Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Kysymyksiä lapsettomille**

Vierailija
18.02.2015 |

Kysymykset

1. Miksi et ole hankkinut lapsia?

2. Kadutko päätöstäsi?

3. Mitä ajattelet lapsista yleensä?

4. Millaiset elämänarvot ja harrastukset omistat?

5. Oletko joutunut puolustelemaan päätöstäsi?

6. Onko sinulle sanottu lapsettomuudestasi jotain negatiivista, jos on niin mitä?

7. Minkä ikäinen olet? Ja milloin päätit ettei lapsia tule?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:58"]Ei mikään ihme että suomalaisia miehiä ei kiinnosta suomalaiset naiset, kun vastaus on aina minä itse.
[/quote]
Täh? Minä itse mitä? Haluan lapsia? En halua lapsia? Eiköhän isäksi painostaminen ole suurempi itsekkyyden ilmentyminen

Vierailija
62/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jo jonkin aikaa tätä ketjua, lopettakaa jo trollaaminen. Kukkahatu hyysärit vastailee ja hups niitä lapsia kyllä on ja tulee lisää,mutta ei niiden suomalais miesten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:45"]

Hah velojen perseitä ei pyyhi kukaan, kun nykyisinkään vanhuksia hoideta. Mitenkäs sitten kun ei eliitinkään vanhustenkodeissa ei homma toimi, kuvittelette muutenkin jo suurinosa, että teillä olisi isot eläkkeet tulevaisuudessa. Päinvastoin ehkä jos olisitte vuonna 40-50- luvuilla syntyneitä ja jo ennen 17-vuoden ikään aloittaneet työntekonne, kuten edesmennyt isäni, jonka eläke oli kk:ssa yli 5000 €. Ette voi käsittää tätä, kun kaikki hinnat nousee sellaisiin numeroihin, joihin teillä ns. hyvätuloisilla ei ole mitenkään varaa yksityisiä kustantaa ja teillähän hölmöillä vinkuu varmaan joka kuu luottokortit. Ette te niitä lapsia varmasti halua, mutta olette täydellisessä kusessa ilman lapsianne tulevaisuudesa.Kohta joku sanoo.."on mulla ystävää ja kaveria", ei ne kaverit ja ystävät pysy elämässä, kuten omat lapset pysyvät. Tehkää mitä teette ei ole minun ongelmani.

[/quote]

Nykyäänkään lapset eivät välitä iäkkäistä vanhemmistaan, vaan heidät sysätään muiden hoidettavaksi, joko laitoksiin tai kaiken arvostelun alapuolella olevaan kotihoitoon. Miksi ihmiset kuvittelevat omien lastensa huolehtivan heistä, kun he itsekään eivät huolehdi omista vanhemmistaan?

Vierailija
64/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 44, en ole koskaan halunnut lapsia. Eniten ärsyttää kommentit kuka sua sitten vanhana hoitaa. Tältä kylältä vietiin ensin erityislapsia apukouluun taksilla, nyt pikkubussilla , niistä ehkä 5% on ehkä tulevia veronmaksajia joten joo, saa joku minutkin hoitaa vanhana, kyllä mä olen myös aika monen kakaran koulukyyteihin ja terapiakustannuksiin osallistunut.

Vierailija
65/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:00"]Hei ikisinkku millaista miestä etsit?
[/quote]

Off topic, mutta tässä toivomuslistani:
40-45v., sinkku, lapseton, itsenäinen (ei äidissään kiinni), ei väkivaltainen, ei alkoholiongelmaa, luotettava, korkeakoulutettu, ei omahyväinen, ahkera, viihtyy kotona ja mökillä, rakastaa matkustamista eikä pelkää uusia asioita, kätevä kodinhoitaja. Tässä samalla syyt, miksi edelliset suhteeni ovat kaatuneet

Vierailija
66/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:52"]

Siinähän sitten velat hoitelevat itse itseään vanhuksina ilman eläkkeitä tai muitakaan palveluja tai sitten hoitelette 80-kymppisinä toisianne, kai se niinkin käy.

[/quote]

Hulluin syy hankkia lapsia olis kuvitelma siitä että omat lapset hoitaa sut kun olet vanha. Olet onnekas jos sinun ovat tulevia omaishoitajiasi, mutta sairaalat ja vanhainkodit ovat täynnä puolisonsa menettäneitä vanhuksia, joilla on lapsia jotka eivät koskaan käy heitä katsomassa saati että hoitaisivat tai tekisivät mitään vanhempansa hyväksi. Surullista mutta näin se enenevässä määrin vaan menee. Eli se että on lapsia ei tarkoita että sulla on takuuvarma omaishoitaja sitten vanhana. Mieti sitä.

Vierailija
67/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset lapset ovat tulevaisuutemme turva.

Vierailija
68/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:12"]

Suomalaiset lapset ovat tulevaisuutemme turva.

[/quote]

Kyllä, mutta ei niiden ole pakko olla omia lapsia.

Vierailija
69/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pk-seudulla katukuvassa ei näytä vaunuja lykkivän muut kuin maahanmuuttajat.

Vierailija
70/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

69:lle ei täällä näy kuin värillisiä. Suurinosa mustia lastenrattaineen chillaisemassa ympäri kaupunkia ja vielä ISÄT JA ÄIDIT YHTÄAIKAA! Mahtavat rikkaita olla, kun varaa moiseen on.

Vierailija
71/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 Miksi ja mitenkäs ne kaikilla voi adoptio lapsiakaan olla? Kaikkiko suomalaiset adoptoi? juuri niitä suomalaisia lapsia tarvitaan, jotka pitävät meidän maamme pystyssä kaikintavoin kulttuuristamme tinkimättä.

Vierailija
73/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen "tiennyt" 16v saakka, etten saa lapsia sairauden takia. Se ei pitänyt ihan paikkaansa, mutta se on toinen tarina. Lapseton olen silti, ihan omasta päätöksestä.

2. En kadu

3. Rasittavia tapauksia aika pitkälti, jos kyse ei ole sisarusteni lapsista ja kummilapsistani:).

4. Elän ihan tavallista elämää mieheni kanssa. Miehelläni on 21v tytär ja häneen olemme paljon yhteydessä. Käymme töissä, matkustellaan aika paljon lomilla. Minä luen paljon kirjoja, käyn uimassa ja mies käy lenkillä. Ihan peruselämää, Helsingissä.

5. En alunperin sitä lapsettomuuspäätöstä ole itse tehnyt, en voi vastata tähän.

6. Ei ole koskaan sanottu mitään ikävää. 

7. 47v , on jo tilanteeni tullut selväksi edellä. Tein abortin 40v. Eli tulin raskaaksi, vaikka ei pitänyt olla mahdollista ja villinä nuorena harrastin seksiä paljon ilman ehkäisyä. ( Tyhmää! Tiedän!).

En kadu aborttiakaan, raskaus oli shokki! Elämä on ollut onnellista ilman omaa lasta.

Vierailija
74/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:18"]onko totta että luovuus yhdistää lapsettomia? :) [/quote] Minun fiksuimmat tuntemani naiset ovat vapaaehtoisesti lapsettomia. http://www.tiede.fi/keskustelu/59272/ketju/suomalaistutkimus_alykkaat_naiset_eivat_tee_lapsia ja sitten on tämä.

[/quote]

Mutta lasten tekemättä jättäminen ei tee älykkääksi.

Vierailija
75/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Miksi et ole hankkinut lapsia?
Nuorempana aattelin, että mulla on varmasti lapsia kun olen 25v. Muutama kuukaus sitten kyseinen luku tuli täyteen, enkä tiedä tuleeko niitä lapsia koskaan. Mulla on ollu erittäin vaikea lapsuus/nuoruus - isä on alkoholisti ja äiti ei osoittanut rakkautta. Ja se kaikki näkyy kyllä mussa tänä päivänä - sairastuin keskivaikeaan/vaikeaan masennukseen ja ahdistuneisuuttakin on. Olen tällä hetkellä työkyvytön, tosin ammatti on..mutta musta tuntuu, että en jaksa siihen palata --> pitäisi opiskella toinen. Eli summattuna: menneisyyden takia en tiedä tulisko musta hyvä äiti. Tietenkään en halua hankkia lapsia nyt, kun en ole kunnossa..mutta sitten kun olo paranee. En halua kellekkään niin kurjaa lapsuutta, kun mulla on ollu. Ja toinen on tuo opiskelu - hyvä olis saada uus ammatti ennen kun lapsia alkaa suunnitella..

*Kadutko päätöstäsi?
En ole kerennyt vielä katua. Lähinnä pelkään, ettei lapsia tule.

*Mitä ajattelet lapsista yleensä?
Tykkään lapsista ja olen huomannut että usein tulee ihan mielenkiinnosta seurattua sivusta, jos jollain on vauva mukana kaupassa tms :)

*Millaiset elämänarvot ja harrastukset omistat?
Harrastan nyt lähinnä ulkoilua. Ennen masennusta aktiivisesti kuntosalia. Olen lopettanut alkon käytön kokonaan - tosin join sitä muutenkin vähän(1-2 annosta/kk). Mutta tällä hetkellä tuntuu että on parempi näin.

