Kun rahat ei riitä, niin jätättekö syömättä vai annatte laskujen mennä ulosottoon?
Kommentit (94)
Olipa kerran eräs hyvin köyhä ..vaan ei ole enää nyky suomessa..............kukaan ei kuole suomessa nälkään niin kuin muualla maailmassa joten lässytys seis ja apuja saa tarvittaessa myöskin laskuihin.
Laskut maksetaan aina heti kun ne kilahtavat nettipankkiin.
Mä teen jotain ihan muuta. Se alkaa iillä.
Täällä palstalla on vain hyvätuloisia.
Ei ole tuollaista tilannetta ollut.
Vuokra, kotivakuutus, vesi ja sähkö maksetaan sekä puhelin. Kaikki muu ulosottoon.
En kumpaakaan. Siirrän laskujen eräpäivää tai pitkitän maksua kunnes on palkkapäivä.
Olen ollut 5v työttömänä enkä silti ole koskaan joutunut valitsemaan laskujen ja ruuan väliltä. Mihin ap on kaikki rahansa tuhlannut?
Ainoastaan sairaala- ja hammaslääkärikäyntikulut annan mennä ulosottoon. Kotivakuutuksenkin lopetin kun ei varaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan sairaala- ja hammaslääkärikäyntikulut annan mennä ulosottoon. Kotivakuutuksenkin lopetin kun ei varaa siihen.
Ei ole varaa maksaa 80€/vuosi? Sen verran maksaa minun kotivakuutukseni.
Vierailija kirjoitti:
En kumpaakaan. Siirrän laskujen eräpäivää tai pitkitän maksua kunnes on palkkapäivä.
Tätä minäkin. Joku joskus mennyt perintään, sinne saa myös sovittua.
Tietysti laskut pitää maksaa. Täytyy olla päästään viallinen jos ei ota vastuuta omista menoistaan.
Ihmetyttää aina, mitä ovat nämä mystiset laskut, joihin kaikki rahat menevät. Kovin paljon pakollisia laskuja ei peruselämisestä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa maksaa 80€/vuosi? Sen verran maksaa minun kotivakuutukseni. No kyllä sekin kirpasee kun eräpäivä koittaa.
Ulosotto on asia, jota kannattaa vältellä viimeiseen saakka. Eli olisin vaikka syömättä tovin, jos pitäisi noista kahdesta valita.
t. kerran ulosotossa ollut, ei koskaan enää takaisin
Ei ole varaa maksaa 80€/vuosi? Sen verran maksaa minun kotivakuutukseni. No kyllä sekin kirpasee kun eräpäivä koittaa.
--
Sen voi jakaa vaikka 4 osaan. Parikymppiä kerran kolmeen kuukauteen. Jos tuo on ylivoimaista, suosittelen jotain taloudenhallinta kurssia.
Mitä ovat pakolliset laskut? Asunto, vesi ja sähkö? En oikein keksi muita laskuja. Ehkä joku lääkäri ja lääkkeet, mutta nekinhän kattaa toimeentulotuki.
Joku puhelin, internet, vakuutukset, netflix, bussikortti, lomamatkat, spotify eivät todellakaan ole pakollisia
Sun pitää ap kertoa vähän enemmän tilanteestasi?