Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinderin yh:t

Vierailija
17.02.2015 |

Miehenä ihmettelen miten tinder onkaan niin täynnä yh äippiä. Jollain on yksi pahimmilla kaksi tai enemmän ja eri isien kanssa. Miten luulette että joku hyvä mies rupeaisi isäksi toisten lapsille? Mikä on miehen asema tuollaisessa perheessä? Elättää akkaa ja sen lapsia? Ylipäätänsä mitä tuo kertoo naisesta, jos tehdään lapsia ja erotaan miehestä, ei anna kovin hyvää kuvaa! Mikä teihin naiset on mennyt, ettekö pysty sitoutumaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää tällaiset aloitukset joltakin naisensa ja lapsensa jättäneeltä mieheltä, jolle vasta jälikäteen tuli mieleen, että lapset voivatkin ottaa jonkun toisen miehen isähahmokseen, kun oikeasta iskästä ei olekaan mihinkään?

Vierailija
22/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:36"]

Miehenä ihmettelen miten tinder onkaan niin täynnä yh äippiä. Jollain on yksi pahimmilla kaksi tai enemmän ja eri isien kanssa. Miten luulette että joku hyvä mies rupeaisi isäksi toisten lapsille? Mikä on miehen asema tuollaisessa perheessä? Elättää akkaa ja sen lapsia? Ylipäätänsä mitä tuo kertoo naisesta, jos tehdään lapsia ja erotaan miehestä, ei anna kovin hyvää kuvaa! Mikä teihin naiset on mennyt, ettekö pysty sitoutumaan?

[/quote]

Lapsillani on isä, eivät tarvitse toista. Mutta varmaan nimenomaan hyvä mies ryhtyisi isäksi toisen miehen lapsille, ei paha eikä huono mies. Miehen asema perheessä on olla isäpuoli, toinen aikuinen joka huolehtii ja välittää. Mitäkö kertoo minusta että olen yh? Sen että jäin kantamaan vastuuni ja huolehtimaan lapsista yksin kun iskä lähti viettämään villiä nuoruutta uudestaan, viinaa, nuoria naisia ja vastuunpakoilua. Olisiko pitänyt raahata takaisin väkisin ja kahlita patteriin kiinni? Vai tehdä samoin kuin mies ja antaa lapset lastenkotiin vai mitä oikein tarkoitat? Sitoutumiseen olisi tarvinnut ihan pakkokeinoja kun toinen päättikin että perhe-elämä ei olekaan mua varten, heippa.

Ja en ole Tinderissä, koskaan käynytkään vaan neljän yh:na löysin hyvän miehen. Nuoren, komean, koulutetun jolla on hyvä sydän ja joka rakastaa, palvoo ja kertoo tämän joka päivä. Yhteinen lapsikin tulossa. Olen kuulemma sellainen äiti jonka olisi itsekin halunnut, sellainen nainen jonka haluaa lastensa äidiksi.
[/quote]

Ja sitten heräsit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät halua sitoutua alle 25-30-vuotiaina ja sitten ihmettelevät, kun markkinoilla onkin yhtäkkiä pelkkiä yh:oita.

Vierailija
24/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äideillä (tai isilläkään) ei ole välttämättä aikaa tai halua roikkua baareissa etsimässä seuraa. Tinder on siitä kätevä, että samalla kun voi kokata ja hoitaa lapsia kotona meikittömänä, muutama edustava kuva hoitavat mielenkiinnon heräämisen. Siitä on sitten helppo alkaa jutella ja sopia treffit, joita silmällä pitäen voi sitten panostaa ulkonäköönsä.

Vierailija
25/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:53"]Niin siis hyvät miehet nimenomaan ovat sellaisia niin aikuisia, että voivat pitää huolta muistakin kuin itsestään ja biologisista jälkeläisistään. Hyvä mies viihtyy perhe-elämässä ja osaa kiintyä muihinkin kuin biologisiin lapsiinsa. 
[/quote]
Hyvä, että joku pystyy tuollaiseen. Itse tiedän etten pystyisi elämään perhe-elämää toisen miehen lasten kanssa. Muuten koen olevani ihan hyvä mies.

Vierailija
26/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä maailman väsynein yleistys yh-äideistä tuo, ja yhtä väsynyt yleistys "hyvistä" miehistä. Itse olen alle 30 v maisteritutkinnon omaava fiksu nainen jolla on yksi lapsi, hyvä ura aluillaan ja lapsella elämässään kunnollinen ja aktiivinen isä jonka kanssa yhteishuoltajuudessa eletään. Eroomme oli aikanaan pätevät syyt, mitkä eivät kuitenkaan vaikuta kykyymme huolehtia lapsesta yhdessä. Olen ollut sinkkuäiti 25-vuotiaasta, ja AINA hoitanut oman talouteni itse, lapsen kulut yhdessä hänen isänsä kanssa. Asutaan hyvällä alueella kivassa asunnossa, ja lähivuosien suuunnitelmiin ei ole muuttaa tästä eikä ottaa tänne ketään asumaan. Meillä on siis kaikkea mitä lapsen hyvinvointiin ja turvattuun elämään tarvitaan.

Se, mitä mahdolliselta uudelta suhteelta/tapailulta haluan on tasa-arvoinen henkinen kumppanuus ja fyysinen läheisyys, ja siihen minulla ja muilla sinkkuvanhemmilla on oikeus siinä kuin kaikilla ihmisillä. Yh:ksi päädytään niin monenlaisista syistä ja tilanteista, ettei meitä voi niputtaa yhteen - ja omien tuttavieni kohdalla yksikään ei ole tässä tilanteessa kevytkenkäisyyden tai huonojen elämäntapojen vuoksi.

Onneksi olen kohdannut ja tiedän olevan olemassa niitä oikeasti hyviä ja fiksuja miehiä, jotka näkevät minut ja muut sinkkuäidit naisena ja ihmisenä eivätkä pelkästään yh-äitinä, ja jotka kokevat myös lapsen mukavaksi uudeksi ihmiseksi elämässään. Ja joiden silmissä yh-vanhemmuus on lähinnä neutraali ilmaus perhetilanteesta, ei arvolatautunut kuvaus. Eikä sillä; vielä en ole yhtäkään miestä lapselle esitellyt tai kotiimme tuonut - sen aika on vasta jos suhde todella vakiintuu. Minun suhteeni ovat minun omaa elämääni ja kuuluvat siihen aikaan, jolloin lapsi on toisessa kodissaan.

Vierailija
27/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:21"]Miehet eivät halua sitoutua alle 25-30-vuotiaina ja sitten ihmettelevät, kun markkinoilla onkin yhtäkkiä pelkkiä yh:oita.
[/quote]
Riippuu varmaan missä piireissä liikkuu, mutta minun ystäväpiirissä lapsia rupeaa tulemaan noin kolmikymppisenä. Miehenä on se etu, että saa helposti nuoremman naisen eli ei tarvitse ottaa sellaista jolla on lapsia.

Vierailija
28/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tinderissä, en etsisi lapsilleni isää, oikeasti, vaan haluaisin itselleni seuraa, ehkä jopa pysyvää. Lapsilla on isä, ei ehkä hyvä, mutta on kuitenkin. Ja valitettavasti, en halua lisää lapsia.

Kaipa silti voisin tinderiin mennä? Ap:n ei tarvitse mua valkata, joku muu voisi valita?

Mitä se ap sinulta on pois, eikö siellä ole lapsettomiakin?

Vierailija
29/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:44"]

Eikös tuo ole aika loogista, että yh:t joilla on lapsia eri isille etsivät panoseuraa aktiivisesti?

Ei ne lapset tyhjästä tule :D

Maailman sivun näihin ovat miehet käyneet purkamassa paineita, helppoja kun ovat eivätkä liian tarkkoja. Melkein joka kylästä on yksi tällainen "yleinen nainen" löytynyt. "Täällä pohjantähden alla" -saagassakin kuvattiin tällainen naishahmo ellen nyt aivan väärin muista. 

[/quote]

Lapsillani on neljä eri isää, en ole koskaan etsinyt panoseuraa mistään, en harrastanut panosuhteita tai yhden illan juttuja. Esikoisen hankin yksin yksin, tokan kahden vuoden avioliitossa. Olin silloin nuori eikä suhde toiminut, mies oli dominoiva ja lähdin. Sitten sain useamman lapsen 10 vuoden suhteesta, mieheen iski ikäkriisi ja 10v perhe-elämän jälkeen häipyi. Nykyinen mies tupsahti elämääni ihan tilaamatta, tosirakkaus johon en koskaan uskonut mutta näin kävi. Olen aina ollut kallellaan perhe-elämään ja parisuhteeseen, irtosuhteita en ole ikinä harrastanut. Sulla on todella kliseinen ja ennakkoluuloinen käsitys. Eiköhän ne kovimmat ja helpoimmat panomimmit löydy ihan niistä lapsettomista sinkuista jotka eivät kaipaa parisuhdetta tai lapsia? Loogisempaa se näin olisi. Miksi villiä sinkkuelämää ihannoiva hankkisi lauman lapsia sitä vaikeuttamaan?

Vierailija
30/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:53"]

Niin siis hyvät miehet nimenomaan ovat sellaisia niin aikuisia, että voivat pitää huolta muistakin kuin itsestään ja biologisista jälkeläisistään. Hyvä mies viihtyy perhe-elämässä ja osaa kiintyä muihinkin kuin biologisiin lapsiinsa. 

[/quote]

Mutta ne oikeasti hyvät miehet ei välttämättä kyllä löydy sieltä Tinderistä...

Vierailija
31/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:53"]Niin siis hyvät miehet nimenomaan ovat sellaisia niin aikuisia, että voivat pitää huolta muistakin kuin itsestään ja biologisista jälkeläisistään. Hyvä mies viihtyy perhe-elämässä ja osaa kiintyä muihinkin kuin biologisiin lapsiinsa.  [/quote] Hyvä, että joku pystyy tuollaiseen. Itse tiedän etten pystyisi elämään perhe-elämää toisen miehen lasten kanssa. Muuten koen olevani ihan hyvä mies.

[/quote]

Ei tässä mitään ihmeempää pystymistä ole. Rakastuimme ja sillä selvä. Lapsia ei pidä hankkia ollenkaan, jos niiden on pakko olla biologisia. Vain biologisia lapsia mahdollisina pitävät eivät rakasta vaan tuntevat omahyväistä iloa jonknlaisesta omistamisesta.

Vierailija
32/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:36"] Miehenä ihmettelen miten tinder onkaan niin täynnä yh äippiä. Jollain on yksi pahimmilla kaksi tai enemmän ja eri isien kanssa. Miten luulette että joku hyvä mies rupeaisi isäksi toisten lapsille? Mikä on miehen asema tuollaisessa perheessä? Elättää akkaa ja sen lapsia? Ylipäätänsä mitä tuo kertoo naisesta, jos tehdään lapsia ja erotaan miehestä, ei anna kovin hyvää kuvaa! Mikä teihin naiset on mennyt, ettekö pysty sitoutumaan? [/quote] Lapsillani on isä, eivät tarvitse toista. Mutta varmaan nimenomaan hyvä mies ryhtyisi isäksi toisen miehen lapsille, ei paha eikä huono mies. Miehen asema perheessä on olla isäpuoli, toinen aikuinen joka huolehtii ja välittää. Mitäkö kertoo minusta että olen yh? Sen että jäin kantamaan vastuuni ja huolehtimaan lapsista yksin kun iskä lähti viettämään villiä nuoruutta uudestaan, viinaa, nuoria naisia ja vastuunpakoilua. Olisiko pitänyt raahata takaisin väkisin ja kahlita patteriin kiinni? Vai tehdä samoin kuin mies ja antaa lapset lastenkotiin vai mitä oikein tarkoitat? Sitoutumiseen olisi tarvinnut ihan pakkokeinoja kun toinen päättikin että perhe-elämä ei olekaan mua varten, heippa. Ja en ole Tinderissä, koskaan käynytkään vaan neljän yh:na löysin hyvän miehen. Nuoren, komean, koulutetun jolla on hyvä sydän ja joka rakastaa, palvoo ja kertoo tämän joka päivä. Yhteinen lapsikin tulossa. Olen kuulemma sellainen äiti jonka olisi itsekin halunnut, sellainen nainen jonka haluaa lastensa äidiksi. [/quote] Ja sitten heräsit?

