En vain pysty olemaan onnellinen Suomessa
Talvella aivan liian kylmää ja pimeää, kesällä hyttysiä ja paarmoja, inhottavia ja ilottomia ihmisiä.
Kommentit (50)
Siinäkö oli elämäsi suurimmat epäkohdat?
Eläkkeellä sitten pois täältä. Lämpimään aurinkoiseen ilmastoon. Näin olen päättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
Minulla ja miehelläni on ihan hyväpalkkaiset työt täällä. Vastaavia tuskin saisimme muualla. Olemme muutenkin jo aivan liian vanhoja (yli 4-kymppisiä) saamaan uusia työpaikkoja edes Suomesta, saati sitten muualta.
Nyt pystymme sentään viettämään kaikki lomat ym. vapaat poissa Suomesta.
ap
Onko mielessäsi jokin muu maa, jossa uskoisit olevasi onnellinen lopun ikäsi joka päivä? Olisin kiinnostunut, sillä etsin myös sellaista kohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
Minulla ja miehelläni on ihan hyväpalkkaiset työt täällä. Vastaavia tuskin saisimme muualla. Olemme muutenkin jo aivan liian vanhoja (yli 4-kymppisiä) saamaan uusia työpaikkoja edes Suomesta, saati sitten muualta.
ap
Höpsis. Tekosyitä.. etätyötkin on keksitty. Ulkomailla itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Siinäkö oli elämäsi suurimmat epäkohdat?
Onhan tuossa nyt aika perustavanlaatuisia asioita. Kaamosmasennuskin yleensä vain pahenee mitä vanhemmaksi tulee.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
ap
Muualla palkasta jää vielä enemmän käteen. Eikä 40v ole ikä eikä mikään. Eli pelkkiä tekosyitä, kunhan haluat parjata Suomea.
Olen eläkeläinen enkä vaihtaisi tätä maata mihinkään paitsi satunnaiset muutamat hellepäivät. Täällä on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
ap
No hittoako sitten kitiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
ap
Jos kokemuksesi ulkomailta on lähinnä lomailua, en oikein usko, että asuminen ulkomailla olisi tehnyt sinua onnelliseksi. Toisaalta ei tuo haikailukaan tee. Mutta eihän se varsinaisesti minunkaan ongelmani ole, joten ratkaisu sinun on keksittävä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
ap
Mieheni töitä ei voi tehdä etänä, ja oma työnantajani sallii etätyöt vain Suomesta ja kerran viikossa pitää mennä toimistolle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
kela ei maksa tukia ulkomaille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
ap
Terveisiä osavuosimuuttolinnulta Italiasta. Hyvä täällä on olla!
Mitä etätöihin tulee miehellä piti olla kaikki ok, onhan hän tehnyt 100% etätöitä Suomessa. Esimiehen mukaan ei estettä kunhan netti toimii. No sitten häneen iski kateus ja nyt mies saa vain 3x1vkon jatkettua lomiaan etätyöviikolla.
Nyt sitten eletään eri maissa n 6v vielä
Vierailija kirjoitti:
Onko mielessäsi jokin muu maa, jossa uskoisit olevasi onnellinen lopun ikäsi joka päivä? Olisin kiinnostunut, sillä etsin myös sellaista kohdetta.
Sanotaan nyt näin, että joku saari, jossa päivälämpötila on vuodenajasta riippuen 25-32 astetta. Rikollisuutta ei juuri enempää kuin Suomessa. Esim. joku Euroopan merentakaisista alueista. Olisin onnellinen ihan vaan palmun alla makaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
ap
Terveisiä osavuosimuuttolinnulta Italiasta. Hyvä täällä on olla!
Mitä etätöihin tulee miehellä piti olla kaikki ok, onhan hän tehnyt 100% etätöitä Suomessa. Esimiehen mukaan ei estettä kunhan netti toimii. No sitten häneen iski kateus ja nyt mies saa vain 3x1vkon jatkettua lomiaan etätyöviik
Kuulostaa ihanalta. Kurja juttu tosin, että miehesi etätyöt eivät jatkuneet.
ap
Sääntö nro 1: Älä anna muiden ihmisten vaikuttaa omaan onnellisuuteesi.
Vierailija kirjoitti:
Sääntö nro 1: Älä anna muiden ihmisten vaikuttaa omaan onnellisuuteesi.
Olen taipuvainen ahdistumaan, ja ilkeät ihmiset ympärillä lisäävät oireilua. Se tulee jostain niin syvältä, että sille on vaikea voida mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan nyt näin, että joku saari, jossa päivälämpötila on vuodenajasta riippuen 25-32 astetta. Rikollisuutta ei juuri enempää kuin Suomessa. Esim. joku Euroopan merentakaisista alueista. Olisin onnellinen ihan vaan palmun alla makaamisesta.
Onko teillä mahdollisuus hankkia asunto sen tyyppiseltä seudulta? Jokin pieni ja mukava, jota voisitte ehkä vähän rempata ja opetella pikku hiljaa tuntemaan seutua sekä ihmisiä? Tuttavapiirissäni on vähän saman "ongelman" kanssa painivia kuin sinäkin, mutta jotkut ovat säästäneet ja ostaneet sitten sen "mökkinsä". Nyt en tarkoita mitään suomalaiskeskittymää jossakin päin maailmaa, vaan muuttamista paikallisten sekaan ja jossa oppisi kielen sekä maan tavat. Usein jo tunne siitä, että kohta lähdetään taas maahan x toiseen kotiimme auttaisi elämään Suomessa. Eläkkeellä siellä voisi asua niin kuin huvittaisi kuinka pitkään tahansa ja olisi valmis koti jo odottamassa.
Mikä estää muuttamasta?