Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Kysymyksiä lapsettomille**

Vierailija
18.02.2015 |

Kysymykset

1. Miksi et ole hankkinut lapsia?

2. Kadutko päätöstäsi?

3. Mitä ajattelet lapsista yleensä?

4. Millaiset elämänarvot ja harrastukset omistat?

5. Oletko joutunut puolustelemaan päätöstäsi?

6. Onko sinulle sanottu lapsettomuudestasi jotain negatiivista, jos on niin mitä?

7. Minkä ikäinen olet? Ja milloin päätit ettei lapsia tule?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:45"]

Hah velojen perseitä ei pyyhi kukaan, kun nykyisinkään vanhuksia hoideta. Mitenkäs sitten kun ei eliitinkään vanhustenkodeissa ei homma toimi, kuvittelette muutenkin jo suurinosa, että teillä olisi isot eläkkeet tulevaisuudessa. Päinvastoin ehkä jos olisitte vuonna 40-50- luvuilla syntyneitä ja jo ennen 17-vuoden ikään aloittaneet työntekonne, kuten edesmennyt isäni, jonka eläke oli kk:ssa yli 5000 €. Ette voi käsittää tätä, kun kaikki hinnat nousee sellaisiin numeroihin, joihin teillä ns. hyvätuloisilla ei ole mitenkään varaa yksityisiä kustantaa ja teillähän hölmöillä vinkuu varmaan joka kuu luottokortit. Ette te niitä lapsia varmasti halua, mutta olette täydellisessä kusessa ilman lapsianne tulevaisuudesa.Kohta joku sanoo.."on mulla ystävää ja kaveria", ei ne kaverit ja ystävät pysy elämässä, kuten omat lapset pysyvät. Tehkää mitä teette ei ole minun ongelmani.

[/quote]

Oletko varma, että sinun lapset haluavat huolehtia sinusta kun olet vanha ja avuton??

Vierailija
82/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:45"]

Hah velojen perseitä ei pyyhi kukaan, kun nykyisinkään vanhuksia hoideta. Mitenkäs sitten kun ei eliitinkään vanhustenkodeissa ei homma toimi, kuvittelette muutenkin jo suurinosa, että teillä olisi isot eläkkeet tulevaisuudessa. Päinvastoin ehkä jos olisitte vuonna 40-50- luvuilla syntyneitä ja jo ennen 17-vuoden ikään aloittaneet työntekonne, kuten edesmennyt isäni, jonka eläke oli kk:ssa yli 5000 €. Ette voi käsittää tätä, kun kaikki hinnat nousee sellaisiin numeroihin, joihin teillä ns. hyvätuloisilla ei ole mitenkään varaa yksityisiä kustantaa ja teillähän hölmöillä vinkuu varmaan joka kuu luottokortit. Ette te niitä lapsia varmasti halua, mutta olette täydellisessä kusessa ilman lapsianne tulevaisuudesa.Kohta joku sanoo.."on mulla ystävää ja kaveria", ei ne kaverit ja ystävät pysy elämässä, kuten omat lapset pysyvät. Tehkää mitä teette ei ole minun ongelmani.

[/quote]

siis tehdäänkö lapsia vain siksi että ois sit "turvallinen vanhuus"? Täh? En tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:52"]Siinähän sitten velat hoitelevat itse itseään vanhuksina ilman eläkkeitä tai muitakaan palveluja tai sitten hoitelette 80-kymppisinä toisianne, kai se niinkin käy.
[/quote]

Siis oletko tosissasi tehnyt lapsesi itsellesi vanhustenhoitajaksi? Eipä oo itsekkyydellä rajaa siinä tapauksessa. Entä jos kuolevat ennen sinua, tai ette ole väleissä? Miksi luulet lapsettomien olevan yksinäisiä?

Vierailija
84/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

76 olet hel.etin tyhmä, en isästäni ole sanonut että hän olisi ollut vanhainkodissa, vaan tätä oli hesarissa, eli nämä kansanedustajat yms vanhustenkodit oli kysymyksessä tienaatko itse niin paljon, kuin kansanedustajat? eli eivät hekään palveluita saa. Niin että hah vain itsellesi.

Vierailija
85/99 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykset

En halunnut 20+ -ikäisenä, oli pakko saada työelämä käyntiin, eikä ollut laskujen maksajaa. 

2. Kadutko päätöstäsi?

Oman elämän aloittamistako? Ei ollut vaihtoehtoja. Kolmikymppisenä olisin halunnut lapsen, mutta vastaan tuli ikävä juttu eli kohdunpoisto. Ei ollut helppo juttu.

Pidän lapsista, kummilapsia paljon. Olen usein ollut se tarvittava aikuinen, jota tarvitaan kun sukset menneet ristiin. Auttanut taloudellisesti, ja ollut olkapäänä kun tarvitaan. Nyt kummilapset jo omilla siivillään, niin kuin pitääkin. Enkä oleta heidän minua huoltavan, kunhan joskus kiireiltään ehtivät meilin heittää.

Omat vanhemmat hoidettu jo haudan lepoon, nyt vaan katsottava miten lapseton sen saman tempun tekee. Vaikka olisikin omia lapsia, niin se ei suinkaan tarkoita, että he vanhempansa hoitaisivat.

Siis omistan? Velkaisen katon pään päällä ja jääkaapin, jossa on ruokaa. Elämänarvojakaan ei voi omistaa, mutta olen utelias tieteen, politiikan ja taiteen suhteen, hyvät keskustelut ovat aina tarpeen. Toivottavasti juuri palstalle tulleena löydän täältäkin muutakin kuin hiukan vyön alle lyöntejä ja kamalaa kielenkäyttöä.

Kyllä olen ollut pakotettuna, koska en ole halunnut kertoa kaikkea.

6. Onko sinulle sanottu lapsettomuudestasi jotain negatiivista, jos on niin mitä?

Kyllä on kaikenlaista sanottu. Et ole nainen, et ymmärrä elämästä mitään...jne, näitä riitti. Nyt sanojilla on jo lapsenlapsia, eli kakkoskierros menossa.

Olen 59-vuotias. Lopullinen päätös oli Kättärin leikkauspöydällä.

Vierailija
86/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En ole löytänyt vielä miestä.

2. Kadutko päätöstäsi?

- Kaduttaa etten ole jo löytänyt miestä jonka kanssa hankkia lapsia.

- Jos ne on hiljaa, käyttäytyy nätisti jne niin ne on ihan ok. Oma lapsi on tietysti ihan eri kun muitten mukulat.

-  Tykkään elää ns reunalla ja tehdä äkkiliikkeitä, mutta toisaalta pidän vakaasta arjesta. Olen ihan täyspäivätöissä kohtuu hyvällä palkallakin ja harrastan muutamaa urheilulajia.

- Olen joutunut selittelemään välillä jotain syitä miksei mulla ole miestä tai miks olen eronnut parisuhteesta (josta olisi tietty myöhemmin voinut seuratakkin lapsia).

- Ei ole. On vihjattu kyllä että voisi asettua aloilleen ja perustaa perheen.

- 26v ja en siis ole päättänyt mitään, haluaisin lapsia kyllä.

Vierailija
87/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 30. Lapset on suurelle osalle projekti, jolla täytetään elämää kun on tylsää, taloa sisustettu ja mies ei oikein halua. Koirakin on vanha eikä enää niin söpö. En halunnut tuollaista valheellisuutta ja tyhjyyden pakenemista, vahinkojakaan ei satu kuin yksinkertaisille. Joa yhden pilkerin ottaminen päivässä on ihan helvetin vaikeaa, en tiedä miten nämä älypäät pärjäävät lapsen kanssa, sillehän pitäis muistaa antaa ruokaakin joka päivä. Hengaan tällä palstalla, kun en tohdi lapsellisille kavereille ihan näin suoraan naureskella.

Vierailija
88/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:27"]

68 Miksi ja mitenkäs ne kaikilla voi adoptio lapsiakaan olla? Kaikkiko suomalaiset adoptoi? juuri niitä suomalaisia lapsia tarvitaan, jotka pitävät meidän maamme pystyssä kaikintavoin kulttuuristamme tinkimättä.

[/quote]

Ei tarvitse olla adoptiolapsiakaan. Miksi juuri minun pitäisi synnyttää tulevaisuuden veronmaksajia, kun joka tapauksessa monet muut haluavat synnyttää useampia?

[/quote]

Miksi tulevaisuuden veronmaksajia pitäisi ylipäänsä syntyä tai tulevia sukupolvia yleensäkään? Kun asiaa tarkemmin pohtii, niin ei ihmiskunnan jatkuminen ole mitenkään itsestäänselvän tärkeää. Ihmiskunta tulee joka tapauksessa väistämättä katoamaan, kuten mitä ilmeisimmin lopulta koko maailmankaikkeuskin.

Vierailija
89/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:32"]

mutta tunnetteko olevanne jotenkin epäarvokkaampia

[/quote]

Kyllä. Lapselliset halveksivat lapsettomia enemmän tai vähemmän avoimesti. Vähitellen olen alkanut itsekin uskoa, että olen huonompi ihminen. En silti aio tästäkään syystä hankkia lapsia.

Vierailija
90/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi ei näköjään tajua, kuinka pieni osa tulee tulevaisuudessa saamaan eläketta yli 5 tonnia (kun harva saa sitä edes nyt), puhumattakaan siitä, että velkoja ei ole ja kaikki maksettu jo ennenkuin lapsia on edes ollut vielä olemassa. Se on pieni prosentti koko väestöstä.

Vierailija
91/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teidän "suuret" eläkkeet sitten tulevat, jos niitä jälkipolvia ei ole? Äitiys on aina ollut luonnollinen asia ja se ei häviä mihinkään.

Vierailija
92/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole voinut kun en ole löytänyt vakaata parisuhdetta.

2. Kadutko päätöstäsi?

Ei ole oma päätös.

Toisten kakarat usein rasittavia, oma voisi olla kiva.

Opiskelen työn ohessa. Harrastuksiin ei jää aikaa.

Ei ole päätös.

Se klassinen "lapsettomilta saa parhaat neuvot" - sen jälkeen kun on itse varta vasten kysytty mielipidettä johonkin lapsenkasvatusasiaan, mutta vastaus ei miellyttänyt.

Kohta 40. Ja en ole päättänyt!

Vierailija
93/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:58"]

Mistä teidän "suuret" eläkkeet sitten tulevat, jos niitä jälkipolvia ei ole? Äitiys on aina ollut luonnollinen asia ja se ei häviä mihinkään.

[/quote]

Miksi jälkipolvia ei tulisi? Kuten sanoit, äitiys on luonnollinen asia eikä häviä mihinkään. Valtaosa ihmisistä hankkii lapsia. Me (vapaaehtoisesti) lapsettomat olemme pieni vähemmistö.

Vierailija
94/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En ole voinut kun en ole löytänyt vakaata parisuhdetta,

2. En ole tehnyt sellaista päätöstä.

3. Lastenhoito on raskasta. Oma voisi silti olla kiva.

4. En ehdi harrastaa. Opiskelen työn lomassa.

5. En ole tehnyt sellaista päätöstä.

6. Vain klassinen "lapsettomilta saa parhaat kasvatusneuvot" - sen jälkeen kun oli varta vasten kysytty mielipidettä kasvatuksesta, eikä vastaus miellyttänyt.

Ei ihmiset yleensä päin naamaa sano ikäviä, mutta tietäähän sen että itsekseen ajattelevat vaikka mitä.

7. Kohta 40. En ole tehnyt sellaista päätöstä.

Vierailija
95/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en ymmärrä miks jotkut ihmiset tulee peppu kipeiks siitä et ne ei halua lapsia ?

Ihan ku tää maailma ei olis jo ylikansotettu...

T.14v poika

Vierailija
96/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:08"]

1. En ole voinut kun en ole löytänyt vakaata parisuhdetta,

2. En ole tehnyt sellaista päätöstä.

3. Lastenhoito on raskasta. Oma voisi silti olla kiva.

4. En ehdi harrastaa. Opiskelen työn lomassa.

5. En ole tehnyt sellaista päätöstä.

6. Vain klassinen "lapsettomilta saa parhaat kasvatusneuvot" - sen jälkeen kun oli varta vasten kysytty mielipidettä kasvatuksesta, eikä vastaus miellyttänyt.

Ei ihmiset yleensä päin naamaa sano ikäviä, mutta tietäähän sen että itsekseen ajattelevat vaikka mitä.

7. Kohta 40. En ole tehnyt sellaista päätöstä.

[/quote]

Kas, vastaukseni olikin jo tallentunut, vaikka sain virheilmoituksen.

91=93

Vierailija
97/99 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:52"]Siinähän sitten velat hoitelevat itse itseään vanhuksina ilman eläkkeitä tai muitakaan palveluja tai sitten hoitelette 80-kymppisinä toisianne, kai se niinkin käy.
[/quote]

Ja tämä on jos mikä on itsekäs ajatus tehdä lapsia.

Vierailija
98/99 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:00"]He jotka eivät ole mielestänsä sopivia äideiksi, pidättekö sitten hirviönä itseänne?
[/quote]

En pidä. Olisin varmasti ihan ookoo. Sitten taas toisaalta, olen jo kaksi kertaa sairastanut masennuksen. Koen että minun pitäisi luottaa omaan terveyteeni ensin lapsia. Se ei ole reilua lapsia kohtaan, eikä ennenkaikkea omaa terveyttäni kohtaan, tehdä asioita joista ei ole varma selviävänsä terveenä.

Vierailija
99/99 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, koska kumppanini eivät ole halunneet lapsia. Ei se ole mikään päätös. Kukaan ei ole kommentoinut. Epäarvokas ei ole mikään sana, joten opetathan edes lapsillesi suomea, arvoton toisten lapsettomuudella mässäilijä.