Monta lasta teillä on suunnitelmissa?
Kommentit (24)
 Mä olen jossain vaiheessa halunnut vähän isomman perheen, esim. neljä lasta, mutta nyt alkavat realiteetit painaa :) Katsotaan ensin, mitä tästä toisesta raskaudesta tulee. Esikoinen syntyi keskosena, joten hiukan pelottaa, mihin asti tällä kertaa päästään. Lisäksi mulla todettiin vähän aikaa sitten myoomia, ja jos sukurasituksesta jotain voi päätellä, tässä ei välttämättä mene kovin monta vuotta siihen, että aletaan harkita kohdun poistoa. Lapset pitäisi siis " hankkia"  suht nopealla aikataululla.
 Mieheni haaveilee, että pääsisi jossain vaiheessa tulevaisuudessa muuttamaan kotimaahansa, ja lasten olisi silloin hyvä olla jo vähän vanhempia. Miehelle olisi kuulemma riittänyt yksikin lapsi, ja ihan sama, kumpaa sukupuolta. Hänelle on tärkeintä, että lapset ovat hyvin kasvatettuja ja että vanhemmat jaksavat kiinnittää kaikkiin huomiota tasapuolisesti.
 Tähän loppuun vielä jatkokysymys: montako sisarusta teillä ja puolisoillanne on? Mulla on 4; miehellä 7, joista 5 elossa.
 Itse en halua yhtään enempää kuin kaksi. Kun mies ei Suomessa saa kovin hyväpalkkaista työtä, niin haluan päästä työelämään mukaan. Aion tehdä kaksi lasta ja sen jälkeen saa riittää. Sitten töihin ja säästämään rahaa: kuten edellisellä kirjoittajalla, niin myös minun miehellä haaveissa päästä asumaan ainakin väliaikaisesti kotimaahansa, ja olisi kiva saada säästettyä jonkun verran rahaa sinne. Niin, ei tuo raha ole kyllä ainoa syy, miksi niitä lapsia ei haluaisi lisää. Ei vain ole mitään hinkua tehdä enempää.
 En ole koskaan haaveillut suurperheestä. Mulla on yksi sisko ja myös miehelläni yksi sisko, joten meilläkään ei ole kovin suuret perheet :)

Pitäisi varmaan joku kompromissi löytää... Toisaalta meillä ei ole vielä sitä ensimmäistäkään, joten suunnitelmat saattavat muuttua puolin ja toisin ;)
 Itse en missään nimessä halua suurperhettä, olen todellinen epä-kodinhengetär! Minulla on kaksi sisarusta, miehelläni 5.
Meillä on kummallakin mulla ja miehellä kaksi veljeä. Miehelle ilmeisesti riittäisi kaksi lasta, mutta mä haluaisin kolme. Esikoinen on poika ja mulla on kovasti sellainen olo, että kakkonenkin on poika. Jos näin on, niin sitten ehkä saan joskus myöhemmin option siihen kolmanteen = tyttäreen! :)
 En osaa sanoa, mutta suurperheen aitina en voisi itseani mitenkaan kuvitella. Odottelemme esikoistamme syntyvaksi helmikuussa. Tulevaisuus sitten nayttakoot.
 Minulla on yksi sisko ja albanialaisella miehellani kaksi veljea.
 Meillä on toiveissa 2-3 lasta ja kahteen saisi tyssätä, jos seuraava tulija olisi eri sukupuolta kuin esikoinen. Jos taas samaa, on mies meinannut, että voisimme arpoa vielä kerran. ;o) Kolme on meille kuitenkin jonkinasteisesti maksimi, mutta jo niin kävisi, että enemmänkin jostain syystä maailmaan putkahtaisi, niin vastaan toki otettaisiin ja kaikkemme rakastettaisiin.
 Mutta enpä tiedä miten tässä käy, tuleeko meille yksi, kaksi vaiko eikö yhtään lasta lisää... Esikoistyttö on jo maailmassa ja iältään 6 vuotta, mutta seuraavaa on nyt yritetty alulle yli 2 vuotta ja on hankalaa, hankalaa... Noh, toivottavasti alkuvuodesta aloittamistamme lapsettomuustutkimuksista on apua. :o)

Ninni-03:
Tähän loppuun vielä jatkokysymys: montako sisarusta teillä ja puolisoillanne on? Mulla on 4; miehellä 7, joista 5 elossa.
Minulla on kaksi veljeä ja miehellä 4 siskoa ja 2 veljeä.
... nyt tai luultavasti koskaan. Saattaahan se mieli tietty seuraavan kymmenen vuoden aikana muuttua. Adoptiolasta olen joskus ajatellut. Mies kuitenkin haluaisi biologisia lapsia, kun on itse kasvattiperheestä. Sanoin, että jos synnytät niin hankitaan. Mutta mieskin on sanonut, että ei se ole tämän hetken juttu. Tietty ollaan tosi nuoria vielä ja ei sitä tiedä mitä elämä tuo tullessaan, mutta näillä näkymin ei lapset suunnitelmiin kuulu. Enkä oikein muutenkaan hyväksy ajatusta, että kaikkien pitäisi lapsia hankkia tai että lapset olisivat jotenkin elämän tarkoitus. Minulle riittää kun elän oman elämäni täysillä. :)
 tiedä yhtään. Yksi lapsi on, joka täyttää 18.10  7 kk:tta.
 Aika näyttää montako lasta tulee. Se riippuu niin monesta asiasta, eikä lopultakaan ole meidän käsissä.
 Jokatapauksessa ollaan ajateltu, että seuraavalle annettas ns. lupa tulla n. neljän- viiden vuoden päästä. Mutta eihän sitä tiedä saako niitä lapsia enää ja jos vaikka mieli muuttuu ja haluaaki aiemmin. Kuten sanoin, aika näyttää, mutta nyt saa riittää useaksi vuodeksi tuo yksi. Onhan yksikin lapsi ihme ja siunaus.:)
 Meillä on kaksi lasta, tyttö ja poika. Se riittää meille koska itsekin olen palanut takaisin työelämä ja edessä on suunnitella oman asunnon osto joten on hyvä että kumpikin ovat töissä.
 Niin, minulla on itse kaksi muita sisarusta ja miehelläni on 7 muita sisarusta.

Meille syntyy talvella ensimmäinen lapsemme jota olemme odottaneet kauan, kaksi vuotta !!! Haaveena on ollut 2-3 lasta, mutta ikävä kyllä ikä alkaa painamaan joten seuraavan raskauden olisi alettava melkein heti tämän ensimmäisen vauvan syntymän jälkeen.
 Minulla yksi sisarrus ja miehelläni kolme. Meillä myös haaveena
 muuttaa Suomesta pois joidenkin vuosien kuluttua, en vielä tiedä menemmekö mieheni kotimaahan vai ed. kotimaahamme. t. emmi
Tällähetkellä on 1 mutta ei tyydytä siihen vaan täytyy sitä ainki 1 pikkuveli/sisko tehä vielä pojalle. = ) Mutta jos se jää siihen kahteen niin hyvä niin mutta kyllä mä oon valmis hankkimaan enemmänki.
Eli mulla on 3 sisarusta ja miehellä, hmm öö oiskohan ollut 8 tai 9. = ))
Meillä on nyt 3 lasta ja ainakin yhden vielä haluaisin, miehelleni olisi riittanyt 1-2 lastakin. Ehkä oma " hinkuni" suurperheeseen on perua siitä että olin todella pitkään perheen ainut lapsi, sain sisaruksen vasta teini-iässä. Miehelläni taas päin vastoin, heillä oli 10 lasta joten hän oli päättänyt jo nuorena ettei itse halua paljon lapsia.
 tai mies varmaan enemmän neljää haluais..minulle riittää kolme. kaksi tyttöä on jo, kolmatta yritetään kuumeisesti, poika tai tyttö olisi enemmän kuin tervetullut.
 mulla 2 sisarta ja miehellä 8.
 Ensimmäinen lapsemme on nyt 8kk eikä meillä ole toinen vielä suunnitelmissa. Ajateltiin, että otetaan nyt yhden lapsen lapsuudesta kaikki irti ja katsotaan miten elämä vanhempina lähtee käyntiin. Haaveissa on kyllä vielä toinen tai jopa kolmaskin, mutta koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan..
 Itselläni on 5 sisarusta, miehelläni 4.
 Meilla on jo nelja - ja viidennesta haaveillaan; mies on aina halunnut kuusi, mutta kylla ja jos tama viides suodaan niin jaa viimeiseksi!
 Itsellani on vain veli ja miehella heita on 5 sisarusta yhteensa.
ja luulen että meidän lapsiluku on nyt täynnä. Nyt jos vielä kolmannen lapsen haluaisi, pitäisi ikävä kyllä ajatella jo rahan menoakin. Itse vielä opiskelen, joten opinnot pitäisi saada ainakin loppuun. Ei kolmas lapsi kuitenkaan ihan pois suljettu asiakaan ole, eihän sitä tiedä mitä tämä elämä tuo tullessaan. Minulla on yksi sisko ja miehelläni on 4 siskoa ja 3 veljeä.
Monta lasta teilä suunnitelmissa riittääkö pari lasta vai haluatteko suur perheen? Meillä on tällä hetkellä kaksi alle kolme vuotiasta lasta ja vauvakuume myllertää taas!!! Miehelläni oon unelmana saada suurperhe... Itse ehkä haluaisin vielä pari! Miten teillä?