*Oletko joutunut puolustelemaan päätöstäsi?
En.

*Onko sinulle sanottu lapsettomuudestasi jotain negatiivista, jos on niin mitä?
Tiedän että äitini ja anoppini odottaa lapsenlapsia..ja varsinkin anoppi, kun hänellä lapsenlapsia ei vielä ole. Välillä tulee sitten painostusta vähän siihen suuntaan, että eikö niitä lapsenlapsia vois jo tulla.

*Minkä ikäinen olet? Ja milloin päätit ettei lapsia tule?
25v. Parin viime vuoden aikana olen alkanut epäillä, että olisko musta kuitenkaan äidiksi? Mutta mitään lopullista päätöstä asiasta ei vielä ole.

Vierailija
76/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:45"]

Hah velojen perseitä ei pyyhi kukaan, kun nykyisinkään vanhuksia hoideta. Mitenkäs sitten kun ei eliitinkään vanhustenkodeissa ei homma toimi, kuvittelette muutenkin jo suurinosa, että teillä olisi isot eläkkeet tulevaisuudessa. Päinvastoin ehkä jos olisitte vuonna 40-50- luvuilla syntyneitä ja jo ennen 17-vuoden ikään aloittaneet työntekonne, kuten edesmennyt isäni, jonka eläke oli kk:ssa yli 5000 €. Ette voi käsittää tätä, kun kaikki hinnat nousee sellaisiin numeroihin, joihin teillä ns. hyvätuloisilla ei ole mitenkään varaa yksityisiä kustantaa ja teillähän hölmöillä vinkuu varmaan joka kuu luottokortit. Ette te niitä lapsia varmasti halua, mutta olette täydellisessä kusessa ilman lapsianne tulevaisuudesa.Kohta joku sanoo.."on mulla ystävää ja kaveria", ei ne kaverit ja ystävät pysy elämässä, kuten omat lapset pysyvät. Tehkää mitä teette ei ole minun ongelmani.

[/quote]

Hah itselles:) Entäs jos meillä lapsettomilla on ollutkin varaa laittaa rahaa jemmaan ja ostaa vanhuuden varalta palvelut jostakin todella korkeatasoisesta yksityisestä hoitokodista?

Vierailija
77/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:05"]

Kysymykset

1. Miksi et ole hankkinut lapsia?

Koska en ole halunnut lapsia itselleni.

2. Kadutko päätöstäsi?

En ole tehnyt mitään päätöstä. Ei ihminen voi päättää, että haluaa, eikä voi päättää olla haluamatta. Minulla vain ei ole ollut halua lapsen hankintaan.

3. Mitä ajattelet lapsista yleensä?

Pidän lapsista tosi paljon ja viihdyn heidän seurassaan. Sukulais- ja kummilapsia rakastan yli kaiken.

4. Millaiset elämänarvot ja harrastukset omistat?

Arvoja tai harrastuksia ei voi omistaa. Minulla ei taida olla sen kummempia elämänarvoja. Harrastan kirjallisuutta, oopperaa, kuvataidetta ja matkailua.

5. Oletko joutunut puolustelemaan päätöstäsi?

En ole tehnyt päätöstä olla hankkimatta lapsia. Mutta jos tarkoitat lapsettomuutta, niin ei, en ole koskaan joutunut puolustelemaan sitä.

6. Onko sinulle sanottu lapsettomuudestasi jotain negatiivista, jos on niin mitä?

Ei ole koskaan sanottu mitään negatiivista.

7. Minkä ikäinen olet? Ja milloin päätit ettei lapsia tule?

Olen 61-vuotias. Olen tiennyt lapsesta saakka, etten hanki lapsia.

[/quote]

Vierailija
78/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että viesti 75 tuli yhteen pötköön. Tabletilla palstailen :)

T:n25

Vierailija
79/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole halunnut lapsia koskaan, miksi ihmeessä vanhuksena heitä haluaisin? Kärkkymään rahojani??

Vierailija
80/99 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:27"]

68 Miksi ja mitenkäs ne kaikilla voi adoptio lapsiakaan olla? Kaikkiko suomalaiset adoptoi? juuri niitä suomalaisia lapsia tarvitaan, jotka pitävät meidän maamme pystyssä kaikintavoin kulttuuristamme tinkimättä.

[/quote]

Ei tarvitse olla adoptiolapsiakaan. Miksi juuri minun pitäisi synnyttää tulevaisuuden veronmaksajia, kun joka tapauksessa monet muut haluavat synnyttää useampia?