Valkoiseksi maalattu puulattia vai mikä?
Meillä on vanhassa puutalossa lakattu (venelakka) ponttilautalattia, mikä nyt kellastunut ja tunkkainen. Kotime on väritykseltään vaalea. Luonnonvalkoista, kaapistot valkolakattua tammea (näyttää vaaleanharmaalta) ja beigeä. Katot valkoista helmipaneelia. Väliovet peiliovia, valkoisia ja listat valkoisia. Nyt haluasin raikastaa lattiat. Itse haluaisin niistä valkoiset ja mies on vaalean harmaan kannalla. Mitäs mieltä te olette? Kiitos vinkeistä etukäteen! :)
Kommentit (14)
Valkoinen! Harmaata ja muita värejä sitten lisäätte vaikka tapeteilla, verhoilla, kalustuksella ja muulla tekstiilillä ja somistuksilla.
Harmaata laittaisin. Mutta ei missään tapauksessa siniseen taittuvaa vaan sellainen lämmin hiukan vihreään taittuva kustavilainen harmaa.
Peinteinen harmaa puulattia on kauniimpi vanhaan taloon kun moderni kylmä valkoinen.
Vaalea maalattu puulattia oikein kerää pölyä, ja lisäksi on liukas.
Materiaalia ei vaihdeta, joten puun maalaus on nyt kysymyksessä. Aikalailla vielä menee teidän maut samoin kuin mun ja miehehi. Hyviä vinkkejä myös nuo harmaan sävyt. Valkoista vielä itse haikailen ja mietin olisiko se vielä kiiltävä, mutta pitää tuota harmaatakin vakavasti miettiä. Ajatteleisin, että valkoinen olisi raikkaampi kuin harmaa? Antakaa vain lisää vinkkejä ja kokemuksianne:)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:37"]
Laminaatti sanon minä
[/quote]
Ei sovi puulattian väriksi.
Huomaa taas, kun nainen kysymässä neuvoja raksahommiin. Termit täysin hukassa :)
Googleta lipeäkäsitelty lattia. Jännä vaalean harmaa sävy, joka voisi käydä teille.
Katson tuon lipeäkäsitellyn lattian. Ja mitenköhän mun termit on hukassa:D Luin aloitukseni uudelleen. Joku kirjoitusvirhe ja ajattelin, että ihmiset kyllä ymmärtää millainen lattia yms. materiaalit meillä on. Toki olisin voinut kertoa vielä tarkemmin, että katto on valkoiseksi maalattu helmipaneelia. Lattia on venelakalla lakattu mäntyinen ponttilautalattia vai mitä? No se ei tässä nyt ollut oleellista vaan lattian väri;)
Styleroomissa oli juuri vanha torniolaistalo, jonka puulattiat on maalattu valkoisiksi. Todella kauniin näköistä, mutta omistajan mukaan on haastavaa pitää lattiat puhtaan näköisinä. Löytyy myös blogista Lumimäellä. Ei omaa kokemusta, ihailen vain kuvista:)
Kiitos Lumimäki-vinkistä myös. Katson senkin:) Olen kyllä 'siisti' ihminen, joten puhtaana pito ei ole ongelma:)
Onko joku maalannut? Millä maalilla ja miten (pohjatyöt) teitte? Onnistuiko? :)
Aivan ihana blogi! :)