellisia.

Mies ei ole sekaisin, enkä ole mikään laastari. Tosiaan, korostan edelleen, ollaan tunnettu vuosia. Eikä kiusata exää, en todellakaan hypi sen silmille, enkä pyöri hänen nenänsä edessä, missään. Ei olla varastettu hänen ystäviään, ei tuhottu hänen toimeentuloaan, eikä omittu hänen lapsiaan. Lapset ovat sen ikäisiä, etteivät edes tiedä mikä "naisystävä" on.

Jos en näkisi tällä suhteella mitään toivoa, en olisi tässä. Vaan nyt tuntuu hyvältä ja stabiililta. Edelleen, ei kukaan näe tulevaisuuteen.

[/quote]

Huh huh. Lapset ovat siis todella pieniä, taaperoita. =(

[/quote]

Joo ja justhan ap kertoi ettei lakanat heiluneet miehen kotona aikoihin. Taisi lapsiperhearki pistää miehen pään sekaisin ja etsimään uuden suhteen? :p

Vierailija
225/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:24"]

Mies on kyllä yli erostaan ja exästään. Puhui minulle jo aikoja sitten, kuinka vaikeaa heillä on ja ettei tiedä kauanko enää jaksaa olla ko. ihmisen kanssa yhdessä. Näitä asioita käytiin siis läpi ystävinä.

[/quote]

Mä en mitään muuta vihaa sitten niin paljoa kuin naisia, jotka puivat varatun miehen parisuhdeongelmia "ystävinä", kun selkeästi se ei ole pelkkää ystävyyttä.. :p

Vierailija
226/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 08:21"]Mutta terapeutti, mistä tietää sen, että asiat on käsitelty?
[/quote] toisilla menee kauemmin, toiset eivät toivu koskaan ja osa tokenee hyvin pian. Sen voin kertoa, että puolessa vuodessa ei toivi kukaan! Parissa vuodessa osa hyvinkin.

Vierailija
227/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa vähän sinisilmäiseltä.

Vierailija
228/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä oli sun suhde miehen exään? Kerran miehen ja lapset olet tuntenut pitkään, kaipa olet siis tuntenut myös tämän vaimon?

Vierailija
229/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuollaisessa liitossa, jossa ei juuri harrastettu seksiä viimeisnä vuosina. Liitto kesti lähes kolme vuosikymmentä. Kyllä niitä on. Arvasin että mieheni hakee uutta, ja löysikin, mutta en jaksanut välittää. Lähteminen oli liian työlästä ja kaverisuhteeksi muuttunut parisuhde turvallinen.

En silti hyväksy näitä naisia, jotka ryhtyvät miehen ymmärtäjiksi, ja puivat toisen parisuhdetta selän takana samalla kun perhoset vähän jo kutittelee vatsanpohjassa. Minäkin sekoilin ja vihasin, mutta se johtui eniten tästä petoksesta, ei niinkään itse erosta. Se että luotetuin ja läheisin ihminen valehtelee ja pui itselle todella tärkeitä, kahdenvälisiä asioita selän takana sellaisen ihmisen kanssa, joka omista intresseistään johtuen tekee kaikkensa kaataakseen liittonne samaan aikaan kun itse mietit näitä asioita yksin, on murhaavaa.

Mutta ymmärrän jo kaikenlaista. Mieheni suhde loppui aikanaan, minä olen onnellisempi kuin liitossa ja kaikki meni niinkuin pitääkin.

Vierailija
230/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikia viestejä, mutta tässä minun "tarinani". Tapasin miehen, kun hänen erostaan oli kulunut jo useita vuosia; nainen oli lähtenyt toisen matkaan ja lapset olivat jääneet isälle. Kun minä tulin kuvioihin, olikin kaikki lasten ongelmat yhtä äkkiä minun syytäni, lapset kuulemma oireilivat sitä, että mieheni oli uudessa suhteessa ja kodissa oli uusi nainen. Lapset olivat tuolloin 11 ja 13 ja heillä oli joitain ongelmia jo ennen minua eivätkä ne millään tavalla lisääntyneet minun tultuani perheeseen. 

Miehen exä jaksoi pommittaa tekstareilla yötä päivää ja haukkua meitä oikein olan takaa. Hän itse siis oli suhteessa toisen miehen kanssa, mutta jaksoi silti käyttää energiaansa meidän elämän hankaloittamiseen. Hänen luonaan lapsilla ei kuulemma ole mitään ongelmia, mutta kun toinen lapsista joskus meni äidilleen "pidemmäksi" aikaa, laittoi äiti lapsen kotiin jo noin kolmen päivän kuluttua.

Auta armias, kun meille syntyi vauva. Nyt kaikki olikin vauvan syytä, isommille (13 ja 15) ei enää kuulemma riittänyt tarpeeksi huomiota. Isä ihan vartavasten osti nuoremmalle esim. crossimopon ja käytti joka viikonloppu (myös äitiviikonloppuina) montulla ajamassa että lapsi saa riittävästi huomiota ja aikaa isältä. Tämäkään ei sitten loppupeleissä ollut mitään. Kun minä olin vauvan kanssa kotona, näin paljon asioita (mm. koulupinnaamiset) mutta nehän oli tietysti minun ja vauvan syytä eikä äidin luona sellaista esiintynyt (tosin näin lasta kyllä luvattomilla teillä myös silloin kun oli ollut äidin luona ja lähtenyt sieltä "kouluun").

Nyt lapset jo aikuisia ja toisella omakin lapsi. Yllätys yllätys; pojan lapsen äiti on pojan äidin mielestä huora. Tätä poikansa lapsen äitiä mieheni exä vainosi kunnes vainottu uhkasi tehdä ilmoituksen poliisille häirinnästä. Miehelleni exä lähettää edelleen viestejä (mitäs tästä on kulunut aikaa; oiska jotain 13 vuotta kun minä ja mieheni tavattiin). Ne onneksi ovat vähenemään päin, mutta valitettavasti jotkut vaan ovat ikuisesti katkeria. Sitä en ymmärrä, kuinka mieheni exän mies kestää kyseistä naista, kun exän perheen asiat tuntuvat olevan kiinnostuksen kohde numero 1. Käyttäisi vainoamisen sijaan energiansa miehensä ja lapsen lapsensa huomioimiseen. 

Tällä tarinalla haluan ap kertoa, että varaudu pitkään ja rankkaan vainoon miehesi exän taholta. Hän ei toivottavasti ole yhtä sitkeä kuin minun mieheni exä.

Vierailija
231/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha totuus on, että jos edellisen eron syitä ei ole käsitelty, seuraavassa suhteessa tuppaa tekemään samat virheet. T. Se terapeutti

Vierailija
232/232 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta terapeutti, mistä tietää sen, että asiat on käsitelty?