Miksi joillakin näkyy raskauskilot 2-3 vuotta raskauden jälkeen...
....mutta Mintulla on kroppa kondiksessa 3 viikkoa synnytyksestä?
Taitaa olla nämä "raskauskiloista" kärsivät naiset vain laiskoja?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 00:54"]
Niitä hävettää ;)
[/quote]
Ei, vaan niitä hävettää, joilla on pakkomielle saada kaikki kilot heti pois. Kaikki muut ottaa elämän vähän rennommin.
[/quote]
Kyllä sitä on sitten kuuskymppisenä kiva ottaa rennosti ja lykkiä rollaattoria menemään, kun polvet on pettäneet ylipainon takia.
[/quote]
Höpöhöpö tuollaisille. Äitini sai 2 lasta, ja molemmista jäi pysyvästi noin 20 kg ylipainoa. 50-kiloinen muuttui raskauksien ja kotona vietettyjen pikkulapsiaikojen myötä 90-kiloiseksi. Mutta on aina ollut elämäänsä tyytyväinen, kun ei ole yhtään ulkonäkökeskeinen ihminen. Ja nyt on 67-vuotias, täysin terve, ei mitään säännöllisiä lääkityksiä, käy eläkeläisille tarkoitetulla kuntosalivuorolla, matkustelee isän kanssa jne. Ei se ylipaino jos nyt ei ihan sairaaalloista ole, useimmille mitään kovin dramaattista aiheuta terveyden kannalta.
[/quote]
Just näin. Ja näin hoitajana vielä, että hieman ylipainoiset "vanhukset" ovat terveempiä kuin nämä alipainoiset tai normaalipainoiset. Tietyssä iässä se on suojaava tekijä sairauksia ym vastaan.
Niinpä tosiaan. Annetaan vaan vauvan huutaa pari tuntia siellä vaunuissa kun mutsi lenkkeilee. Aivan varmasti! Miten en tuota tajunnu...
Jep meillä töissäkin sairastaa eniten eiisin tikku, me pullukat olemme terveempiä ja nautitaan elämästä enemmän.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:38"]
Jep meillä töissäkin sairastaa eniten eiisin tikku, me pullukat olemme terveempiä ja nautitaan elämästä enemmän.
[/quote]
No niin varmaan!
Joillakin vain ei tule niitä ylimääräisiä läskejä, joten niiden pudottamiseksi ei tarvitse mitään tehdä. Itsellekään ei jäänyt ylimääräistä yli 20 kilon painonnoususta huolimatta. Ja minä se vasta laiska olinkin.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:04"]Mulla ei kilot tullu raskaus aikana vaan sen jälkeen. Vauva vaan huus ekat puoli vuotta niin olin jumissa kotona. Siinä sitten kuin huomaamatta tuli muutama kilo lisää.. [/quote] Niin, että sun tuli sitten vain syötyä ihan liikaa! Olisit liikkunut! [/quote] Samaa mieltä! Huutava kakara vaunuihin ja ulos! Ei se siitä rikki mene kerta huutais muutenkin, saattaa jopa nukahtaa.
[/quote]
hauskaa kun näissä vastauksissa aina oletetaan, että ihmisillä on se yks lapsi. Tai sisarukset virikehoidossa ja äipällä vapaus menä niinkuin lystää.
mun vastaus: omalla kohdallani painoa on aina tullut reippaasti raskauksissa. Laihtumiseen liikkumisen ja syömisen lisäksi on vaikuttanut unen määrä ja laatu. Eli väsyneenä kroppa on sekaisin, liikunta tehottomampaa ja nälän/kylläisyyden säätely jotenkin sekaisin. Tuntuu vielä, että väsyneenä aineenvaihdunta ei pelitä normaalisti. Kilot on aina karisseet kuin itsestään, ts normaaleilla elintavoilla ilman erityisempää laihduttamista siinä vaiheessa kun yöt rauhoittuvat.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:33"]
Mitä se ap sua haittaa, jos muilla kuin jollain Mintulla on raskauskilot jääneet pysyviksi?
Sittenhän se Minttu, tai sä, jos olet hoikka ja hyvännäköinen, vaan loistatte ja näytätte entist paremmalta verrattuna muihin plösöihin! Siis eikö se olis just parempi niin!?
[/quote]
Veikkaan ap:n olevan mies ja katkera kun simpsakasta vaimosta on kuoriutunut pläski mamma. Joillekkin se voi olla ihan ok, jotkut haluaisivat vaimonsa takaisin. Monelle "äitylille" se ei vaan ole mahdollista, kun eivät sitä itse halua ja ihmettelevät kun ukko vaatii älyttömyyksiä.
Mä olin läski jo alunperinkin. Raskauskiloja ei tosin tullut joten oonhan mäkin entisissä mitoissani 3 viikkoo synnärin jälkeen...
Miksi? Mitä sitten?
Ehkä ne näkyy koska niitä on.
Täytyy kyllä sanoa, että minullakin oli 20-vuotiaana samantyyppiset ajatukset kuin ap:lla. Esikoisen imetys vei omia kiloja 10kg ja raskauskiloja toiset samanlaiset.
Ajattelin, että tokihan muutkin pystyy, kun itsekin pystyin. Jos ei niin ovat laiskoja.
Noh, nyt 2-vuotta kuopuksen syntymästä painan enemmän kuin silloin kun aloin esikoista odottaa.
Maitoallergia ja valvotut yöt ovat tehneet tehtävänsä. En jaksa, ja toisaalta olen tyytyväinen näin.
Ikä tuo viisautta mukanaan. Sama pätee moniin asioihin, en arvostele nykyään muiden tekemisiä! Jokainen meistä tekee varmasti kuin parhaaksi näkee.
Nauttikaa elämästä!
No mitta on se melko jäätävää, kun mammalla on joku 50kg ylipainoa ja on pienten lasten äiti. Miten sitä jaksaa mitään??? Tai vaikka raskauskilot lähtiskin ja silti jää ylipainoa...
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:48"]
Täytyy kyllä sanoa, että minullakin oli 20-vuotiaana samantyyppiset ajatukset kuin ap:lla. Esikoisen imetys vei omia kiloja 10kg ja raskauskiloja toiset samanlaiset. Ajattelin, että tokihan muutkin pystyy, kun itsekin pystyin. Jos ei niin ovat laiskoja. Noh, nyt 2-vuotta kuopuksen syntymästä painan enemmän kuin silloin kun aloin esikoista odottaa. Maitoallergia ja valvotut yöt ovat tehneet tehtävänsä. En jaksa, ja toisaalta olen tyytyväinen näin. Ikä tuo viisautta mukanaan. Sama pätee moniin asioihin, en arvostele nykyään muiden tekemisiä! Jokainen meistä tekee varmasti kuin parhaaksi näkee. Nauttikaa elämästä!
[/quote]
Terve asenne. Monella ei ole tuollainen, vaikka sitä ulospäin yrittääkin. Sitä ei ulkopuolinen välttämättä huomaa, mutta oma mies sen kyllä havaitsee. Ei enää seksiä valot päällä, ei seksikkäitä asusteita, ei esitellä ylpeänä itseään miehelle (vaikka esim tissit monella olisi ihan esittelykamaa niiden lisäkilojen ja pushuppien kanssa..).
Mitä se ap sua haittaa, jos muilla kuin jollain Mintulla on raskauskilot jääneet pysyviksi?
Sittenhän se Minttu, tai sä, jos olet hoikka ja hyvännäköinen, vaan loistatte ja näytätte entist paremmalta verrattuna muihin plösöihin! Siis eikö se olis just parempi niin!?