Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä stressi opparista

Vierailija
24.11.2021 |

Minulla on valtava kiire valmistua ja olisi yhä järkyttävä määrä työtä opparissa. Koko projekti ollut paskamainen kokemus surkean ohjaajan ja useasti vaihtuvien aiheiden myötä. Sanotaan, ettei sillä ole väliä miten paska työstä tulee, ettei ketään kiinnosta. Itse ajattelen liian perfektionistisesti ja tuntuu, että oma ihmisarvo riippuu jo tästä työstä. Juoksen aikaa vastaan samalla kun tuntuu, että teen paskaa jälkeä. Ohjaajalta ei ole saanut mitään apua ja yksin on saanut selvitä. En tiedä millä voimilla ja asenteella saisin itseni tässä muutaman viikon aikana tekemään tämän työn valmiiksi. Tutkinto on tätä vaille valmis, välillä mietin etten haluaisi enää edes valmistua, ettei minun tarvitsisi julkaista paskaa työtäni julkisesti. Koko kehoni sortuu tämän stressin alla kaikkien sen aiheuttamien oireiden myötä. En tiedä miten jaksan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi epävarmuudessa eläminen on ihan hyvää harjotusta työelämää ajatellen. Pitäydy perusasioissa ja tee oma työ, pidä struktuuri kunnossa ja viimeistele lopuksi oikeinkirjoitus, älä liikaa vertaa itseäsi muihin, perehdy lähdemateriaaleihin ja aiempiin saman aihealueen / vastaavan koulutustason töihin.

Lopuksi ehkä se tärkein: koska sulla on kiire valmistua, niin aikatauluta - ja pitäydy siinä aikataulussa. Mitä haluat saada aikaan kuukausitasolla, entä viikkotasolla ja mitä panostusta se vaatii päivittäin. Jaa työ muutamaan isoon osa-alueeseen (=johdanto, teoria, tutkimusosuus) ja aseta itsellesi hieman liian tiukka aikataulu, joka on kuitenkin realistinen. Jossain vaiheessa huomaat, että työsi on yhteenvetoa/johtopäätöksiä vaille valmis.

Ugh.

Vierailija
2/5 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arrgh. Olen saanut ohjaajalta hyvää palautetta AMK -opparista. Teoriaosuus on mielestäni hyvin kirjoitettu, aineisto on kerätty ja analysoitu ja pilkottu ja pureskeltu, mutta en vain enää tiedä, mitä tästä tulee. Oliko aineisto liian laaja ja nyt hukun siihen? En vain saa tarttumapintaa enää tähän. En tiedä mitä sillä teen, en edes muista mikä työn aihe lopulta oli.

Tein kovasti töitä ja nyt lopputulos on se että "tästä nyt vaan tuli tällainen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kysele sun opparin perään, eikä juuri todistuksenkaan, valmistumisesi jälkeen. Turha stressata.

Vierailija
4/5 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kysele sun opparin perään, eikä juuri todistuksenkaan, valmistumisesi jälkeen. Turha stressata.

Mutta kun siinä opparissa on myös tiettyjä vaatimuksia, että se menee edes läpi.

Vierailija
5/5 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu prosessiin, että välillä sen "synnyttäminen" ahdistaa ja tuntuu, että on hakoteillä ja tuuliajolla.

Kyllä se valmistuu ja asiat jäsentyvät.

Varmasti !!!!!

Tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä