Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologian kirjatentit

Vierailija
17.02.2015 |

Eli siis, huomenna edessä ensimmäinen luentokirjallisuuden tenttiminen, psykologian tutkimusmenetelmistä. Psyka on minulla vastikään aloitettu sivuaine joten minulla ei ole mitään hajua kuinka vaikeita tentit yleensä ovat, joissain aineissa jengi vetää sisällysluetteloa selaamalla läpi, joissain pitää lukea viikkoja. Onko kenelläkään tietoa psykan tenteistä? Tampereen yliopisto siis kyseessä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa nyt opiskelijaa hädässä. Anyone?

Vierailija
22/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa mutta mikä sun pääaina on ?

Ihan mielenkiinnosta kyselen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Informaatiotieteitä opiskelen

Vierailija
24/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En opiskele Tampereella, mutta yleensä vaaditaan melko laajaa osaamista. Sisällysluettelon lukeminen ei riitä.

Vierailija
25/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suoritan psykaa Jyväskylässä sivuaineena. Aika vaikeita ne tentit mulle ainakin on, mutta arvelen sen johtuvat suurimmaksi osaksi heikosta englannin kielen taidostani. Yhden tentin olen jo tehnyt, eikä siitä todellakaan olisi selvinnyt sisällysluetteloa selailemalla. Kannattaa varata ainakin kolme viikkoa lukemiseen.

Vierailija
26/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin kaiken matikan aiemmin, mutta tentin aukeaminen viivästyi. Nyt pitääkin survoa kaikki tieto päähän tämän illan aikana ja jotenkin selvitä tentistä. Ap

Vierailija
27/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, katso kuvat ja lue tiivistelmät lukujen lopusta. Pidän peukkuja että saat edes sen "sääliykkösen". Onnea tenttiin :) t: 7

Vierailija
28/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen psykologiaa Tampereella. Kognitiivinen neurotiede I ja II tulevat olemaan vaikeimmat kurssit (ei esseetä, vaan monivalinta, myös ylivoimaisesti tiukin arvostelu), muuten selviät aika hyvin maalaisjärjelläkin. 

Vierailija
29/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä osoita mitään suurta älykkyyttä lukea jonkun oppeja. Keksikää itse omat tieteenne.

Vierailija
30/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 13:06"]Opiskelen psykologiaa Tampereella. Kognitiivinen neurotiede I ja II tulevat olemaan vaikeimmat kurssit (ei esseetä, vaan monivalinta, myös ylivoimaisesti tiukin arvostelu), muuten selviät aika hyvin maalaisjärjelläkin. 
[/quote] Satutko muistamaan mitään PSYP4-kurssin kirjatentistä? Onko esseitä? Selviääkö maalaisjärjellä vai tentataanko matikkaa ja kaavoja? Ap

Vierailija
31/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi ainejärjestöjen sivuilta vanhoja tenttejä.

Vierailija
32/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä ihminen. Käyt siinä tentissä ja katsot. Onhan sulla uusintamahdollisuus.

Vierailija
33/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 13:19"]Etsi ainejärjestöjen sivuilta vanhoja tenttejä.
[/quote] en pääse tentteihin käsiksi, olen sivuaineopiskelija ja täten en järjestön jäsen. Ap

Vierailija
34/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 13:06"]Opiskelen psykologiaa Tampereella. Kognitiivinen neurotiede I ja II tulevat olemaan vaikeimmat kurssit (ei esseetä, vaan monivalinta, myös ylivoimaisesti tiukin arvostelu), muuten selviät aika hyvin maalaisjärjelläkin.  [/quote] Satutko muistamaan mitään PSYP4-kurssin kirjatentistä? Onko esseitä? Selviääkö maalaisjärjellä vai tentataanko matikkaa ja kaavoja? Ap

[/quote]

En ole missään tentissä joutunut tenttimään matematiikkaa tai kaavoja. Ne tulevat vasta aineopintojen tutkimuskurssissa. Itse olen tosin myös sivuaineopiskelija ja sain korvata ko. kurssin paljon helpommalla kurssilla. Esseitä en ole joutunut kirjoittamaan. Ne ovat jääneet pois aika lailla. Kaikki on luennot + kirjatentti. Tai ehkä luentopäiväkirja.

Vierailija
35/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli millaisia kysymyksiä jos ei esseitä? Monivalintoja?

Vierailija
36/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 13:19"]Etsi ainejärjestöjen sivuilta vanhoja tenttejä. [/quote] en pääse tentteihin käsiksi, olen sivuaineopiskelija ja täten en järjestön jäsen. Ap

[/quote]

Esim. http://www.fobialounge.com/tenttiarkisto/ 

http://www.helsinki.fi/jarj/kompleksi/tenttiarkisto/

Vierailija
37/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä. Ei mitenkään mahdottomalta vaikuta, pitää vaan kertailla termejä

Vierailija
38/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 13:39"]

Eli millaisia kysymyksiä jos ei esseitä? Monivalintoja?

[/quote]

Rustaat pallukan. Tietty prosenttimäärä vastauksista oltava oikein. Väärät valinnat eivät vähennä pisteitä. Hietanen reputtaa ison osan opiskelijoista, ei ymmärrä ettei kaikki ole ihan yhtä innostuneita apinoiden aivorakenteesta yms. Monille nuo kurssit ovat aivan liian epäkonkreettisia. 

Vierailija
39/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaavana proffana tässä kurssissa Kalevi Korpela? Onko kuinka tiukka?

Vierailija
40/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka laaja kirjatentti (op)? Olen opettanut vastaavaa kurssia toisen kaupungin avoimessa, ja käytin tentissä monivalintoja + pieniä kysymyksiä, jotka vaativat melko tarkkaa lukemista. Mutta kun kerran olet yliopisto-opiskelija niin jos kyseessä on alle 5op kurssi, niin uskon että pystyt sisäistämään yhdessä illassa sen verran, että pääset läpi. Joku 10op tai 3+ kirjaa voi olla jo aika vaikeaa, mutta pakkohan sun on yrittää jos aiot tenttiin mennä näin lyhyellä varoitusajalla. Paras varmaan lähteä otsikoista ja yrittää sisäistää nopeasti olennainen osuus mahdollisimman monesta kohdasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi