Kiusaajapersoona - opet ei tunnista
Luokkamme kiusaajan taustaa: on jo päivhoidosta lähtien kiusannut muita: nimitellyt ja lyönyt. Poika on sulavakäytöksinen ja pystyy silmiäräpäyttämättä kääntämään asia hänelle eduksi, lähestulkoon kaikissa konfliktitilanteissa tämä sama poika on osallisena ja selviää puhumalla ja valehtelemalla. Lyö muita, mutta kertoo, että "halaa". Kukaan ei halua leikkiä hänen kanssaan - miksiköhän. Opettajat eivät ymmärrä?
Mielestäni pojassa on paha käytöshäiriö, jota ei haluta nähdä. Lieneekö se, että pojan vanhemmat ja koulun muutama opettaja ovat samassa harrastuksessa mukana.
Jos tämä poika esim huutaa tunnilla muille, että "vitun idiootit" ja opettaja ei näe käytöksessä mitään outoa.
Ja sitten vielä opettajia ei saa kritisoida - montako kehystuntia opettajilla on? Tuskin puskevat töitä kuten sairaanhoitajat tai lääkärit?
Kommentit (44)
Monta ope-aloitusta sulla ap? Tunnusta!
Muistan myös omilta kouluajoilta näitä silmän palvojia. Opettajalle olivat herran terttuja, ja mielistelivät opettajia minkä ehtivät. Kiusasivat välitunneilla/koulun jälkeen muita ja jopa kävivät kielimässä muista opettajille. Arvatkaa vaan että ketä uskottiin. Sitten vielä yhden opettajan oma poika oli villi ja jonkun sortin kiusaaja. Ei se opettaja nähyt sen tekemisiä ikinä, näki välillä kuitenkin muiden silmän palvojien edesottamuksia :D
Mulla oli pari tällaista kaveria jotka olivat erään opettajan suosikkeja ja mielistelivät hänelle, kyselivät mites sun koirat jaksaa yms. Haukkuivat sitten tätä opettajaa todella hävyttömästi selän takana Mä en koskaan nuollut kenenkään pe*settä, ja tähän kyseiseen opettajaan se olisi toiminut. Sai heittämällä numeron, pari paremman arvosanan. Muistan kun tää eukko syytti mua ja mesos, kaverilta katsomisesta kun katsottiin samasta kirjasta. Kaveri oli unohtanut omansa kotiin, että silleen. Nämä kaverit eivät kiusanneet muita oppilaita, nuolivat vain opettajia. Toiset saivat syitä niskaan ja huutoja heidän tekemisitään.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:05"]Monta ope-aloitusta sulla ap? Tunnusta!
[/quote]
Tämä on nyt kahdeksas opeavaus. Olen lastenhoitaja ja vihaan opettajia.
Ap
Opettakaa omatkin lapsenne vittuilemaan takaisin. Jos kiusaamista tulee, siitä pitää tehdä julkista, ehkä pyytää kaveri nauhoittamaan tilanne ja sillä lailla tuoda se muiden tietoon. Oveluutta tarvitaan välillä.