Miten nopeasti ylösnousemisen jälkeen petaat sängyn?
Mulla saattaa mennä joskus puoleen päiväänkin. Mutta yleensä jos oon kotona, niin menee semmone tunti, pari ennenku petaan sängyt. Saapahan kaikki yön hikoilut rauhassa haihtua petivaatteista. ;-)
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"]
Peti saa tuulettua töistä tulemiseen saakka ja petaan sen sitten ensi töikseni kotiin päästyä. Siis noin 10h heräämisestä.
[/quote]
Jatkan vielä, että päiväpeiton laitan vain jos tulee vieraita.
[/quote]
Entä jos tuleekin yllätysvieraita?
Luin moneen kertaan että ylösnousemuksen jälkeen!!! :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:29"]
[/quote]
Onko ylös nouseminen yleensäkin kirjoitettava erilleen jollei viitata ylösnousemukseen?
Kun on ylösnoussut, ei silloin enää sänkyjä tarvitse pedata;) Taivaassa ei nukuta.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:30"]
[/quote]
Onko ylös nouseminen yleensäkin kirjoitettava erilleen jollei viitata ylösnousemukseen?
[/quote]
No todellakin kirjoitetaan erikseen! Miksei voi toisaalta vain sanoa, että kun nouset sängystä ylös??
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:38"]
[/quote]
[/quote]
No todellakin kirjoitetaan erikseen! Miksei voi toisaalta vain sanoa, että kun nouset sängystä ylös??
[/quote]
Niin, mutta jos "vakiintuneet termit" kirjoitetaan yhteen, on joskus vähän vaikea tietää onko jokin termi jo vakiintunut ;) itsekin aloin jo epäillä koska monikaan ei asiasta maininnut.
12/29
Se on ensimmäinen asia mitä teen ylösnousemisen jälkeen. Enpäs tiedä onko tuo armeijasta jäänyt päälle, voipi muuten ollakkin.
En kyllä sitten tiedä, että olisiko tuo parempi antaa lakanoiden vähän tuulettua. Vaikka emmä itse ole huomannut, että sänky haisisi ihan pierulle, kun sen heti petaa.
Me ei kumpikaan miehen kanssa jakseta pedata arkena sänkyä. Ainoastaan sellaisina päivinä kun on tulossa vieraita :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, mutta jos "vakiintuneet termit" kirjoitetaan yhteen, on joskus vähän vaikea tietää onko jokin termi jo vakiintunut ;) itsekin aloin jo epäillä koska monikaan ei asiasta maininnut.
12/29
[/quote]
Voi elämä, eihän tuo nyt ole mikään vakiintunut termi, vaan pelkästään huonoa suomea!!!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:46"]
En kyllä sitten tiedä, että olisiko tuo parempi antaa lakanoiden vähän tuulettua. Vaikka emmä itse ole huomannut, että sänky haisisi ihan pierulle, kun sen heti petaa.
[/quote]
Ei se pieruista johdu, vaan kosteudesta ja pölypunkeista, jotka tosin alkavat vissiin olla katoava luonnonvara.
Meillä ei pedata. Välillä mies saattaa pedata täkin suoraksi. Päiväpeittoa emme käytä. Makkarin ovi on aina kiinni, ettei koirat pääse makkariin. Joten kun tulee vieraita, ovi on kiinni.
Mies petaa, minä jos se pyytää, yleensä myöhään
En petaa koskaan. Asun yksin ja ei täällä käy edes vieraita, ei ole kukaan katsomassa.