[/quote]

Olen hereillä ja tuossa tuo mies köllöttelee vieressä ja lukee kirjaa :) 

Vierailija
33/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:21"]

Miehet eivät halua sitoutua alle 25-30-vuotiaina ja sitten ihmettelevät, kun markkinoilla onkin yhtäkkiä pelkkiä yh:oita.

[/quote]

Monet tuntemani miehet nimenomaan haluavat ja ovat halunneet sitoutua jo parikymppisinä. 

Vierailija
34/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:21"]

[/quote]

Monet tuntemani miehet nimenomaan haluavat ja ovat halunneet sitoutua jo parikymppisinä. 

[/quote]

Niin moni haluaa, ja edessä on usein eroja, sitähän tämä on, elämää.

Vierailija
35/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:57"]

Niin siis hyvät miehet nimenomaan ovat sellaisia niin aikuisia, että voivat pitää huolta muistakin kuin itsestään ja biologisista jälkeläisistään. Hyvä mies viihtyy perhe-elämässä ja osaa kiintyä muihinkin kuin biologisiin lapsiinsa. 

[/quote]

Älä nyt viitsi. Tyhmähän sellainen mies on. 

Sama kuin olisi hyvipuistossa ja kaveri sanoisi, että "mene sinä vaan vuoristorataan, mä siivoan sitten oksennukset"

[/quote]

Ai luuletko, että koska sinä et pidä lapsista, kukaan mies ei pidä lapsista? Ja luulet, että miehet haluavat aina vain seksiä, eivätkä lapsia? Olet väärässä. Useimmille meistä seksi on kyllä kivaa, jopa kivempaa kuin vuoristorata, mutta lasten kanssa eläminen ei ole oksennuksen siivoamista.

Vierailija
36/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:57"]

[/quote]

Älä nyt viitsi. Tyhmähän sellainen mies on. 

Sama kuin olisi hyvipuistossa ja kaveri sanoisi, että "mene sinä vaan vuoristorataan, mä siivoan sitten oksennukset"

[/quote]

Ai luuletko, että koska sinä et pidä lapsista, kukaan mies ei pidä lapsista? Ja luulet, että miehet haluavat aina vain seksiä, eivätkä lapsia? Olet väärässä. Useimmille meistä seksi on kyllä kivaa, jopa kivempaa kuin vuoristorata, mutta lasten kanssa eläminen ei ole oksennuksen siivoamista.

Vierailija
37/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nainen jolla on lapsia on parisuhdemarkkinoilla kelvoton, kun taas miehillä on soveliasta olla yks muksu joka pitäjässä?

Toisinsanoen jos mies jättää 5v suhteen jälkeen vaikka 27v naisen ja kaksi lasta, naisen tulee elää loppuelämänsä yksin.

Ok.

Vierailija
38/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan ap:lla oikeus etsiä lapsetonta naista, mutta tietyn iän jälkeen ne ovat melko vähissä.
Huvittavaa, että ap on närkästynyt kun yh:t kehtaavat näyttäytyä hänen Tinderissään. Toivoisitko ehkä myös, että rumat pysyisivät kotonaan koska et jaksa katsella heitä kadulla?

Vierailija
39/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne miehet sitten jätti teidät yh:t yksin, niin miksi teitte lapsia niiden kanssa sitten? On siinä teissäkin jotain vikaa kun sellaisia miehiä valkkaatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä